Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

spook verhaal nummer # 159

...de duisternis was zo intens dat het bijna tastbaar leek. Hij had geen idee hoe hij hier was terecht gekomen, maar hij wilde eruit. Hij wilde niet huilen of schreeuwen want dat kostte energie die hij beter kon gebruiken. Langzaam kwam hij overeind en tastte met zijn vingers langs de muur. Die was van ruwe baksteen. Centimeter voor centimeter schoof hij vooruit, op zoek naar een deur of een opening in de kelder. Het zweet liep van zijn voorhoofd en zijn ademhaling ging gejaagd. Hij bleef staan...hij rook iets. En hij voelde iets van wind langs zijn gezicht glijden. Opgewonden versnelde hij zijn pas. Hij moest hieruit. Voor zijn idee kreeg hij steeds minder zuurstof. Hij stak zijn neus in de lucht. De geur was sterker nu, drong door de muren van de kelder heen. Zijn vingers registreerden een verandering in de muur. De stenen werden gladder en de voegen waren op sommige plaatsen gesleten. Hij wist niet hoe lang hij al in de kelder was. Tijd had geen betekenis. Uitgeput bleef hij een ogenblik staan, leunde tegen de muur en probeerde zich uit te rekken. Opeens stootte hij met zijn vingers tegen hout. Hij kreeg tranen in zijn ogen van blijdschap bij de gedachte dat hij misschien een deur had gevonden. Hij stapte opzij en stootte zijn teen onzacht tegen een steen. Voorzichtig bukte hij zich en voelde waar hij met zijn teen tegen aan was gekomen. Het leek een stenen trapje. Stapje voor stapje beklom hij de verhoging tot hij een grote, houten deur vond. Snel nu gleden zijn vingers over het ruwe oppervlak, negeerde de splinters en voelde het ijzerbeslag van de deur. Zijn hart sloeg zo snel alsof hij een marathon had gelopen. Opeens voelde hij een sleutel in een slot steken, hij draaide hem om....

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilfredbreda, Op de valreep komt er toch nog een spookverhaal binnen. En wat voor één. De spanning druipt eraf. Je hebt goed geluisterd naar de opgave waarin vermeld stond dat je met al je zintuigen je weg naar buiten moest zoeken. Of het hem gelukt is, laat je in het ongewisse. Het lijkt me dat er een vervolg op komt. Je hebt een mooie schrijfstijl. Graag gelezen, alleen miste ik het spook, of was het die windvlaag die je even voelde? Ik wilde schrijven: welkom hier op dit gezellige forum, maar ik lees dat je al jaren lid bent. Waar heb je al die tijd gezeten? :o

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reactie. Jaren geleden heb ik een verhaal gemaakt voor een schrijfwedstrijd. US Open gaat over een aan lager wal geraakte tennisspeler die ten koste van alles de wedstrijd wil winnen. Hoe dat afloopt is nog de vraag, maar ze vonden het goed genoeg om in een bundel te publiceren. Daarna kwamen er zoveel andere dingen op mijn pad dat ik aan schrijven niet meer toekwam. Nu heeft het virus mij volledig in zijn greep en ben ik weer begonnen met nieuwe verhalen. Ik ben blij dat je deze scene leuk vond en hoop je in de toekomst vaker te verrassen. vriendelijke groet, Wilfred van Breda