Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Createmybooks

Hallo allemaal, Ik zie hier nergens iets over deze POD staan, klopt dit? Misschien omdat het een Vlaamse drukkerij is? Weldra breng ik via deze POD mijn debuutroman in eigen beheer uit. Groetjes, Jaimie

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Jaimie, Printing on demand is interessant om kleinschalig te beginnen. Ik heb echter gekeken naar een van de drukkerijen die het aanbied. Bij de aanlevering zijn de instructies dat je zus en zoveel mm van de rand moet blijven en in PDF moet aanleveren. Mijn teksten zijn echter allemaal in word, New Times Roman, 12. Heb jij dan alles in PDF moeten omzetten en hoe verliep dat? Weet je iets over een kostprijs, als je bijvoorbeeld wilt beginnen met een oplage van 10 exemplaren?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Jaimie, Printing on demand is interessant om kleinschalig te beginnen. Ik heb echter gekeken naar een van de drukkerijen die het aanbied. Bij de aanlevering zijn de instructies dat je zus en zoveel mm van de rand moet blijven en in PDF moet aanleveren. Mijn teksten zijn echter allemaal in word, New Times Roman, 12. Heb jij dan alles in PDF moeten omzetten en hoe verliep dat? Weet je iets over een kostprijs, als je bijvoorbeeld wilt beginnen met een oplage van 10 exemplaren?
Hallo Axel35, Ik heb gekozen om mijn boek in A5 formaat uit te geven en koos bij Createmybooks voor de gratis template. Je hebt in Word de keuze om je bestand als PDF op te slaan. Bij POD kan je al vanaf één exemplaar laten drukken, maar bij de meeste krijg je vanaf een aantal stuks al een korting. De kostprijs van je boek hangt van een paar factoren af en zal bij iedere drukker anders zijn.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Zoals beloofd zou ik jullie nog iets laten weten over Create My Books. Ik heb niks anders dan goeds te melden over deze POD. Mijn contactpersoon daar heeft mij al meer dan eens uit de nood geholpen met vragen of wanneer ik weer eens iets niet juist deed... Mailcontact is 100% in orde. Je wordt direct geholpen en indien je contactpersoon een dagje vakantie heeft, gaat je mail gewoon door naar een collega die je al even snel te woord staat. Hun printpartner: Ja-cop te Bornem (B) is een klein familiebedrijf. Ook daar werken vriendelijke en behulpzame mensen die tijd voor je hebben/maken. Mijn boek komt inderdaad duurder uit tegenover dat ik voor een andere POD had gekozen, maar zoals hierboven gemeld, ga ik liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Maar dat is een persoonlijke keuze en die kan natuurlijk voor iedere persoon anders liggen. Ik spreek hier dus enkel mijn persoonlijke mening uit en deel graag mijn ervaring met jullie over het uitbrengen van mijn debuutroman bij Craete My Books.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik spreek hier dus enkel mijn persoonlijke mening uit en deel graag mijn ervaring met jullie over het uitbrengen van mijn debuutroman bij Craete My Books.
Dat zou je kunnen doen in het subforum Boekpresentatie.
Mijn boek komt inderdaad duurder uit tegenover dat ik voor een andere POD had gekozen, maar zoals hierboven gemeld, ga ik liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit.
Kun je iets vertellen over de verschillen? Zitten ze in uitvoering, gebruikte materialen, iets anders?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[/quote=JaimieIk spreek hier dus enkel mijn persoonlijke mening uit en deel graag mijn ervaring met jullie over het uitbrengen van mijn debuutroman bij Craete My Books.
Dat zou je kunnen doen in het subforum Boekpresentatie. Oei, mocht ik dat hier niet zetten?
Mijn boek komt inderdaad duurder uit tegenover dat ik voor een andere POD had gekozen, maar zoals hierboven gemeld, ga ik liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit.
Kun je iets vertellen over de verschillen? Zitten ze in uitvoering, gebruikte materialen, iets anders?[/quote] Sorry, ik baseerde mij enkel op prijzen. Ik wilde gewoon maar laten weten dat ik besef dat er goedkopere POD'ers zijn, maar ik zelf bewust koos voor Create My Books. Nu weet ik niet meer of het bij elke POD zo is, maar hier moet ik ook zelf geen oplage aankopen. Ik wil zeker geen andere POD afbreken hoor. Ieder zijn recht op eigen keuze. Ik gaf gewoon aan waarom ik tevreden ben met die van mij. :-)