Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Kunst met letters

Hoi Iedereen, ik zou heel graag voor mijn verhaal met de letters experimenteren: Fonts, groottes, inspringen, scheef zetten, vet, schuin, in een boog, door elkaar uit, ... maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Welke software is daar voor nodig? :) Groetjes ^^

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kun je dan toch met de opmaakmogelijkheden van Word doen? Samen met WordArt (voor gebogen teksten). Zie verder de Help van Word. Dat is misschien niet professioneel, maar hoe het uiteindelijk wordt lijkt me toch iets dat je aan het einde van het schrijfproces met uitgever, vormgever en drukker vaststelt. Bovendien is het handig een "plat" bestand te houden met onbewerkte tekst, omdat je daar veel meer mee kunt doen, zoals delen met (proef)lezers.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus de WordArt (zal dat eens googelen), en later met de drukker, en liefst een plat stuk tekst behouden... dat laatste is inderdaad wel een goed idee :) Oke, heel erg bedankt ^^

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook weleens wat tekst in Paint bewerkt, om daarna weer in Word te plakken. Nadeel is wel dat de zin die je gebruikt, daarna een afbeelding is in plaats van tekst en je dus bij iedere wijziging opnieuw moet beginnen. Wordart is een functie binnen Word (ik denk onder 'invoegen'). Succes!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En wat zou er gebeuren als je je hele tekst in één keer opmaakt in paint, per bladzijde bedoel ik. Dan heb je dus een afbeelding per bladzijde. Eigenlijk is het dan haast een fotoboekje als je gaat drukken :) klinkt wel leuk ^^

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan het einde van het opmaken zie je dan een fout in de tekst en kun je opnieuw beginnen.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke vraag, Prinses! Ik ga er ook eens mee aan de slag, want ik ben fan van Van Ostaayen en Appolinaire, die beiden veel met teksten speelden op de manier die jij voorstelt.