Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 limerick

een secretaresse uit Leiden bleef haar computer vermijden ze zat op de grond wist met enkel haar mond haar baas toch zeer te verblijden

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, Ik heb gelachen om je limerick: leuk en ondeugend van inhoud. Je laatste zin zou meer ritmisch kunnen bijvoorbeeld: haar baas keer op keer te verblijden

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel speels, @schrijvenmaar, jij verrassende vrouw. Ik schaar mij achter @Nel en @Elyse.
Ik sluit aan achter Nel, Elyse, en Mili aan. Die versvoet behoeft negen lettergrepen. Je kunt er uiteraard ook iets anders van maken dan Nel voorstelt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste die ik lees, deze week en wat een topper! :thumbsup: Goede tips van onze topschrijvers, maar echt nodig heeft deze limerick dit niet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. @Nancy: Ik ben nooit ver en kom altijd terug, maar soms is het lastig tijd te vinden. Gelukkig kon deze limerick tamelijk snel tussendoor. Binnenkort (maar niet onwaarschijnlijk pas na de zomervakantie) hoop ik weer 'echt' terug te zijn en meer te lezen en reageren. Over de laatste zin moet ik denken. Toen ik Nels 'keer op keer' las, dacht ik eerst gelijk: ja, dat loopt lekkerder. Maar na drie maal beide versies proberen niet meer. Als je hem op z'n Van Duins zingt, loopt het heel lekker met acht (als je je klemtonen zo in je hoofd hebt als ik ten minste) en het mag volgens mij ook. De regels zo ik ze online vind zeggen acht of negen lettergrepen, bij Van Duin/ Buddingh zie ik er tien :confused: . Daarbij was mijn woordkeus was niet zonder reden; er zit een tegenstelling tussen een secretaresse die haar computer niet aanraakt en een baas die toch blij met haar is, iets diep in mij wil daarom per se een 'toch' in die zin ... Dus ik zal er nog wel even over blijven denken.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een secretaresse uit Leiden bleef haar computer vermijden ze zat op de grond wist met enkel haar mond haar baas toch zeer te verblijden
Hallo Schrijvenmaar, Het inhoudelijke niveau van deze limerick is uitstekend, een pluim daarvoor. En je hebt het ritme van de laatste regel al stevig verdedigd, zie ik. Toch vind ik het niet zo fraai lezen: "haar baas to-hoch zeer te verblijden". Je zou bijvoorbeeld ook voor 'echter' kunnen kiezen i.p.v. 'toch'. Dan is het probleem opgelost. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. @Nancy: Ik ben nooit ver en kom altijd terug, maar soms is het lastig tijd te vinden. Gelukkig kon deze limerick tamelijk snel tussendoor. Binnenkort (maar niet onwaarschijnlijk pas na de zomervakantie) hoop ik weer 'echt' terug te zijn en meer te lezen en reageren. Over de laatste zin moet ik denken. Toen ik Nels 'keer op keer' las, dacht ik eerst gelijk: ja, dat loopt lekkerder. Maar na drie maal beide versies proberen niet meer. Als je hem op z'n Van Duins zingt, loopt het heel lekker met acht (als je je klemtonen zo in je hoofd hebt als ik ten minste) en het mag volgens mij ook. De regels zo ik ze online vind zeggen acht of negen lettergrepen, bij Van Duin/ Buddingh zie ik er tien :confused: . Daarbij was mijn woordkeus was niet zonder reden; er zit een tegenstelling tussen een secretaresse die haar computer niet aanraakt en een baas die toch blij met haar is, iets diep in mij wil daarom per se een 'toch' in die zin ... Dus ik zal er nog wel even over blijven denken.
Ik snap je bedoeling. ideetje; 'desondanks' ipv 'toch zeer'? Hoewe lnatuurlijk de suggestie van de schrijfcoach vast een betere is.