Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht#47- 'I gotta feeling...'

‘I gotta feeling…’ ‘…that tonight’s gonna be a good night!’ Het zal na enen s’ nachts zijn want de dansvloer van “Ons Clubske” is inmiddels goed gevuld. Gelukkig overstemmen de speakers ons gelal. ‘That tonight's gonna be a good night.’ Sandra beweegt haar heupen voor DJ Peter, Corinna haar blik is gericht op Alberto aan de bar en Josje lokt haar Ben met één vinger. Ik dans. ‘That tonight's gonna be a good good night.’ Corinna knipoogt naar me en loopt naar de bar. Sandra schreeuwt iets in het oor van Peter en Ben trekt Josje in zijn armen. Het bier vult mijn blaas en ik loop de spiltrap op, naar het toilet. Ik spoel mijn handen en droog ze aan mijn blonde krullen. Mijn nieuwe Nikes knellen. Ik pak een kauwgom uit mijn tasje. Van bovenaf kijk ik op de dansvloer. Josje en Ben schuren tegen elkaar, Sandra zit intussen in de DJ booth en Corinne bedankt Alberto persoonlijk voor zijn overheerlijke pizza’s van vanavond. Ik glimlach en zucht tevreden, dit had ik moeten missen als we na het winkelen waren gaan stappen in Rotterdam. Een knappe maar onbekende jongen trekt mijn aandacht, er is iets vertrouwds aan zijn bewegingen. Hij is samen met mijn broer Rick. Mijn hart klopt sneller. Zou het…? Acht jaar geleden vertrok onze buurjongen met zijn vader naar Amerika. Ik was bijna dertien en alleen mijn dagboek wist van mijn verliefdheid. Ik sprint naar de trap als Bart net naar boven komt. Ontwijken gaat niet. ‘Hey!’ roep ik enthousiast. Traag verschijnt er een glimlach op zijn gezicht terwijl hij mijn jumpsuit keurt. ‘Hallo, Hollandse schoonheid!’ Zijn voor mij ondeugende blik is nieuw. Hij pakt mijn middel stevig vast en draait me bij de trap weg. Zijn mannelijke geur bedwelmt me. Ik verdrink in het blauw van zijn ogen, hap naar adem, om meteen weer onder te gaan in een wervelende storm van gevoelens. Zijn ogen richten zich op mijn mond. Ik duw mijn kauwgom achter mijn kies, maak met mijn tong mijn lippen nat en bijt op mijn onderste lip. Hij trekt me dichter naar zich toe. Zonder bril, beugel, puistjes en paardenstaart lukt het om mijn tienerdroom te vervullen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit lijkt me een goede invulling van de schrijfopdracht. Ik begin er gevoel voor te krijgen. Goed geschreven, Marietje. Je geeft goed de sfeer weer in 'Ons Clubske'. Ik moest wel even checken of Bart de 'Amerikaanse' buurjongen was. Fantastisch hoe je in de laatste zin weergeeft dat ze niet meer het meisje is van acht jaar geleden. Een positief en hoopvol einde. Daar smullen de tieners van, lijkt mij. Ik voelde me even vele jaren jonger. Nu vol energie aan het werk. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Feel good. Prettige feel good. Fijn zo in de ochtend. Een echte Marietje! Ik waan me eind jaren 90 in de plaatselijke discotheek (zonder Nikes en met andere muziek). Een dingetje: Josje lokt naar Ben? Of lonkt?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Feel good. Prettige feel good. Fijn zo in de ochtend. Een echte Marietje! Ik waan me eind jaren 90 in de plaatselijke discotheek (zonder Nikes en met andere muziek). Een dingetje: Josje lokt naar Ben? Of lonkt?
;) Ik had het beloofd! Fijn dat het geslaagd is! :) Ze lokt met haar vinger, althans dat beeld had ik! Hij is al van haar dus hij is gehoorzaam! Ik zal het aanpassen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit lijkt me een goede invulling van de schrijfopdracht. Ik begin er gevoel voor te krijgen. Goed geschreven, Marietje. Je geeft goed de sfeer weer in 'Ons Clubske'. Ik moest wel even checken of Bart de 'Amerikaanse' buurjongen was. Fantastisch hoe je in de laatste zin weergeeft dat ze niet meer het meisje is van acht jaar geleden. Een positief en hoopvol einde. Daar smullen de tieners van, lijkt mij. Ik voelde me even vele jaren jonger. Nu vol energie aan het werk. :thumbsup:
Fijn dat het energie geeft en jaren jonger maakt! ;) Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en goed geschreven verhaal. Die rappe Amerikaan toch. Zet er wel vaart achter.
Ze kennen elkaar van kinds af aan als buren! ;) Dank je wel! :)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach wat heerlijk die eerste verliefdheden. Eerst nog onzeker op afstand en dan in het echt. Je roept een mooie sfeer op.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, dat is weer eens een makkelijker Marietje voor de lezer! Na acht jaar zou ik me niet zo snel laten inpakken, ongeacht de gedeelde jeugd, maar het leest wel lekker en lijkt mij zeker voor YA lekker lezen. En dat ik uberhaupt bedacht dat ik dat niet zou doen, kwam enkel doordat ik helemaal in het verhaal zat, uiteraard, de sfeer schets je heel goed.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach wat heerlijk die eerste verliefdheden. Eerst nog onzeker op afstand en dan in het echt. Je roept een mooie sfeer op.
:) Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na acht jaar zou ik me niet zo snel laten inpakken, ongeacht de gedeelde jeugd, maar het leest wel lekker en lijkt mij zeker voor YA lekker lezen. En dat ik uberhaupt bedacht dat ik dat niet zou doen, kwam enkel doordat ik helemaal in het verhaal zat, uiteraard, de sfeer schets je heel goed.
Als je meeleeft ben ik geslaagd! :D Tegenwoordig gaat de liefde in stroomversnelling. Bart is vijf jaar ouder dan haar, was de beste vriend van haar oudere broer en zij is ook al eenentwintig! YOLO! ;) Een biertje helpt ook! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik moet je nu toch echt tot een halt roepen want YOLO kan écht niet meer :p. Een leuk verhaal, het leest erg vlot en je neemt ons mee in de sfeer. Het was net alsof ik zelf de muziek hoorde. In het begin dacht ik dat het om tieners ging, maar later bleken ze al in de twintig te zijn. Dat vond ik wel een leuke verrassing. En inderdaad, een typische Marietje zoals je had beloofd. Heerlijk. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie eens Marietje hoe blij we allemaal zijn met je goed geschreven verhaal. Je laat geen gaten vallen, alles sluit naadloos op elkaar aan en we hebben geen vragen over onduidelijkheden. Het is een feest om te lezen. We zijn allemaal in jubelstemming, want Marietje schrijft een verhaal dat na één keer lezen helemaal gesnapt wordt. Dat geeft energie. Wel gevaarlijk, want ik ging na het lezen overmoedig in de tuin werken en zit nu met spit in mijn rug te kijken. Vind je ook niet dat Anne erg streng is geworden? Bij mij ook al.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind je ook niet dat Anne erg streng is geworden? Bij mij ook al.
:D Ik word hier gewoon zo ontzettend enthousiast van. Ik loop al twee dagen met een grote glimlach rond omdat ik het zo'n toffe opdracht vind. En ik voel me eindelijk eens nuttig op het forum! Maar vrees niet, Dos. Nog zes dagen te gaan en alles is weer normaal ;).

