Storytelling in 12 stappen, op reis met de held - Mieke Bouma

Afbeelding

Storytelling in 12 stappen

'Storytelling in 12 stappen – op reis met de held' is gebaseerd op de Monomythe van Joseph Campbell en The Writers Journey van Christopher Vogler, ook wel bekend als De Reis van de Held. Voor schrijvers en verhalenvertellers vormt deze mythische verhaalstructuur een onuitputtelijke inspiratiebron. In deze praktische schrijfgids behandelt scenarioschrijver en schrijfdocent Mieke Bouma dit verhaalmodel stap voor stap. Dit boek biedt schrijvers en verhalenvertellers richtlijnen voor het construeren van sterke plots en het creëren van universele en levensechte karakters. Oefeningen en praktische opdrachten helpen bij het oplossen van schrijfproblemen, zorgen voor inspiratie en prikkelen de verbeelding. 'Storytelling in 12 stappen' is niet alleen een avontuur voor auteurs, scenaristen, toneelschrijvers en producenten maar voor iedereen die van verhalen houdt en ze wil (leren) schrijven of vertellen. Mieke Bouma is opgeleid in het theatervak, was docent aan de Theaterschool in Amsterdam, studeerde Theater-, Film- en TV-wetenschappen en ontwikkelde zich als scenarioschrijver en scenariodocent. Ze was oprichter en directeur van Scriptschool, Amsterdam en schrijft voor theater, film, televisieseries en opdrachtfilms. Met regelmaat geeft ze vertel- en schrijfworkshops en is expert op het gebied van Storytelling in organisaties.

Uitgever

Augustus / Schrijven Online

Site uitgever

www.augustus.nl/schrijfbibliotheek.asp

ISBN

9789045704463

Prijs

15,00

Bladzijden

148

Soort boek

Creativiteit en inspiratie