Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#160 De Verwisseling

Na sluitingstijd komen ze bij elkaar om te kletsen. Zoals altijd heeft Barbie het hoogste woord. ‘Ik wil schrijver worden,’ zegt ze. ‘Ik weet alleen niet hoe te beginnen.’ Melissa en Cynthia rollen met hun ogen, daar heb je háár weer. Cynthia draait haar kop. ‘Ik help je wel. Schrijf op: ‘Er wás eens.’ Gefocust schrijft Barbie. Melissa en Cynthia grijpen hun kans, beuken Barbie in een boodschappenwagentje, steken het in de fik en rollen het de winkel uit. Vanaf die dag verblijven Melissa en Cynthia bij Gerard, de manager, op zolder. Hij vindt het onverantwoord ze nog langer in de winkel te laten. Vandaag is Gerard jarig. Te vroeg wordt er aangebeld, het is zus Gerda met haar tweeling. Ze ziet er afgetobd uit, magerder. Gerard vermoedt dat ze een baantje heeft, Gerda doet daar geheimzinnig over. Omdat er geen geld is voor een tweelingbuggy neemt ze die mee in een boodschappenkarretje dat ze naast de voordeur parkeert. ‘Issur taart? Onze buikjes zijn leeg!’ roept de tweeling. ‘Natuurlijk schatjes,’ glimlacht hij krampachtig. Gerda geeft hem een onwelriekende kus. ‘Gefeliciteerd. Kunnen hun straks in jouw bed? Het is bijna bedtijd voor ze. Belachelijke tijd om een feessie te geven, met mij wordt nooit rekening gehouden.’ Ze hangt een tas aan de kapstok, mompelt ‘me werkkloffie’ en stampt naar de keuken om zichzelf een bloody mary in te schenken. Meer gasten arriveren, de tweeling eet zich hyper en wordt naar boven gebracht. ‘Hèhè, die liggen erin, ik kom niet meer aan me eige toe, het is moordend’ klaagt Gerda tijdens haar zesde bloody mary. Niemand hoort de tweeling op de eerste verdieping rommelen… Ook dit jaar gaat het gesprek over waarom hij, met zijn looks, nog vrijgezel is. Ze hebben geen idee hoe zielsgelukkig hij is met zijn verborgen harempje. Als Gerard in de keuken een lading leverworst snijdt ziet hij Gerda in de hal een zwart kleed met capuchon aantrekken. Ze tovert er een enorme zeis onder vandaan en waggelt naar boven. Even later stommelt ze grijnzend de trap af met de koppen van Cynthia en Melissa onder haar arm en gaat er vandoor, met de koppen in het karretje. In paniek rent Gerard twee trappen op naar zolder. Daar ziet hij de twééling slapen in het hemelbed waar Cynthia en Melissa doorgaans bevallig naakt in liggen. Later vindt hij in zijn slaapkamer de verminkte lichamen van zijn geliefden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, zoals gewoonlijk tover je één grote glimlach op mijn gezicht. :ninja: Je hebt een heerlijke vrije en franke manier van schrijven. Ik vind wel dat je in bovenstaande tekst veel informatie geeft. Van onwelriekende kussen naar seizen tot [neemt ze die mee], je bedoelt de tweeling?, naar [Later vindt hij in zijn bed de verminkte lichamen van zijn geliefden.] Waar is de tweeling gebleven, verdronken in bloody mary? Gerda is toch de trap afgerommeld? Compliment voor Gerard en Gerda. Ik heb iets met voornamen. Dan denk ik door. Hun ouders hadden de G in gedachten. De G van wat? God zal het weten. :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili: Ik ben blij met je glimlach! Dat is in ieder geval wel gelukt. Ik vond de opdracht wat lastig, het kwam moeizaam op gang en plotseling had ik een verhaal van 650 woorden dus mocht ik schrappen. Het regende ook nog eens buiten en de soep stond te koken wat niet de bedoeling is, die moet constant op 85 graden Celcius blijven. In mijn verhalen neem ik regelmatig een zijpaadje, hetzij om een karakter te duiden, hetzij gewoon omdat ik het leuk vind. Gerda ruikt niet lekker, ik had ook kunnen zeggen dat ze uit haar bek stonk maar dat deed ik niet. Ik maakte er onwelriekende kussen van. De tweeling ligt op zolder te slapen. Daar kwamen ze spelenderwijs. De rest verklap ik nog even niet. Ik ben bang dat mijn hersenspinsels niet duidelijk overkomen in het verhaal? Ik ben benieuwd wat anderen er in lezen of uithalen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gek kind, ik moet weer om je lachen. Wat doet die regen en die soep op 85 graden er nu weer toe? Het is al een prestatie dat je 'uit haar bek stonk' in onwelriekende kussen omzette. Ik wacht op de verklaprest. :nod:

