Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 51 Bevroren zon

Sterren knetteren in het maagdelijk dons, golvend onder de wiegende stoeltjes en het zachte trillen, de stilte die ruikt naar bevroren zon en koude kristallen Ik rek mij uit naar het verlengde van dat verrukkelijke tot, op de top van die wonderlijke uitbarsting, ik in de diepte raas waar alleen de wind van mijn hart mijn adem niet stokt en daar elk lijden achterlaat De sterren eenmaal opgestegen smelt tintelende weemoed in een warme slok op nog meer vreugde

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag elysevdr Een hoogtepunt in ieder geval. Zinnelijke zinnen, hermetische ervaring. Zag ik nu net iemand van een sneeuwhelling afglijden? Een lekkere aprés-ski daarna? Of is mijn belevingswereld te ruw voor jouw zachtjes wiegende getuigenis van een adembenemende beleving? Poëzie is niet zo mijn ding, maar dit heb ik graag geproefd.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jan: Een hoogtepunt, dat proef je goed. Maar letterlijk ook en dat sinds mijn prille kinderjaren (nou ja, het begon met warme chocolademelk). Het blijft prachtig, het blijft geweldig. En nu moet ik weer een jaar wachten... ;) Ja Marcker, dat zag je goed! 8) :thumbsup: Jouw belevingswereld is zeker niet te ruw; sneeuwhellingen zullen voor mij altijd adembenemend blijven en de beleving van die magische stilte, het gerammel van de stoeltjesliften, gevolgd door de razende snelheid verrukkelijk... Het enige dat nog echt moet is je concentratie, je scherpe blik, terwijl het wit en de overweldigende schoonheid van de bergen langs je heen schiet; soris is even slechts nog een wervelwind, ergens ver, ver van je vandaan. En dan die après-ski, het vasthouden van het paradijs... :) Iedere interpretatie mag, maar dit is wat ik hier wilde vertellen. Geweldig dat je het hebt geproefd! (Volgens mij ben jij ook een liefhebber, of?)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Blavatski: Dank voor je mooie compliment en fijn dat ik je mee heb kunnen nemen. Daar doe ik het voor! Witte berghellingen huizen in mijn diepe innerlijk, maar hierbij met liefde gedeeld!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
elysevdr tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik nog nooit van mijn leven op skilatten heb gestaan. Kijk nu wat je gedicht met mij gedaan heeft. :!: krakend wit tapijt verukkelukke afgang zoete beloning sorry, jouw schuld! :confused:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooooh, dan mis je echt iets Marcker! Maar er is nog altijd plaats op het witte tapijt; ik was jaren ski-monitrice, ik weet er alles van ;)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet zeggen dat ik het met de toelichting pas begreep, maar dat maakt het gedicht voor mij wel sterker. Een mooie beschrijving van een favoriete plek.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Niceway. In eerste instantie en zonder toelichting kan mijn tekst inderdaad heel anders geïnterpreteerd worden. Hier heb ik wel bewust voor gekozen trouwens; de laatste twee strophes kunnen een hele andere belevenis verwoorden. Maar de wiegende stoeltjes en de stilte die naar bevroren zon en koude kristallen ruikt passen bij een ander hoogtepunt. Wonderlijke uitbarstingen, het kunnen ook zomaar bergen zijn... :rolleyes: :)