Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat voor schrijfmachine gebruik jij? Laptop / netbook / notebook, etc.

Ik sta op het punt om een nieuwe "schrijfmachine" aan te schaffen, en ben erg benieuwd waar de schrijvers op het forum gebruik van maken. Gebruik je een laptop / notebook / netbook / chromebook of iets anders? Welk merk en type? Ben je tevreden? Heb je bewust gekozen voor een licht exemplaar, groot scherm, bepaald toetsenbord? Of zijn er juist exemplaren waar je vanaf bent gestapt door minpunten? Alvast dank!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn setup is een Windows laptop met daaraan verbonden een standaard toetsenbord en een 24" scherm, en met een tooltje om met meerdere desktops te kunnen werken waartussen ik met een toets kan switchen: Desktop 1 = internet browser voor research en allerlei tijdverlies Desktop 2 = de schrijfprogramma's: Word voor het huidige hoofdstuk, Keynote NF om alle hoofdstukken en research en outlines etc bij te houden Desktop 3 = de taalprogramma's: een Nederlands woordenboek, een EN-NL woordenboek en een browser met synoniemen.net Desktop 4 = een racespel voor de ontspanning tussendoor Voor de zeldzame keren dat ik op verplaatsing werk heb ik een laptop met 17" scherm gekozen, want meer schermruimte = meer productiviteit wat mij betreft, en of een laptop nu 2kg of 3kg weegt maakt me niet uit.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een windows tablet 2-in-1 gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad! Van het soort dan toch, het merk daarentegen ... Ik ben absoluut niet tevreden van ASUS. Mijn tablet is nog geen jaar (eind december pas) en is nu voor de tweede keer binnen voor herstelling. Vorige keer kapot moederbord, nu scherm waarschijnlijk kapot. Ik zit voornamelijk op de bank te schrijven en een gewone notebook (die had ik voordien) of een laptop wordt heel snel warm aan je billen. Met deze tablet waar ik een toetsenbord aan klik, heb ik dat probleem niet, omdat de batterij in de tablet zit en niet in het toetsenbord. Ik werk met open office en dat werkt even goed als MS office. Het is een heel licht ding en heel gemakkelijk in gebruik. Dat het een kleiner scherm is (mijn is 9.1inch) vind ik totaal geen probleem. Ik gebruik het enkel om te schrijven, dus of er nou een halve pagina te zien is op mijn scherm of minder, maakt me niet uit.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] of een laptop wordt heel snel warm aan je billen.
Zit je er op?
Haha nee, dat zou mijn notebook niet overleefd hebben ;) ... ik bedoel de dijen :p Excuses ...

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf op mijn laptop in word, vind ik het makkelijkste. Typen vind ik fijn omdat het snel gaat, goed leesbaar is en ik het makkelijk kan aanpassen, doorsturen, knippen, plakken etc. Wat voor laptop ik heb weet ik eigenlijk niet, een iets groter scherm dan gemiddeld omdat ik dat prettig vind. Daarnaast heb ik ook mijn 'schrijfboek', een notitieblok waar ik een paar keer per week een aantal pagina's met pen in schrijf. Deze pagina's gaan over alles en niks, puur om maar bezig te zijn met schrijven. Soms dagboekachtig, soms dromen, soms stukken van verhalen. Het schrijven vind ik voor 'onbelangrijke' zaken wel fijn omdat het op een of andere manier dichterbij voelt.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk digitaal op een HP Envy laptop, zowel met het programma Ywriter als het programma Word. Ywriter om het verhaal neer te typen. Je kunt hier namelijk werken in verschillende hoofdstukken en scenes Word gebruik ik voor de verdere verwerking en het uitprinten. Verder heb ik twee schrijfmappen. Een van A4 en de ander is A5. Hierin zitten notitieboekjes en blaadjes, waar ik gewoon op schrijf. De grote map gebruik ik nu voor mijn schrijfcursus. Dat is makkelijker dan mijn laptop meeslepen, die is toch iets zwaarder. Ik zou graag eens met Scrivener willen werken. Maar ik weet niet zeker of dat wat voor me is.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou graag eens met Scrivener willen werken. Maar ik weet niet zeker of dat wat voor me is.
Je kan Scrivener gratis testen gedurende 30 dagen. Lang genoeg om uit te testen of het wat voor jou is. Ik was snel overtuigd en ben na 3 boeken nog steeds erg tevreden.
Ik sta op het punt om een nieuwe "schrijfmachine" aan te schaffen, en ben erg benieuwd waar de schrijvers op het forum gebruik van maken.
Laptop van Asus, met backup naar Google Drive. In feite niet ideaal voor mijn nek, dus hang ik regelmatig een extra klavier aan de laptop, zodat ik het toestel in de hoogte kan zetten.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou graag eens met Scrivener willen werken. Maar ik weet niet zeker of dat wat voor me is.
Je kan Scrivener gratis testen gedurende 30 dagen. Lang genoeg om uit te testen of het wat voor jou is. Ik was snel overtuigd en ben na 3 boeken nog steeds erg tevreden.
Ik sta op het punt om een nieuwe "schrijfmachine" aan te schaffen, en ben erg benieuwd waar de schrijvers op het forum gebruik van maken.
Laptop van Asus, met backup naar Google Drive. In feite niet ideaal voor mijn nek, dus hang ik regelmatig een extra klavier aan de laptop, zodat ik het toestel in de hoogte kan zetten.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou graag eens met Scrivener willen werken. Maar ik weet niet zeker of dat wat voor me is.
Je kan Scrivener gratis testen gedurende 30 dagen. Lang genoeg om uit te testen of het wat voor jou is. Ik was snel overtuigd en ben na 3 boeken nog steeds erg tevreden.
Dankje Elke, dat kan ik inderdaad eens proberen. Ik denk dat maar eens als doelstelling zet. Ik bedenk me ook dat de feestdagen er weer aankomen, en hoewel ik mijn cadeaus voor iedereen bijna heb, is andersom dat niet het geval. Wellicht dat ik het op mijn verlanglijstje zet als het me bevalt. :) Als aanvulling nog op hetgeen wat ik eerder had getypt, bij mijn laptop gebruik ik een laptop standaard. Deze verhoogt de laptop en maakt het voor mij makkelijker om te typen. Ik gebruik de standaard ook als ik op de bank zit, dan raakt de laptop mijn dijen niet en word het niet warm. ^.^

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schreef eerst op een minilaptop van ASUS, maar dat ding heb ik snel weer weggedaan. Hij liep constant vast, en om eerlijk te zijn vond ik zo'n klein scherm nou ook niet echt prettig. Ook kon hij de updates niet aan, dus dat zorgde voor nog meer irritaties bij mij. Nee, ik ben blij dat ik van dat ding af ben! Nu heb ik een Dell laptop, een van 15,6 inch, geloof ik. Hij werkt prima, is groot, kan de updates aan, loopt niet vast, én ik kan m'n scherm delen zodat ik meerde zaken tegelijkertijd kan opzoeken. Heel fijn. Qua programma's gebruik ik voornamelijk Scrivener. Ik gebruik ook Word, omdat de spellingscontrole van Scrivener niet perfect is. Ik heb ook een grote map en nog een kladblok waar ik ideeën etc. opschrijf!