Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeven zonder gesprek

Ik heb een uitgeverij gevonden (Zilverbron), maar de uitgever vroeg mij niet op gesprek. Toen ik haar zelf naar vroeg, zei ze dat dat blijkbaar ongebruikelijk is. Toch heb ik op enkele beurzen (Facts, Comic Con) andere auteurs zien staan in een standje van Zilverbron, waar ze hun boek zelf ook proberen te verkopen. Dus dan moeten de personen die daar staan, ook hun boeken hebben uitgegeven zonder gesprek. Op zich vind ik dat wat raar, of ligt dat aan mij? Ik was ook in september binnenkort een contract beloofd. Eind november contacteerde ik de uitgever nogmaals, en ze beloofde me toen dat het in een week of twee bij mij zou verschijnen. We zijn inmiddels januari. Ik word sceptisch en argwanend... Of ben ik een beetje paranoia?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, ik weet van Calenzia dat ze bij Zilverbron is uitgegeven. Even zoeken... ja, ze heeft hier een aankondiging van haar boek geplaatst: https://www.schrijvenonline.org/boekpresentatie/a… Maar ik zie dat ze al een tijdje niet meer erg actief is hier. Zoek mij anders even op facebook; ik kan je wel wat namen geven van andere auteurs bij Zilverbron.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien werken Zilverbron en Zilverspoor verschillend wat dit betreft? Ik las hier op dit forum in een draad van alweer enkele jaren oud dat je bij Zilverbron zelf een flinke smak geld voor de publicatie van je boek moet betalen en dat Zilverspoor zelf de kosten van redactie en dergelijke voor haar rekening neemt.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een van hen, ik weet echt niet meer wie, geeft alleen gerenommeerde auteurs uit. Ze vissen uit de vijver van die ander waar je moet betalen. Ooit heb ik contact gehad met ze en dat werd mij verteld.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik weet dat er een verschil is tussen beide namen, maar toch vroeg ik mij af of het gebruikelijk is om tot uitgave over te gaan zonder een gesprek.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yes,om Suma aan te vullen: Zilverbron is de vijver, Zilverspoor het diepe bad.
Diana, ik geloof inderdaad dat jij de juiste hebt. Dank je. :)