Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Engelen en de stroopwafel

Een aantal Engelen hield vergadering over het welzijn van het mensdom. Ze waren erg bezorgd over de negatieve energie die het denken van de mensen beïnvloedde. Door al die negativiteit was ook de natuur in opstand gekomen. Winden in het luchtruim verzamelden zich onrustig tot orkanen die vernietigend over continenten raasden; vuurhaarden onder de aardkorst verbroederden en deden steden en dorpen bevend ten onder gaan; golfstromen voegden zich tot tsunami's en lieten een ravage achter van modder en vernietiging; de achteloosheid waarmee de mensen hun aarde behandelden zetten hele bossen in lichterlaaie en maakte van de oceanen reusachtig grote vuilnisbelten. De Engelen braken zich het hoofd hoe ze die negatieve energie tot staan konden brengen. Door observatie zagen ze hoe vooral de leidinggevende personen angst en paniek zaaiden. Zij volgden die leidinggevende personen tot aan de top waar de politiekers de scepters zwaaien. Daarbij merkten ze op dat de politiekers niet schuwden elkaar de loef af te steken waardoor de chaos alleen maar groter werd. Tenslotte vlogen de witgeverde Engelen voor de vensters van het Witte Huis. Ze keken in de beroemde ovale kamer waar achter een reusachtig groot bureau president Trump met gesloten ogen vermoeid over een stapel dossiers gebogen zat. Engel Genius die bekend stond om zijn originele invallen toverde een rugzak uit zijn vleugels en liet de Engelen een pakje stroopwafels zien. Zijn kameraden knikten instemmend en klapten enthousiast in hun vleugels. Daarna openden ze een venster en vlogen ze gezamenlijk naar binnen. Genius pakte een heer lijk naar honing ruikende stroopwafel uit het pakje en legde hem op de berg dossiers waar de president zich nog doorheen moest worstelen. Het aroma van de lekkernij bereikte de presidentiele neus. Hij opende zijn ogen, die begonnen te glinsteren bij het zien van het verleidelijke koekje en beet er gretig in. Hij fleurde helemaal op. Tevreden vlogen de Engelen huiswaarts in de wetenschap dat de met positieve energie gevulde stroopwafel zijn werk zou doen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijfcoach Blavatski, wat een mooi utopisch vergezicht; de positieve energie die alles ten goede keert. Was het maar zo simpel dat een pakje stroopwafels dat effect kon hebben! Sterke analyse van het leed dat de aarde overkomt, je schetst een prachtig beeld! Twee kleine dingetjes vallen mij op; orkanen raasden vernietigend over 'landerijen', zou hier niet 'continenten' meer op zijn plaats zijn? En 'witgevederde' Engelen. Graag gelezen, met stof tot nadenken!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Blavatski, prachtige intro waarin u mij meenam. Met inderdaad continenten in plaats van landerijen. Scherpe analyse van de angst en paniek zaaiende 'top'. En dan, excuses, haak ik af met een positieve energie uitstralende stroopwafel. Voor mij te ver gezocht. Zucht, we houden aan deze opdracht een posttraumatische stressstroopwafelstoornis over. ;) (tot staan konden brengen?)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, Fijn weer mooi commentaar van je te krijgen. Ik heb de tip over "de continenten" in dank aanvaard. Vroeger, lang geleden, bijna 30 jaar geleden, heb ik eens tijdens een geleide groepsmeditatie "een engel gezien". Ik speelde tijdens mijn meditatie met een klein wit veertje, een donsveertje, denk ik, het stak tussen mijn vingers, en het groeide uit tot een grote vleugel, en plots stond er een engel voor mij met twee grote prachtige witte vleugels: hij drukte mij tegen zich aan (heerlijk), plukte een wolk uit de lucht, zette mij op de wolk en duwde mij weg. Dit vond plaats enkele maanden na mijn scheiding, ik zie de engel nog voor mij; hij had helblauwe ogen. Vandaar de witgevederde engelen. :o Ik heb nogal gejankt en begreep dat ik verder moest gaan met mijn leven. Ik heb de engel nooit meer gezien! Nog een fijne zondag, Ton, daar in de Westhoek!