Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 161 Krantenkoppen

#161 Verkeerd verbonden Zwalker grappenmaker speelbal in andermans handen dodelijk vermoeiend en keihard werken moordend de prijs voor talent aan de top. Alarmbellen, het menselijke verzet tegen onmenselijkheid wie is er nu gek? Ik wil een sleurig leven een zachte hand, beschaafd vangnet want met woede gaat de zon niet schijnen Zomerprocessie Heerlijk gespeeld, alles is gekleurd voor wie goed kijkt vrolijk en gekleurd, rode bladeren kale takken blauwe saffier Onthecht De zegen mee in rook opgegaan droevig en bevrijdend lucht en leegte The change of never be needed Gesprokkeld uit Trouw 21-9-17, Trouw Zomertijd 19 augustus jl., Letter en Geest 26 augustus jl.: Cora

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi Cora, zie dat de fraaie zin die Nel ook had gespot ook hier in zit verwerkt. Ik wil een sleurig leven ...zon niet schijnen, fijnste stukje van het fijne stuk.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echt gedicht geworden.Goed ritme ook, vooral in het eerste stuk.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, heel mooi en poëtisch. Wij lazen dezelfde krant. Leuk om dezelfde zinnen bij jou in een hele andere context te zien.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Cora, zie dat de fraaie zin die Nel ook had gespot ook hier in zit verwerkt. Ik wil een sleurig leven ...zon niet schijnen, fijnste stukje van het fijne stuk.
Dank Nancy, ik hou die term er maar in geloof ik: een sleurig leven ;-)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, heel mooi en poëtisch. Wij lazen dezelfde krant. Leuk om dezelfde zinnen bij jou in een hele andere context te zien.
Ja Nel, bijzonder om te zien hoe verschillend we die zin allebei hebben verwerkt, en hoe poëtisch ook.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste C.van Berendonk, Tja, ook ik vind het 'sleurig leven' uit je gedicht springen. De hele strofe is mooi, en zou als een apart gedichtje goed werken. Het is dan meer een aforisme: kort, bondig, absurd en grappig. Een poëtisch levensmotto?! De eerste strofe is ook goed gedaan, mooi op elkaar aangesloten. Een tip? De zin 'dodelijk vermoeiend en keihard werken' haalt me uit het gedicht. Dat komt denk ik doordat er voor mijn gevoel over iemand gesproken wordt (een zwalker, grappenmaker) terwijl ik 'dodelijk vermoeiend' meer als iets over mezelf lees. Stond er 'dodelijk vermoeid en keihard werkend' was het anders geweest. Groet, Greetje

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, wat heb jij een mooi gedicht gecomponeerd. Ik ben onder de indruk en wil ook een 'sleurig leven'. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste C.van Berendonk, Tja, ook ik vind het 'sleurig leven' uit je gedicht springen. De hele strofe is mooi, en zou als een apart gedichtje goed werken. Het is dan meer een aforisme: kort, bondig, absurd en grappig. Een poëtisch levensmotto?! De eerste strofe is ook goed gedaan, mooi op elkaar aangesloten. Een tip? De zin 'dodelijk vermoeiend en keihard werken' haalt me uit het gedicht. Dat komt denk ik doordat er voor mijn gevoel over iemand gesproken wordt (een zwalker, grappenmaker) terwijl ik 'dodelijk vermoeiend' meer als iets over mezelf lees. Stond er 'dodelijk vermoeid en keihard werkend' was het anders geweest. Groet, Greetje
Dankjewel Greetje, het aforisme vind ik zelf ook mooi. Je tip over de 'dodelijk .... werken', klopt wel. Bij herlezen lijkt het of die zin vanuit een ander perspectief komt, hij kan er inderdaad beter uit! dankjewel Cora

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, wat heb jij een mooi gedicht gecomponeerd. Ik ben onder de indruk en wil ook een 'sleurig leven'. :thumbsup:
Dank Marceline, ik denk dat ik die term te pas en te onpas ga gebruiken ;-)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Cora, ...bij mij bleef hangen: Heerlijk gespeeld, alles is gekleurd voor wie goed kijkt ... Je hebt van de opdracht een mooi gedicht gemaakt.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil een sleurig leven een zachte hand, beschaafd vangnet want met woede gaat de zon niet schijnen
Favoriet!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil een sleurig leven een zachte hand, beschaafd vangnet want met woede gaat de zon niet schijnen
Favoriet!
dank! cora