Start » Forum » Themaforums » Start to write now » Start to Write Now! opdracht #1

Start to Write Now! opdracht #1

Geen reacties
alanaa00
Laatst aanwezig: 9 weken 2 dagen geleden
Sinds: 17 Sep 2017

Start to Write Now! opdracht #1

Na het de hele dag uitgesteld te hebben, kan Jamo tegen een uur of negen niets meer verzinnen dat hem ervan weerhoudt om de telefoon te pakken. Nina voelt, zoals altijd, haarfijn aan waar hij mee zit en ze strijkt met de achterhand van haar hand langs zijn wang terwijl ze de hotelkamer uitglipt. Hij haalt nog één keer diep adem en toetst het nummer van zijn moeder in. Na enkele seconden vult haar warme stemgeluid de kamer: “Hallo?”
“Hé, ma. Ik ben het...”
“Jamo! Hoe gaat het, jongen? Het is alweer een tijdje geleden dat je voor het laatst belde… Is er iets gebeurd?”
Jamo slikt en er valt een korte stilte.
“Nee hoor, niks aan de hand. Het gaat prima. Ik, erm, wilde je laten weten dat ik het niet red om morgen naar Wageningen te komen.”
Het moet zijn moeder opvallen dat hij Wageningen zegt in plaats van huis en hij heeft onmiddellijk spijt van zijn woordkeus. Koeltjes antwoordt ze: “Je belt luttele uren voor de vijfenvijftigste verjaardag van je vader om te laten weten dat je het niet red. Was je nog van plan om een reden te geven voor deze onverwachte afwezigheid?”
Even denkt Jamo een vleugje sarcasme te bespeuren in haar woorden, maar voordat hij de kans krijgt er op in te gaan vervolgt zijn moeder: “Weet je wat, laat maar zitten. Je vader en ik hoeven je excuses niet meer te horen. Ik zal je felicitaties aan hem doorgeven.”
“Ma, wacht. Laat het me uitleggen” Kan het zijn dat ze het al weet? “Het spijt me echt, maar ik…”
Haar stem trilt een beetje als ze hem onderbreekt.
“Dag, Jamo. Vertel Nina maar dat we ernaar uitkijken om haar te ontmoeten, als het ooit zover komt.”
Verbluft staart Jamo naar het scherm van de telefoon, terwijl hij zich bewust wordt van het tikken van de klok boven het bed glijdt zijn blik naar zijn ringvinger. Het glimmen van de trouwring, waarvan het gewicht na vijf dagen nog steeds niet helemaal normaal voelt, doet hem na die woorden pijn aan zijn ogen.

Storytelling in 12 stappen

Essentieel voor (tekst)schrijvers!

Meer over dit boek
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!
Iedere week de leukste schrijfwedstrijden? Meld je aan voor de Schrijven Nieuwsb

Meld je aan voor de Schrijven Nieuwsbrief.

Het is gratis!
Geef Schrijven Magazine cadeau! (Beeld: SXC)

Geef Schrijven Magazine cadeau!
(en krijg zelf ook een presentje) 

Bestel nu!