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je taalgebruik maakt mij ook altijd aan het lachen en daarna lees ik het gewoon nog een keer of twee en dan denk ik het te begrijpen en ook weer niet...:D het harempje kunnen de Barbies zijn of Gerda en de tweeling. Aangezien hij krampachtig lacht denk ik aan de Barbies maar vervolgens rent hij wel eerst naar de tweeling en vindt later pas de onthoofde poppen. :confused: hoe groot zijn die Barbies? :lol:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vermakelijk verhaal Stella! Bij tijd en wijle wat onbegrijpbaar. Maar een agressieve Barbie (heerlijk) en een man met zijn poppen (fascinerend) maken het verhaal voor mij een heerlijke vertelling.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-Kat: Wat fijn dat je het verhaal gewoon nog een paar keer over leest en je hersens laat kraken. Naar aanleiding van jouw feedback en die van Mili denk ik te weten waar ik onduidelijk ben geweest en heb wat aanpassingen gedaan. Gerard rent niet als eerste naar de tweeling maar hij treft ze wel aan... @ Marceline; Een man met zijn poppen, dat zou zomaar een romance van jouw hand kunnen zijn. Ik ben heel blij dat het vermakelijk is, dank je wel daarvoor. Het verhaal in mijn hoofd is redelijk simpel, denk ik, en dat wil ik ook graag overbrengen. Ik loop hierbij wel aan tegen de limiet van 400 woorden. Nou, ik heb het wat aangepast en hoop dat het zo wat begrijpbaarder is.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah geweldig, nog koppen die rollen. Met een zeis nog wel, welk baantje heeft Gerda wel?! ;) Een tweeling die de slaapkamer op eerste verdiep niet leuk vindt, op ontdekking gaat en voorkeur geeft aan het hemelbed op zolder. Effe Melissa en Cynthia eruitzwiepen en op hun kamer gaan leggen. Waarbij mijn gedachten gaan naar een stomdronken moeder die van mening is dat ze de vervelende tweeling op de slaapkamer een kopje kleiner maakt. Ik herinner me een gelijkaardig sprookje van lang geleden!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jahaha, ik wist het! Hij gaat voor de Barbies en de kids interesseren hem niet echt en Gerda nog minder :D Ik denk dat Gerard en Gerda ook tweeling zijn :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marlie, dank je voor het lezen en je berichtje. Ik denk dat de aanpassingen die ik deed effect hebben :). (Gerda klust bij als De Dood, dat heb je goed gezien)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-Kat: Ja! Wat fijn dat je nog een keer terug bent gekomen om het nog eens te lezen! Het krijgen van een tweeling is vaak iets wat 'in de familie' zit.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... allemachtig! Nu moet ik als de duvel naar de koffie. Wat een opzwepend naar dood riekend verhaal.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili: Die soep en de regen zweefden om me heen terwijl Gerda bezopen haar taak aan het verprutsen was. Het leidde nogal af. @ Riny: Het doet me goed dat je mijn verhaal opzwepend vind! Dank je.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, gezellig dat je hier ook nog even langskomt! Duif Barbie stinkt een beetje erger dan het origineel. :nod: