Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekopdracht 55 Haiku's en chocola

Stukje chocola bitter op mijn tong en weg niets is lekkerder Haiku's waarderen? Cadans en stramien te veel Not my cup of tea Ik zal eerlijk toegeven dat het schrijven en lezen van Haiku's mij zintuiglijk niet kan bekoren. Maar voordat onbekend onbemind maakt, heb ik een poging gedaan. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Wel vind ik sommige bijdragen van anderen in dit forum erg goed gelukt.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch is het jou met je eerste gedicht bijna gelukt om een goede haiku te schrijven. De eerste twee regels zijn prima. Een duidelijke beschrijving van een zintuiglijke ervaring (in dit geval de smaak). In de derde regel geef je een conclusie van het voorafgaande. Dat vind ik jammer. In een goede haiku laat je de interpretatie over aan de lezer. Daarbij is de door jou gekozen zintuiglijke ervaring herkenbaar genoeg dat lezers dezelfde conclusie zullen trekken als jij. Ook daarom kan die beter buiten je haiku blijven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
de wereld versmelt - vind ik wel een leuke laatste zin. De tweede is grappig, maar of het een haiku is?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel had meteen mijn onmiddellijke aandacht. Chocolade! ik kan me helemaal vinden in jouw woorden. Precies zoals ik chocola ervaar. Heerlijk.