Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verwarrende woorden (en zinnetjes)

Ik ben hier vrij nieuw en kan niet alle onderwerpen doorlezen. Mocht dit elders al staan, dan daarvoor mijn excuses op voorhand. Ik word altijd gefascineerd door woorden, zoals Toon H vaak gebruikt: Olieverversen - Oh, liever verse? Nou las ik onlangs zo'n woord wat mij op het verkeerde been zette: kassalade dat leek me een leuk onderwerp? weet iemand méér van die woorden?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mopje van "vroeger". Er lopen een stel dwergen heel blij door het bos te huppelen en ze zingen in koor: "We hebben toverkracht, we hebben toverkracht". Een jager kijkt het zo aan met een glimlach op zijn gezicht - altijd leuk, blije dwergen, tot hij de laatste dwerg ziet die met een gezicht van hier tot Heel Ver Hiervandaan achter de rest aansjokt. "Waarom ben jij niet blij?" vraagt de jager bezorgd. De dwerg kijkt hem treurig aan. "Ik ben To."

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, die jij niet wil opschrijven, gaat die soms over schrijfgerei van een vrouwelijk familielid? Die durf ik hier idd ook niet weg te zetten, nee. :o

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op boodschappenlijstjes staat ook nog wel eens iets raars. Dit een stukje uit een kindergedicht daarover: Super 3 drollen Li sla me lange Leus ga ren mix met knopen Zeesokken, dieren katten Blok plast lepels En waar moet ik toch: Ed perzikboeren met gek geld tartarenbrood twee keer half gaan kopen?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beklijven

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn leraar van de vijfde klas lagere school leerde ons, naast bommelding, de volgende zin, die erg lastig is te ontrafelen zonder hoofdletters en spaties: tomenatatentomatentomatenatvrat . . . . [Tom en At aten tomaten Tom at en At vrat :) ]

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
toentomatentomatentomatentovrat. Zo wastie volgens mij. to en tom aten tomaten tom at en to vrat
:!: Ach ja, het was ook alweer even geleden. :O :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nee! zulke bedoelde ik niet! Ik bedoel zoals bijvoorbeeld verfrissen. en verfreiniger, en die banaanvraag, dat was een heule goeie!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, je titel is anders 'verwarrende woorden en zinnetjes' en wij vinden dit echt wel een verwarrend woord :crybaby:

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat wel. Maar wat ik bedoelde waren van die woorden zoals je ze in het echt ook tegenkomt, en dat je dan helemaal op het verkeerde been gezet word. Zoals die éne met zijn without oil.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ MichaM Ik ben To...geweldige mop :D Schooltijd: In plaats van Jezus , dacht die jongen dat het Je Zus was.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zij zei dag groenteman heeft u een potje kersen van gister of vandaag sprak hij zij zei olieverversen.... (Toon Hermans)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depenisvanjezus. Deze is leuker als je 'm uitspreekt: klerewinkel. Is een winkel waar ze kleren verkopen, of gewoon een k*twinkel. Wat trouwens ook een verwarrend woord is :o

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als Zweden Nederland bezoeken, ontstaat er altijd hilariteit als ze in een winkel bordjes met Klantendienst zien. In Vlaanderen hebben wij bovendien een Dag van de Klant - maar "klant" betekent "sukkel" in het Zweeds :)

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grote Maarten: goede verzameling! Ik kan alleen in kiwijacht alleen maar kiwi-jacht lezen, maar dat zal het nou net niet zijn, vermoed ik. Bij inkeping lees het altijd verkeerd.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan alleen in kiwijacht alleen maar kiwi-jacht lezen, maar dat zal het nou net niet zijn, vermoed ik.
Het jagen op kiwi's lijkt mij toch de kiwi-jacht. Oh, jij dacht aan hangende kiwi's, niet aan lopende?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar deze woorden kun je toch allemaal op twee manieren lezen waardoor het verwarrend wordt? Ik kan het bij dit woord niet, ik zie maar 1 mogelijkheid, inderdaad de kiwi-jacht of ze nou lopen of hangen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maar "klant" betekent "sukkel" in het Zweeds :)
Ik heb het idee dat veel winkeliers in Nederland hetzelfde denken :P

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik typte er zojuist zelf een! bekeren. iets in een beker doen? proberen een beker te winnen? of wat de Jehova Getuigen doen?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is de naam van de paus al langsgekomen? Alleen een h tussen de c en t zetten en na de t een d erbij. Maar als je het oorspronkelijke Benedictus op zijn Fries uitspreekt, ben je er ook. :D Het strookt wel met zijn anti-anti-conceptiebeleid. Overigens, MishaM, ik snap echt de mop niet van die narrige dwerg die To heet? :?