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind je ook niet dat Anne erg streng is geworden? Bij mij ook al.
:D Ik word hier gewoon zo ontzettend enthousiast van. Ik loop al twee dagen met een grote glimlach rond omdat ik het zo'n toffe opdracht vind. En ik voel me eindelijk eens nuttig op het forum! Maar vrees niet, Dos. Nog zes dagen te gaan en alles is weer normaal ;).
Zie die dagen maar eens zonder depressies door te komen met zo'n akela aan het hoofd. :(

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, geweldig! Ik rende over de geschreven regels heen, zonder te struikelen, om te weten hoe het afloopt. Ik waan me ook eind jaren 90 ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind je ook niet dat Anne erg streng is geworden? Bij mij ook al.
:D Ik word hier gewoon zo ontzettend enthousiast van. Ik loop al twee dagen met een grote glimlach rond omdat ik het zo'n toffe opdracht vind. En ik voel me eindelijk eens nuttig op het forum! Maar vrees niet, Dos. Nog zes dagen te gaan en alles is weer normaal ;).
Zie die dagen maar eens zonder depressies door te komen met zo'n akela aan het hoofd. :(
:lol:

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie reacties Marietje! Ik glimlachte ook en heb van je verhaal genoten. Wat een vrolijkheid! Heerlijk verhaal!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, In 1 woord: heerlijk. Krachtig realistisch proza - feest om te lezen!
Dank je wel! :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik moet je nu toch echt tot een halt roepen want YOLO kan écht niet meer :p. Een leuk verhaal, het leest erg vlot en je neemt ons mee in de sfeer. Het was net alsof ik zelf de muziek hoorde. In het begin dacht ik dat het om tieners ging, maar later bleken ze al in de twintig te zijn. Dat vond ik wel een leuke verrassing. En inderdaad, een typische Marietje zoals je had beloofd. Heerlijk. :thumbsup:
Ik heb eigenlijk niet eens bewust gekozen voor de indruk dat het tieners zijn maar ik ben blij met dat resultaat. Leeftijd zegt namelijk niets, het is de jeugdigheid van de geest die bepalend is! ;) Ik beloof het woord YO.. PIEP nooit meer te gebruiken! :confused: Bedankt! :D

