Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#44 Rust

‘Ik heb voor drie maand een bungalow in België gehuurd,’ zei Anja tegen haar man. ‘Waarom in godsnaam?’ ‘Om in alle rust aan mijn manuscript te kunnen werken.’ ‘Ben jij nu hartstikke gek. We hebben twee kinderen.’ ‘Jaja, maar die zijn inmiddels twaalf en vijftien. Jij kunt goed koken. Dat is dus geen probleem. Ze zullen me echt niet missen.’ Anton keek haar ongelovig aan. Helaas wist hij niet hoe belangrijk schrijven voor haar was. Lekker alleen in een huisje zitten zonder verplichtingen leek haar zalig. Ze voelde zich niet schuldig om drie maanden van huis te zijn. Hoewel Anton haar probeerde over te halen om van haar ‘idiote’ voorstel af te zien, was ze vastbesloten te gaan. ‘Wat heb je in godsnaam gedaan in België?’ vroeg Anton toen ze weer thuiskwam. ‘Hoezo? Ik heb dag en nacht geschreven. Het wordt vast een bestseller.’ ‘Kennelijk heb je inderdaad niets anders gedaan, behalve eten en drinken dan. Ga eens op de weegschaal staan.’ Ze schrok wel toen ze zag dat ze dertien kilo was gegroeid. Ach, schrijven was nu eenmaal lijden.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke slotzin Blijkbaar doe ik dus toch iets fout, vandaar misschien dat ik niet in mijn schrijven groei, ik val juist af en zou 3 maand alleen in een huisje dus nooit overleven. .

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb me er nogal snel van afgemaakt. Sorry. Ik ben nogal actief met proeflezen en schrijven. Ooit een verhaal na jaren nog eens doorgenomen? Ik wel .Boy, o, boy, wat een veranderingen heb ik verwerkt. Komt dat door groei op schrijfgebied? Ben ik toch weer on-topic.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Valt er zo weer af bij Anton en de kinders, dan draaft ze weer. Groeien en afvallen, schrijven en schrappen. Leuk verhaaltje, Tja.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het met je eens, Lilithx. Beter iets dan niets, dacht ik, maar misschien is niets toch wel beter dan iets.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel weer erg grappig, Tja. Mensen in jouw verhalen doen echt maar wat. Ze doen zelfs de moeite niet om goed te doen... Ik moet bekennen dat ik dolgraag zoals die vrouw drie maanden alleen maar zou willen schrijven ergens in een hutje en de was / afwas / het poetsen en koken aan een ander overlaat... Dat kan ik ze niet aandoen helaas... Dus graag even in die waan geleefd. Tot ook ik 13 kilo aangekomen mij bedacht dat er een goede kant is aan dat heen en weer lopen door het huis.