Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Flash Fictie

In het artikel 4 tips om Flash Fictie te schrijven staan een aantal opdrachten om je op weg te helpen. De uitkomst van deze opdrachten kan hier geplaatst en besproken worden. 

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat het een verhaaltje betreft van 100 woorden en niet van 1000 woorden. In het eerste deel van de tekst in 4 tips om Flash Fictie te schrijven staat 1000 woorden. Verderop staat dat het de bedoeling is dat je je verhaal terugbrengt van 500 naar 250 naar 100 woorden.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Flash man Altijd geilde je al op foto’s. Had ik het moeten weten de manier waarop je in de spiegel keek? Of toen je kwam met de weinige foto’s die je zei te hebben? Een lieflijk jongetje op waterschoentjes in een weeshuis; gebeukt door de zusters, betast door de pater. Een prachtige man op een marineschip, alleen je was net oneervol ontslagen. Nu zie ik je terug op een sociaal medium. Dezelfde krullen, hetzelfde halskuiltje. Ik weet waar de foto is genomen. Ook zij weet het, het was bij haar. In je ogen gaan krankzinnigheid en infame leugens hand in hand. Basta.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
[center]Het beoordelingsgesprek[/center] [center]"Margot, je presteert de laatste tijd onder de maat."[/center] [center]______Je bent niet goed genoeg______[/center] [center]NIET GOED GENOEG[/center] [center]ik wil naar huis[/center] [center]"Sorry, problemen thuis. Jaap heeft een vriendin. En mijn moeder..."[/center] [center]ze is dement[/center] [center]DEMENT[/center] [center]ik-ver-lies-mijn-moe-der[/center] [center]mag ik huilen? of schreeuwen?[/center] [center]IETS?[/center] [center]"Geen privéproblemen meenemen naar het werk, Margot.[/center] [center]Dat hebben we afgesproken, weet je nog?"[/center] [center]HORK[/center] [center]_____wat moet ik zonder Jaap, zonder mama____[/center] [center]dan-ben-ik-he-le-maal-alleen[/center] [center]ALLEEN[/center] [center]dan kent niemand mij[/center] [center]"Ja, Cor, ik weet wat we afgesproken hebben. Maar de omstandigheden..."[/center] [center]HET GROTE ZWARTE GAT[/center] [center]IK VAL[/center] [center]VAL[/center] [center]VAL[/center] [center]"Cor, ik neem mijn ontslag!"[/center]

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat het een verhaaltje betreft van 100 woorden en niet van 1000 woorden. In het eerste deel van de tekst in 4 tips om Flash Fictie te schrijven staat 1000 woorden. Verderop staat dat het de bedoeling is dat je je verhaal terugbrengt van 500 naar 250 naar 100 woorden.
Beste Willemina, Een Flash-verhaal mag niet meer dan 1000 woorden bevatten. De eerste opdracht waar je naar verwijst betreft een verhaal van 500 woorden wat verkleint wordt tot 100 woorden. Onder dit forum mag je jouw antwoorden op de afzonderlijke opdrachten plaatsen, maar ook een eigen geschreven Flash Fictie. Er is dus niet één antwoord wat hier 'goed' is. Ik zie dat je al een inzending hebt geplaatst waarbij je mooi en kundig gebruik maakt van de 4 tips die in het artikel gegeven worden!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, Noreen, Bedankt voor je uitleg. Ik vind het een leuk experiment en ga hier vaker iets mee doen. In Word heb je nog wat meer mogelijkheden dan hier op het forum. In het origineel heb ik bijvoorbeeld voor `dan kent niemand mij` een kleiner lettertype gebruikt om het nietige gevoel van Hp extra te benadrukken. Excuus trouwens voor mijn late reactie. Teveel andere dingen die me in beslag namen.