Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#160 Maandag

'Het is on-voor-stel-baar. On-ge-loof-lijk'. De winkelier is één van die taalpuristen die in lettergrepen spreekt als hij gefrustreerd is. 'Wie in he-mels-naam doet zoiets?' 'Dit gaat nog lang duren', denkt Jake. 'Agent..' Fronsend kijkt Jake op. Hij prefereert het woord rechercheur. 'Vijf hoofden missen van mijn paspoppen. Hoe moet ik ze in godsnaam aankleden?' 'Kunt u het gemis niet verbergen?'. Jake doet een vermoeide poging mee te denken aan een oplossing. 'Agent, ik werk in een hoedenzaak'. Poging mislukt. 'Oja..'. Jake tikt ongestoord door. Bij zaken als deze tikt Jake vaak maar wat. Wetende dat het toch geseponeerd gaat worden. Soms schrijft hij teksten uit van liedjes. Op maandagen komen vaak zijn boodschappenlijstjes aan bod. Zo lang er getikt wordt, is de aangever tevreden. Margarine. 'Heeft u nog iets over het hoofd gezien wat mogelijk kan bijdragen in dit.. eh.. hoofdpijndossier?'. Hij verrast zichzelf en kucht in zijn vuist om de woordgrap niet te laten merken. Hendrik, de winkelier, schudt ongeïnteresseerd zijn hoofd. Jake werkt inmiddels zeven maanden in O'Dale wegens een 'strafoverplaatsing'. Zelf gebruikt hij liever 'gedetacheerd'. Dat klinkt chiquer. Aluminiumfolie. 'Kunt u niet wat sneller agent? Ik zit hier al u-ren-lang.' Er komen steeds meer pauzes tussen de stukjes woorden. Doet hij dit om zijn zinnen meer kracht bij te zetten? Jake staat op en loopt naar de deur met het witgele papier in zijn handen. Hendrik kijkt op. 'Hebt u het eindelijk?' 'Nou... Het mist nog wat body..' Jake houdt een onderdrukte lach binnen, 'maar de kop is eraf.'.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dekmantel, Een originele invulling waarbij beide karakters goed zijn neergezet. Paar aandachtspuntjes voor de interpunctie. Geen '' bij een gedachte.
'Oja..'.
het beletselteken bestaat altijd uit drie puntjes, dus 'O Ja ...' En niet met een extra punt afsluiten. Na een vraagteken komt nooit een punt.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank marceline, i-Kat, janjpmeijers, nyceway & mjjbogert! Ik ga proberen elke week mee te doen met de schrijfopdracht!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dekmantel, ... dus ook voor jou is de kop-eraf heb ik begrepen? Grappig stukje en succes met de schrijfopdrachten.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele insteek, verwoord in een duidelijke eigen kleur. De derde alinea vind ik het sterkst, zonder daarmee iets te willen zeggen ten nadele van de rest van het stuk dat consequent van toon. 'Agent, ik werk in een hoedenzaak.' :lol: De laatste zin had voor mij niet gehoeven, maar dat is wellicht een kwestie van smaak. Graag gelezen. Edit: Vraag me af of 'ongestoord' niet 'onverstoorbaar' moet zijn.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dekmantel, ik lig in een deuk. Wat een leuk verhaal, margarine, aluminiumfolie daarmee had je me, wat een humor. Goed geschreven :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Angus & Nancy, ook bedankt! @Riny, de kop is eraf inderdaad! Er hangt jullie nog veel boven het hoofd. ;) @ Angus, onverstoorbaar is ook een mooier woord, bij nader inzien. Goed punt!