Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

fout, fouter en de zonnebrand

Eerder op het forum (onder stijl) plaatste ik een vraag met betrekking tot een zin, die uiteindelijk veranderd was in een totaal andere zin. Helaas was de vraag een gevalletje verkeerde plek, verkeerde uitwerking, dus het topic werd gesloten... geen probleem maar er waren wel nog twee reacties op gekomen waar ik nog op wilde reageren dus vandaar dat ik hier nu dit topic opengooi (met deze inleiding want verplaatsten was ook niet mogelijk). Anyhow, @Marlie gaf een mooie reactie op mijn zin 'hij rook zonnebrand en aangebrand vlees' en @tja zei ook dat 'zonnebrand' niet kon. Het is inderdaad een randgeval denk. 'Zonnebrand' is ook zo'n woord waar een naam het product vervangt. Net als de zin 'zet jij de koffie even aan' ipv 'zet jij het koffiezetapparaat even aan'. Of is het echt dramatisch fout? oh, @marlie, ik vond je uitwerkingen wel heel mooi qua zinnen. Maar voor de context van het verhaal was dat te uitgebreid.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Zonnebrand' is ook zo'n woord waar een naam het product vervangt.
Niet alleen een productnaam.
Zonnebrand wordt veroorzaakt door huidschade die wordt aangericht door de ultraviolette straling in zonlicht.
Ernstige zonnebrand ruiken is dus mogelijk. Als het naar aangebrand mensenvlees ruikt - is diegene die dat kan ruiken mogelijk schuldig aan nalatigheid - denk bijvoorbeeld aan een dronken moeder die samen met haar baby in de duinen van Scheveningen - droomt van woest... etc.
Of is het echt dramatisch fout?
Alleen in het hoofd van goed opgeleide Dramalezeressen.