Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#95:: Genant

Mijn bazin staat met mijn collega Jan te praten over een probleem op ons werk. Hoe te handelen in deze zaak? Jan oppert verschillende ideeën. Die vereisen veel geduld. Hebben ze die tijd wel? De gezichten van mijn collega Jan en onze bazin staan ernstig en geconcentreerd. Ineens zakt de broek van mijn collega af tot op zijn enkels, vlak voor de ogen van onze bazin! Onze bazin praat gewoon door. Jan trekt zijn broek weer omhoog en probeert zijn broek weer vast te maken. Dat lukt niet zijn knoop is eraf! Daar staat Jan half in zijn onderbroek ongemakkelijk aan zijn broek te hijsen. Het lijkt wel of de bazin niet eens merkt dat er iets met de broek van Jan aan de hand is!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marie, Dit voorval zou grappig en zelfs spannend kunnen zijn. De bazin zou discreet kunnen zijn, maar ook extreem gefocust. Jan zou onzeker, nerveus en gespannen kunnen zijn, maar het kan ook dat die afzakkende broek hem niets doet en hij gewoon verder spreekt - slapstick. Ook met 100 woorden kun je problemen, ideeën, houdingen en handelingen benoemen. Zo creëer je karakters, spanningsbogen. Overigens is grappig zijn moeilijker dan mensen vaak denken. Veel schrijfplezier

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel schrijfcoach Nina. Voor het lezen en de reactie! Ik vond het erg moeilijk. Jan is creatief: oplossingen aandragen bij een werkproblemen en chaotisch: broek niet in orde, knoop er al half af, waardoor deze ongemakkelijke situatie ontstaat. De afzakkende broek vindt hij erg naar, zeker t.o.v. de vrouw, ook nog zijn bazin, die voor hem staat. Hij is een gevoelige man. Ik vond het heel erg moeilijk dat te laten zien. Ga het zeker nog voor mezelf oefenen!