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmmm... Ik dacht eigenlijk ook tieners. Dit is wel beter. Vermoedelijk heeft hp nu meer plezier met Bart.
Waarom tieners? Er zit een heuse rekensom in mijn verhaal! :?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie eens Marietje hoe blij we allemaal zijn met je goed geschreven verhaal. Je laat geen gaten vallen, alles sluit naadloos op elkaar aan en we hebben geen vragen over onduidelijkheden. Het is een feest om te lezen. We zijn allemaal in jubelstemming, want Marietje schrijft een verhaal dat na één keer lezen helemaal gesnapt wordt. Dat geeft energie. Wel gevaarlijk, want ik ging na het lezen overmoedig in de tuin werken en zit nu met spit in mijn rug te kijken.
Ik ben ook blij! :D Eerlijk gezegd moest ik mezelf wel afremmen want YA moet duidelijk en simpel zijn!
Vind je ook niet dat Anne erg streng is geworden? Bij mij ook al.
Inderdaad, het is een tirannetje in de dop. }) Maar ze brengt het aardig, dat scheelt!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, geweldig! Ik rende over de geschreven regels heen, zonder te struikelen, om te weten hoe het afloopt. Ik waan me ook eind jaren 90 ;)
Dank je wel! :) De reacties zijn helemaal geweldig! :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie reacties Marietje! Ik glimlachte ook en heb van je verhaal genoten. Wat een vrolijkheid! Heerlijk verhaal!
:) Ook jij hartstikke bedankt @maddbrug!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een echt YA-verhaal. Mooi gedaan. Een paar opmerkingen. Doe er mee wat je wilt of niet. Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien zijn ze eerder genoemd. lokt met haar vinger (haar) Ben. trekt mijn aandachtig - aandacht mij, is nieuw. - mij is nieuw. jumpsuite - jumpsuit bedwelmd - bedwelmt

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmmm... Ik dacht eigenlijk ook tieners. Dit is wel beter. Vermoedelijk heeft hp nu meer plezier met Bart.
Waarom tieners? Er zit een heuse rekensom in mijn verhaal! :?
Dat ik dan moet uitzoeken van wanneer het liedje is en dat vervolgens moet aftrekken van het huidige jaartal? Grove overschatting van mijn geestesvermogen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmmm... Ik dacht eigenlijk ook tieners. Dit is wel beter. Vermoedelijk heeft hp nu meer plezier met Bart.
Waarom tieners? Er zit een heuse rekensom in mijn verhaal! :?
Dat ik dan moet uitzoeken van wanneer het liedje is en dat vervolgens moet aftrekken van het huidige jaartal? Grove overschatting van mijn geestesvermogen.
Nee joh! [Acht jaar geleden vertrok onze buurjongen met zijn vader naar Amerika. Ik was bijna dertien en alleen mijn dagboek wist van mijn verliefdheid.] 13 + 8 = 21 jaar! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmmm... Ik dacht eigenlijk ook tieners. Dit is wel beter. Vermoedelijk heeft hp nu meer plezier met Bart.
Waarom tieners? Er zit een heuse rekensom in mijn verhaal! :?
Dat ik dan moet uitzoeken van wanneer het liedje is en dat vervolgens moet aftrekken van het huidige jaartal? Grove overschatting van mijn geestesvermogen.
Nee joh! [Acht jaar geleden vertrok onze buurjongen met zijn vader naar Amerika. Ik was bijna dertien en alleen mijn dagboek wist van mijn verliefdheid.] 13 + 8 = 21 jaar! :nod:
:)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echt YA-verhaal. Mooi gedaan. Een paar opmerkingen. Doe er mee wat je wilt of niet. Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien zijn ze eerder genoemd. lokt met haar vinger (haar) Ben. trekt mijn aandachtig - aandacht mij, is nieuw. - mij is nieuw. jumpsuite - jumpsuit bedwelmd - bedwelmt
Wij zijn allemaal zo bedwelmd geworden door je verhaal dat ons deze fouten niet eens zijn opgevallen. Er schuilt een toverformule in je tekst. Probeer er achter te komen welke dat is en je zult schatrijk worden, in welke vorm dan ook.