Start » Forum » Themaforums » Januari schrijfmaand » #3 Fucking world

#3 Fucking world

9 reacties [Laatste bericht]
Meta Boonstra
Laatst aanwezig: 7 uren 20 min geleden
Sinds: 17 Apr 2015

#3 Fucking world

Gussie schopt tegen een steen die rakelings langs een geparkeerde auto stuitert en trekt de capuchon van zijn sweater verder over zijn hoofd. Kutbaan. Hij trapt naar een vuilnisbak. Het levert alleen een deukje op.
Een vroege wandelaar met zijn hond loopt haastig naar de andere kant van de weg.
Gussie steekt een middelvinger op. Na een laatste flinke trap hangt de vuilnisbak scheef. Met zijn handen diep in zijn zakken slentert hij verder. Waar moet hij naartoe? Thuis krijgt hij meteen weer een preek, verwijtende blikken, onbegrip, en de eeuwige discussie van weer naar school moeten. Niemand op deze klotewereld begrijpt hem. Werkelijk niemand.
Wat dacht die loser van een opzichter wel niet? Hem op het matje roepen, alleen omdat hij te laat was. Om een fucking half uurtje. Wat maakte die vent een drukte om niks en had er zelfs nog een punt van gemaakt dat hij gisteren en eergisteren ook te laat was. So what. Hij had moeite met vroeg opstaan, dat had hij al zeker honderd keer geduldig uitgelegd. Maar die gluiperd luisterde niet.
Niemand luistert ooit naar hem.
Hij heeft die achterlijke baan niet eens nodig, daar is hij veel te slim voor. Dat had hij dus tegen zijn baas gezegd en was daarna op staande voet ontslagen.
Shit man. Alles draait om geld en macht.
Gussie besluit naar zijn maat te gaan. Lekker chillen en een jointje scoren.

(gebaseerd op "hangjeugd" bij het winkelcentrum)

Niets is wat het lijkt

Reacties

Limoenijsje
Laatst aanwezig: 36 weken 1 dag geleden
Sinds: 13 Dec 2016

Goed geschreven. Vooral het begin trekt je in het verhaal en wekt nieuwsgierigheid.

Ik mis alleen een bepaalde diepgang achter Gussie. Waarom is hij te laat? Waarom heeft hij moeite met vroeg opstaan?
Ik heb het idee dat je bepaalde links suggereert maar teveel open laat voor interpretatie. Is het bijvoorbeeld door zijn problemen thuis dat hij slecht slaapt en daardoor met zoveel moeite vroeg opstaat?

P.S. Vergeet niet het opdrachtnummer in je titel te plaatsen! smile

Mili
Laatst aanwezig: 9 uren 11 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

@Meta, je trekt woorden uit elkaar. Kutbaan. Klotewereld. Ik ben het niet met Limoenijsje's reactie eens. Het eeuwige zoeken naar drogredenen waarom iemand ten koste van anderen niet functioneert. Gussie functioneert niet omdat hij dat niet wil, omdat hij er de voorkeur aan geeft anderen de schuld te geven van zijn niet-willen-functioneren. In die zin, goed neergezet, Meta.

A vendre: Femme âgée, jamais aimée.

ccscharl
Laatst aanwezig: 8 uren 54 min geleden
Sinds: 11 Sep 2016

@Meta, ik heb het gevoel dat ik naast Gussie loop, midden in het weergegeven tafereel.
Mooi gedaan,
Groet Connie

Marietje
Laatst aanwezig: 8 uren 44 min geleden
Sinds: 8 Jan 2014

Goed ingeleefd in de jeugd die overal (letterlijk) tegen aan schopt en die de schuld alleen bij de ander ziet. Omdat de beleving vanuit de HP geschreven is, is verdere uitleg overbodig. thumbsup

Ik blijf want ik schrijf!

'leeghoofd'
Laatst aanwezig: 2 dagen 7 uren geleden
Sinds: 14 Nov 2016

Lijkt mij een gefrustreerd kereltje, omdat hij zijn leven niet de zin kan geven die hij er persoonlijk wil aan geven. Iedereen stippelt zijn weg uit.
Hij wil uit een leven van macht en strijd stappen. Maar wat wil hij van 'zijn' leven maken?

Mooie weergave van de hangjeugd, met bewerkte vuilnisbak en de nodige chill.

It's not that I'm afraid to die, I just don't want to be there when it happens. (W. Allen)

Willemina
Laatst aanwezig: 8 uren 20 min geleden
Sinds: 16 Mrt 2008

Ik vind dat je je personage duidelijk hebt neergezet, Meta.
Naar mijn idee goed gedaan thumbsup .

een ieder begrijpt slechts datgene wat hij in zichzelf terugvindt. Henri-Frédéric Amiel
http://www.wmhuisman.weebly.com

maddbrug
Laatst aanwezig: 3 dagen 20 uren geleden
Sinds: 20 Dec 2011

Fucking fijne titel, Meta. Ik vind het goed neergezet. Het is een en al fucking shit, die Gussie heb je laten spreken. ( Programma Dreamschool. Allemaal Gussies ) Ik hoop voor Gussie dat hij iemand tegenkomt die hem uit zijn shit haalt.

Meta Boonstra
Laatst aanwezig: 7 uren 20 min geleden
Sinds: 17 Apr 2015

@Limoenijsje, dank voor je uitgebreide reactie. Hij slaapt eerder te goed, vanwege de status van zijn verruimde geest, waardoor hij moeite heeft met opstaan wink

@Mili, Ik heb de woorden weer aan-elkaar geplakt wink Je hebt Gussie helemaal door. Bedankt voor je opbouwende reactie!

@Connie, ik ben blij dat het zo levensecht overkomt. Bedankt voor je reactie.

@Marietje, bedankt voor je leuke reactie. Ik schrijf graag vanuit de hp.

@leeghoofd, inderdaad. Eén en al verzet maar niet de "ballen" om er zelf wat van te maken wink

@Willemina, dank je wel!

@Maddbrug, ik ben fucking blij dat het je aanspreekt. Als Gussie tot inzicht komt is hij nog zo'n kwaaie niet. Jij succes met je Gussie Dreamschool wink

Allen hartelijk dank voor de reacties smile

Niets is wat het lijkt

schrijfcoach Ma...
Laatst aanwezig: 39 weken 4 dagen geleden
Sinds: 8 Jan 2015

Dag Meta,

Mooi verhaal over Gussie. Je ziet hem zo over straat lopen vol met verzet tegen zijn baas. En natuurlijk ligt het niet aan hem maar aan die gluiperd! Het ligt nooit aan Gussie maar altijd aan de anderen.
Ik zou wel willen weten hoe Gussie zo geworden is en hoe lang hij dit voor zichzelf vol kan houden.

Maria van Deutekom Storytelling en Theaterregie Verhalenhuis.nl

Schrijven Magazine SUPERAANBIEDING

Korting én 3 cadeaus!

Word nu abonnee!
Volg Schrijven Online op Twitter!

Volg Schrijven Online op Twitter!

Volg ons!
Ontdek je schrijftalent!

Volg onze online cursus voor beginnende schrijvers!

Vanaf € 90,-!
Lees hier hoe het werkt!

en krijg zelf een cadeau!

Lees hier hoe het werkt!