Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 161 - Oogst 21/9

Paus Franciscus komt niet naar Congo Anouk zet schaar in haar Van halfdood tot halfgodin Een regenbooghagenees Alleen in plaskrullen die linksom draaien Ik ben een egocentrische posthedonist Wilde verdachte verkrachting zusje opblazen Afgeranselde broers: ‘Vertrouwen volledig weg’ De oorlogsdreigementen zijn totaal ongepast Piepers verrotten in grond Wildpoeper neemt de benen Miljoen ernstig eenzaam Sri Lankaanse babyfarms Tientallen doden in school Plasactie afgelast Faal op faal stapelen Het carnaval der rouwenden

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
WoW, Mili. Ik ben het helemaal met Willemina eens, geheel op jouw eigen onnavolgbare wijze een gedicht gemaakt.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mili, mooi gedaan! Het is door de titel ook een prachtige weergave van de 21e september. In de eerste strofe is de overgang van wereldnieuws (Paus) naar Nederlands nieuws (Anouk) heel goed. Door de puur Hollandse naam zou het ook zomaar over je buurvrouw kunnen gaan, en dat haalt het gedicht dichtbij. Die beweging van wereldnieuws naar plaatselijke lotgevallen hou je ook aan in de rest van het gedicht, strofe 3 en 5 is weer wereld, 2 en vier weer hier. De lijn is dus goed volgehouden. Het slot slaat op beide. Een kleine suggestie: misschien is het ook mooi om de laatste twee regels om te wisselen. Groet, Greetje

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, misschien ben ik wel net zo koppig als vrouwen uit het hoge Noorden. :D @Nel, nog nooit gedaan, het heet zelfs 'kopdichten' lees ik en het was heerlijk amusant te doen terwijl ik vanmorgen - zoals gewoonlijk - de media digi doornam. @Greetje, jij snelle poëzie coach, :nod:, je bracht me vanmorgen een kostelijk uurtje hoewel het nieuws mij niet verblijdde en wel verbaasde. Ik heb talloze malen de laatste twee regels omgewisseld en neig nu uiteraard naar de door jou voorgestelde suggestie die ik uitvoer. Hartelijk dank voor de opdracht en de feedback.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie ze op het land staan deze dagen, in rijen om godweetwat te oogsten een vraag me af wat hun verhaal is. Er is overal een diepere onderlaag te vinden die jij zoals altijd opgraaft en soms subtiel, soms met een hamerslag zelfs met krantenkoppen blootlegt. Gisteravond werd ik verdrietig van je compositie maar nu schijnt de zon en zie ik het carnaval der rouwenden in een heel ander licht. De verrotte piepers moeten uit de grond zodat er volgend jaar weer verse geoogst kunnen worden, een wildpoeper kan daar zeker iets aan bijdragen. Plantjes houden van poep.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, Miliaans en genieten, meer wil ik niet. :nod: @Cora, het 'carnaval der rouwenden' stal ook mijn hart. The Post Online, dacht ik. Wereldse reactie. @mjjbogert, een stijl behouden. Waarom word ik niet naar koppen met Sansevieria gezogen? :D @Marceline, schrijf je nu bewust 'boeven' in plaats van boven? ;) Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In stijl, jouw Congo als begin, en dan ook nog een regenbooghagenees. Ik wist niet dat die bestonden. Knap, goede samenhang, prachtig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, ik begin ernstig te twijfelen - gezien jouw reactie - aan mijn 'state of mind'. Jij werd 's avonds verdrietig terwijl ik mijn koppen 's morgens vroeg vergaarde en de zon gloorde en jij het de volgende morgen in een ander licht zag. Ben ik rijp voor het gesticht met mijn 'carnaval aan rouwenden'? :crybaby: Ik loop wel eens mee in Franstalige demo's. In de stad. Dan wordt er verzocht om geen ontlasting in voortuinen achter te laten. Ik weet het echt niet meer wie van wat houdt. Je feedback gewaardeerd. :thumbsup: @Madd, leuk dat je de Congo aanhaalde, het land waar ik zo veel van houd. Weet dat regenbogennezen overal opduiken. Ook in Den Haag. Ze bevolken zelfs gemeentehuizen. :rolleyes: Ben blij met je compliment.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... de onpasselijkheid komt weer boven. Niet van jou hoor, maar van al dat nieuws. Toen ik mijn dochter vertelde over die Kopgedichten en Barry Sadler, schoot ze in de lach": 'Mam, je bent aan een nieuw 5-jaren plan toe'. Ik geloof dat ze gelijk heeft. :D :lol: ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, een Freudiaanse verschrijving. ;) @Riny, wat gaat jouw vijfjarenplan behelzen? Heb je je felbegeerde cd al binnen? Dochters die lachen zijn om te koesteren. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Mili, ik begin over een paar dagen weer met een 0. Die diepe kwaadheid heeft wat teweeg gebracht. Het was een goede afsluiting van mijn levensjaar. De cd heb ik nog niet, wat denk je: helemaal uit Amerika. Haha, ik voelde me net een tiener in die enge winkel. Maar echt, die muziek ...! Enfin, voer voor psychologen. Ik voel me in ieder geval uitstekend.