Start » Forum » Themaforums » Januari schrijfmaand » #3 Het bordeel

#3 Het bordeel

12 reacties [Laatste bericht]
Willemina
Laatst aanwezig: 2 uren 23 min geleden
Sinds: 16 Mrt 2008

#3 Het bordeel

Het bordeel

'Kijk, ze vallen er nog net niet uit.'
Mirthe buigt demonstratief voorover, lacht, en neemt plaats op de kruk voor de piano, haar rug naar Sanne toekerend. 'Kun jij mijn korset nog iets strakker rijgen?' Ze draait haar bovenlichaam om naar haar collega. 'Wauw, sexy, die kousen, jarretels en dat bustier. Zwart staat je goed.' Ze keert zich weer om en strijkt over de satijnen bandjes rond haar eigen doorzichtige kousen - witte.
De lintjes kriebelen aangenaam over blote stukjes bovenbeen. Misschien kan ze Sanne overhalen met haar mee te gaan naar huis; ze heeft nog een fles champagne in de kelder staan. Overgehouden van een niet gevierd Oud en Nieuw.
Ze voelt Sanne's warme handen door het korset heen op haar rug , de rukjes aan de linten.
'Zo is het genoeg,' zegt ze, korter dan ze wilde.
Ze kan de open haard aansteken en ze heeft nog toast en roomkaas, en een bubbelbad - tweepersoons.
Maar eerst samen deze klus afmaken, een enorm leuke dit keer, en het is aangenaam warm in de centrale bordeelruimte; dat maakt ze wel eens anders mee.
Een fotograaf arriveert en stelt zich voor aan haar en Sanne, alvorens het decor en de belichting te controleren.
Ze krijgen allebei een poëziebundel, houden die voor hun gezicht en volgen zijn instructies op.

In oktober verschijnt het blad Schrijven Magazine met op pagina tien een artikel genaamd Het Poëziebordeel.
Mirthe leest het voor terwijl Sanne's hoofd op haar schoot rust. 'Zullen we de shoot vanavond nog eens overdoen?' vraagt ze.

een ieder begrijpt slechts datgene wat hij in zichzelf terugvindt. Henri-Frédéric Amiel
http://www.wmhuisman.weebly.com

Reacties

Mili
Laatst aanwezig: 1 uur 4 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

Hier moet ik over nadenken. Het wordt steeds wilder in het hoge Noorden. wink Ga eerst slapen.

A vendre: Femme âgée, jamais aimée.

Mili
Laatst aanwezig: 1 uur 4 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

Het is verleiding, alleen maar verleiding, pure verleiding. Eerst misleid je door de vrouwen als prostituee neer te zetten en dan begrijp ik dat ze lovers zijn. Hoe kan Mirthe voorlezen als het in oktober verschijnt? En in het kader van de opdracht, wat wil je eigenlijk zeggen? Leuke details als satijnen bandjes/kriebelende lintjes

PS: De Voeger is wel in 250 woorden te doen.

A vendre: Femme âgée, jamais aimée.

maddbrug
Laatst aanwezig: 2 dagen 12 uren geleden
Sinds: 20 Dec 2011

Willemina, een uitdagend stukje tekst gebaseerd op een fotoshoot die nog komt of op een bestaande foto? Misschien mis ik de clou. Of ik je tekst nu aandachtig of vluchtig lees, ik rol van het ene sexy woord naar het andere. Smaken verschillen, mijn smaak is het niet. Toch, een leuk verhaaltje.

Meta Boonstra
Laatst aanwezig: 3 dagen 6 uren geleden
Sinds: 17 Apr 2015

Willemina, ik vind het een gewaagd en erotisch stukje, tot je begint over de klus, dan wordt het verwarrend en ben ik uit het verhaal. De laatste alinea zou ik schrappen.

Je verweeft de details van de kleding mooi in het verhaal thumbsup

Niets is wat het lijkt

Angus
Laatst aanwezig: 1 dag 1 uur geleden
Sinds: 19 Mei 2012

Ah, ik denk te lezen dat de fotoshoot plaatsvond voor dat de twee dames geliefden werden.
Vandaar de goed beschreven spanning die in de lucht hangt.
Ik las het met plezier.
Ik zou het eerder zinnelijk dan erotisch noemen (alhoewel de grens daartussen vaag is).

Willemina
Mili schreef:

Het is verleiding, alleen maar verleiding, pure verleiding. Eerst misleid je door de vrouwen als prostituee neer te zetten en dan begrijp ik dat ze lovers zijn. Hoe kan Mirthe voorlezen als het in oktober verschijnt? En in het kader van de opdracht, wat wil je eigenlijk zeggen? Leuke details als satijnen bandjes/kriebelende lintjes

PS: De Voeger is wel in 250 woorden te doen.

