Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#161 Lieve kijkbuiskinderen

Ik ben stout geweest }) en heb ipv kranten de tv even opgezet, geluisterd en zinnen opgeschreven waarvan ik het volgende heb gebakken Lieve kijkbuiskinderen Unlimited nu slechts om een stropdas Iedere druppel, knettergekke deals Samen, de kracht van samen past in je tas gemakkelijk Geen stress, baas over je eigen huis Vanavond om acht uur op zeven Druk, op de snelweg het paard vlucht gemakkelijk

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo meneer De Uil, waar brengt u ons naartoe. ;) Ik vind het vooral erg grappig, Nancy. Het past ook wel bij je, het klinkt optimistisch. :D

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Willemina grappig? Mis jij de diepere laag? :lol: Nee hoor blij dat je het grappig vindt, was ook de bedoeling. Beetje luchtigheid tussen de knappe en mooie werken die ik al langs zag komen. Hoewel ik 'gemakkelijk' wel cynisch bedoel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, je bent niet stout geweest - dat ik eerder van je verwacht - maar te gemakkelijk. :p Ga maar lekker je huiswerk overdoen. 'Samen, de kracht van samen' ... waar keek je naar? NPO of EO? Lieverd, op je telefoon staat ook internet, en op internet staan digikranten. Succes, ik kijk naar je uit!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili, nou makkelijk was het niet. Schrijf maar eens tien minuten zoveel mogelijk achterlijke zin van een reclameblok op + de eigen promo's van de zender ( RTL7 was het) Samen, de kracht van samen, komt echt uit de reclame, geen EO-toestanden. Ik hou het dus toch maar bij deze bijdrage ook omdat ik ( alweer) mijn koffer ga inpakken en deze keer de druiven in België ga melken :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed, Nancy, je bent vergeven voor een keer. :ninja: Bedoel je duiven melken? Ga je er met een zwik van Stella op pad? Veel plezier!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meneer de Uil/Nancy, Ik denk dat jij je op je gemak je er gemakkelijk van hebt afgemaakt en hiermee absoluut voor wat lucht hebt gezorgd, na al die rollende koppen van vorige week. Door deze luchtige inzending kunnen wij weer even opgelucht ademhalen. Ik stel voor: ... (een) oogje(s) dicht(knijpen) en snaveltjes toe ... en wachten op volgende week :(

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:\\ reclames luisteren is al zwaar, ze dan ook nog proberen op te schrijven. Ik ben er doodmoe van :crybaby: nu moet ik wel er tussenuit om bij te tanken ;) Nee Karinska gemakkelijk was het dus niet echt maar het stukje zelf is wel gemakkelijk :D. Blij dat ik vergeven ben :unibrow:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:\\ reclames luisteren is al zwaar, ze dan ook nog proberen op te schrijven. Ik ben er doodmoe van :crybaby: nu moet ik wel er tussenuit om bij te tanken ;) Nee Karinska gemakkelijk was het dus niet echt maar het stukje zelf is wel gemakkelijk :D. Blij dat ik vergeven ben :unibrow:
Schijn bedriegt, ik weet het. En reclames zijn energieslurpers ... Vul die tank dus maar lekker bij, dan kun je er volgende week weer tegenaan ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, effe :crybaby: De moed zakt me in de schoenen. Ik ben mijn boekenkast aan het leeg halen en moet gaan stoeien met de titels. Jij heb hebt het wonderwel opgelost. Dit was even een ondeugend tussendoortje. ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny, ik beloof dat ik mijn ondeugendheid goed ga maken en jouw en ook de andere creaties met aandacht en liefde zal lezen. Volgende week stoei ik weer mee ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, jouw koppen ademen een totaal andere sfeer. Leuk idee iets met reclametaal te doen. “De kracht van samen past in je tas.” :-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
is het nu gemakkelijk dat de kracht van samen in je tas past, of past hij er gemakkelijk in? zo makkelijk is jouw gedicht nog helemaal niet ...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Nel @schrijvenmaar er zijn dames die denken dat gemakkelijk staat voor het 'mij gemakkelijk van de opdracht af maken ;) Nu klopt dat deels omdat ik geen krant en alleen mijn iphone heb. Het noteren van reclame was dus gemakkelijk. Ik had met gemakkelijk toch echter en echt een bedoeling. De kracht van samen past in je tas, gemakkelijk ( dus schrijvenmaar de kracht past in de tas, bedoelde ik) en het paard vlucht, gemakkelijk ( hier ging het om een politiepaard dat op de vlucht sloeg en een gevaar voor het verkeer opleverde) staat voor mij voor hoe laconiek en oppervlakkig de 'boodschappen' en commerciële zenders op tv zijn, naar mijn mening. Dank jullie voor het langskomen :).

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Zowel je gedicht als de reacties zijn leuk en vermakelijk om te lezen. Ik vind het vooral ook leuk dat je een eigen pad kiest met deze opdracht en ik heb het resultaat met plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nancy, Grappig dat je het met de tv geprobeerd hebt! Dat heb ik nog nooit gedaan namelijk :-) Mooiste zinnen vind ik: 'de kracht van samen' gecombineerd met 'past in je tas/gemakkelijk' en de combinatie 'op de snelweg/ het paard vlucht/ gemakkelijk'. Goed gecombineerd waardoor er iets verrassends ontstaat. Een tip: ik zou het laatste woord 'makkelijk' weglaten. Je hebt het alt een keer gebruikt, en ik vind het jammer van de zin. Het is een dreigende zin, dat paard op de snelweg, wat mij betreft laat je die dreiging bestaan. Groet! Greetje

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Marceline, dankjewel. Ben toch blij dat mijn ondeugende zijstap toch gewaardeerd wordt. Eerlijk gezegd wordt reclame kijken/luisteren nog best leuk.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Coach Greetje dankjewel voor je fijne reactie en het serieus nemen van mijn gedicht. Wat betreft het uitproberen met de tv. Ik zou zeggen, probeer het eens. Ik heb er veel plezier aan beleefd. De reclamewereld is vanaf nu niet meer vervelend maar zelfs leuk geworden. Als ik de laatste keer 'gemakkelijk' weglaat is het dan aan te raden er wel een ander woord voor in de plaats te zetten? Anders heb ik 4 ipv 5 regels. Groet Nancy

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Krantenkoppen, boektitels, reclame slogans op tv - wat maakt het uit. Het zijn allemaal weloverwogen aandachtstrekkers. Met deze manier van dichten ben je baas over je eigen buis geworden. Leuk.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Koppen uit de fabeltjeskrant, een mooie metafoor Nancy. De reclame is unlimited en voelt als een te strak aangetrokken stropdas maar jij weet er, zoals jij dat kan, iets heel leuks van te maken. Het is een prachtige dag, geen stress en melk je druiven. Hieperdepiep Hoera! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd goed, afwijken van de regel. Zo ving ik allerlei zinnen op tijdens het fietsen. Waardoor er in mijn hoofd ook verhaal ontstond. Ik vind de titel geweldig. Goede dichttekst ook, samen, de kracht van samen, vind ik een mooie zin.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljante oplossing om reclameblokken dragelijk te maken maar ik kies dan toch voor Netflix :D Veel plezier met het druiven melken, dat vind ik pas geniaal! :lol:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Regels ombuigen. Daarvoor krijg je al je eerste applaus! Maar zonder gekheid: leuk gedicht! De titel pakt in!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Ja, ik zou dan wel een woord toevoegen om aan de vijf regels te komen, maar die dan voor 'het paard vlucht' zetten zodat je die zin als laatste houdt. Groet, Greetje