Beetje sensueel misschien, Mili, maar ik geef best wel wat prijs waardoor je kunt lezen dat het om twee fotomodellen gaat: fotograaf, decor, belichting.
En uit het taalgebruik van Mirthe zou je eventueel kunnen opmerken dat zij de dochter is van een bouwvakker (of stratenmaker, bijvoorbeeld): klus afmaken, 'ze vallen er nog net niet uit'. smile
Het zijn collega's maar Mirthe wil Sanne inderdaad wel als lover - wat later ook het geval is.
De shoot vond plaats in de zomer. In oktober, toen het tijdschrift uitkwam, waren Mirthe en Sanne een stel.
Ik denk dat ik wel aan de opdracht voldaan heb.
Mirthe is een fotomodel van eenvoudige komaf, die genoeg verdient om een leuk huis en dito inrichting van te kunnen betalen. Wat zij ten diepste wil, is huisje, boompje, beestje en een beetje genieten.
Voor haar geen voeger, ook niet in het nieuws. wink

De foto van twee dames in de kledij zoals beschreven staat echt in de uitgave van oktober/november 2016 van Schrijven Magazine. Ik had het blad op tafel liggen, bladerde het door, et voila.

een ieder begrijpt slechts datgene wat hij in zichzelf terugvindt. Henri-Frédéric Amiel

Willemina
maddbrug schreef:

Willemina, een uitdagend stukje tekst gebaseerd op een fotoshoot die nog komt of op een bestaande foto? Misschien mis ik de clou. Of ik je tekst nu aandachtig of vluchtig lees, ik rol van het ene sexy woord naar het andere. Smaken verschillen, mijn smaak is het niet. Toch, een leuk verhaaltje.

Maddbrug,
Het eerste deel speelt zich af tijdens de fotoshoot.
Misschien kan ik de champagne van Oud en Nieuw beter laten vervallen, ik denk dat die voor verwarring in de tijd zorgt.

In het tijdschrift Schrijven Magazine staat een verhaal, geschreven door Noreen Kaland. Het verhaal gaat over het fenomeen 'Poëzie-bordeel', uiteraard overgewaaid uit Amerika.
Bij dit verhaal is een foto geplaatst met daarop twee schaars (en sexy) geklede dames.

Zij stonden model voor mijn verhaal.

Dank voor je reactie.

Willemina
Meta Boonstra schreef:

Willemina, ik vind het een gewaagd en erotisch stukje, tot je begint over de klus, dan wordt het verwarrend en ben ik uit het verhaal. De laatste alinea zou ik schrappen.

Je verweeft de details van de kleding mooi in het verhaal thumbsup

Meta

Wanneer drie lezers verdwalen in mijn tekst heb ik iets niet goed gedaan wink .

Ik denk dat het verhaal vrij eenvoudig (te volgen) is maar ik heb het voordeel dat ik de foto gezien heb - of in dit geval het nadeel want ik heb teveel aangenomen dat iets duidelijk is, terwijl dat niet het geval is omdat bij de lezer visuele informatie ontbreekt.

De laatste alinea was een (achteraf niet zo) slimme zet om niet onder het verhaal te hoeven zetten waar mijn inspiratie vandaan kwam. Het leek me wel leuk dat te verweven in het verhaal.

Ik begrijp dat ik er nog eens voor moet gaan zitten, wil het een duidelijk verhaal worden.

Ook jij bedankt voor je feedback.

Willemina
Angus schreef:

Ah, ik denk te lezen dat de fotoshoot plaatsvond voor dat de twee dames geliefden werden.
Vandaar de goed beschreven spanning die in de lucht hangt.
Ik las het met plezier.
Ik zou het eerder zinnelijk dan erotisch noemen (alhoewel de grens daartussen vaag is).

Angus,

Jij las het goed - en ook nog met plezier (wat mij dan weer plezier doet wink ).

Zinnelijk vind ik een mooi woord. thumbsup

Bedankt voor je reactie.

Angus
Laatst aanwezig: 1 dag 1 uur geleden
Sinds: 19 Mei 2012

Niet om iets af te toen aan de andere reacties, maar misschien ter geruststelling.
Ik vond de loop der dingen duidelijk.
Ook zonder de uitgave van Schrijven Magazine te kennen.

Willemina
Angus schreef:

Niet om iets af te toen aan de andere reacties, maar misschien ter geruststelling.
Ik vond de loop der dingen duidelijk.
Ook zonder de uitgave van Schrijven Magazine te kennen.

Bedankt nog, Angus. Fijn dat je dat kwam zeggen.
Ik heb het verhaal toch een klein beetje aangepast, ook omdat er onverwacht een vervolg op kwam, maar ik ben wel blij dat het kennelijk toch wel duidelijk genoeg geschreven was.smile

schrijfcoach Ma...
Laatst aanwezig: 39 weken 2 dagen geleden
Sinds: 8 Jan 2015

Dag Wilhelmina

Leuke dames die Mirthe en Sanne, ze houden van het vak van verleiden en van elkaar.
Maar ik proef bij Mirthe ook een wens naar controle, ben benieuwd hoe dat verder gaat met die dames.
Leuke vondst van Poëzie bordeel!

Maria van Deutekom Storytelling en Theaterregie Verhalenhuis.nl

Schrijven Magazine SUPERAANBIEDING

Korting én 3 cadeaus!

Word nu abonnee!
Storytelling in 12 stappen

Essentieel voor (tekst)schrijvers!

Meer over dit boek
Lees Geschiedenis Magazine

Lees Geschiedenis Magazine. Profiteer van de prima aanbieding.

Korting én cadeaus!

Meld je aan voor de Schrijven Nieuwsbrief.

Het is gratis!