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Wat fijn dat je langskwam om van mijn stroopwafel te proeven. Ik ben ook niet zo gelukkig met de stroopwafelopdrachten. De eerste heb ik verknoeid omdat ze fictief was en niet autobiografisch. Ik kon er geen vinden en had het ook niet door dat het autobiografisch moest zijn. Fictief dus, voor de tweede keer en ach ja, ik ging zitten achter de laptop en toen speelde het verhaal zich vanzelf af. Het is natuurlijk te mooi om waar te zijn! Ben er helemaal mee eens. :o De continenten staan erin en ook het "tot staan kunnen brengen" is aangepast. Een fijne zondag toegewenst, Mili. Ben je al terug in Frankrijk?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Blavatski, wat een heerlijke reactie weer. :nod: Ik heb geen idee waar ik tegenwoordig ben. :crybaby:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
't is me wat, die stroopwafels komen mijn oren uit! Als nu die wereldproblematiek zo makkelijk kon opgelost raken, ... ach, het blijft fictie. Hoe hoger de top, hoe groter de chaos, dat heb je mooi uitgespeeld Blavatski. Typo's: verbroederden is voldoende, zich mag je schrappen (terwijl het wel 'verzoenden zich' is) de achteloosheid maaktE van de oceanen ... klapten in of met hun vleugels? heerlijk in een woord Fijn weekend!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Blavatski. Prachtig neergezet dit stroopwafelsprookje met zoals het hoort, levensechte perikelen erin. Helemaal mee eens met bovenstaande reacties: de angst zaaien tot een nog grotere chaos. Heel graag gelezen! typo: heer lijk naar honing ruikende stroopwafel: heerlijk presidentiele neus: presidentiële neus

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Wat een mooie parabel over de donkere kant van de mens! Je openingszin is heel origineel. Jammer van de titel die dat juist niet is. Je kunt beter! Je woordkeuze is prachtig en subtiel en heel eigen. Je weet heel gemakkelijk beelden op te roepen. Een paar voorbeelden. Je kiest bijvoorbeeld voor ‘vensters’ van het Witte Huis en niet voor het gewone ‘ramen’, en ook de ‘witgevederde Engelen’ bij het Witte Huis zijn mooi gevonden in combinatie met het WITTE Huis. Bovendien vliegen ze ‘gezamenlijk’ naar binnen. Dat is een detail, maar het maakt wel degelijk uit in het verhaal. Je plot is origineel, humoristisch en tragisch tegelijk. De laatste zin zou volgens ons sterker zijn als je stopt na ‘huiswaarts. ‘Tevreden vlogen de Engelen huiswaarts.’ De rest begrijp je als lezer wel. En het einde blijft dan iets meer open en je verhaal dus spannender omdat je iets meer overlaat aan de invulling van de lezer. PS: Wat een bijzondere ervaring had je zelf met de engelen. Heel mooi hoe dit veel later in dit verhaal zijn weerklank vindt.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, fijn dat je langskwam en positieve woorden achterliet; ik heb even getwijfeld of het nu in of met de vleugels klappen was, "in" leek me iets beter, maar zeker ben ik niet. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lineke Eerdmans, Dank U wel voor de positieve feedback. Tja, ik voelde wel dat de titel niet helemaal juist zat. Volgende keer beter naar mijn intuïtie luisteren. :o Ik had eigenlijk "Trump" in mijn gedachten, maar ik vond dat weer iets te sterk. Fijn dat U vindt dat ik het in het algemeen genomen er toch goed van afgebracht heb. :p Ik ben blij met de eervolle vermelding.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, ... wat een prachtige schets van de verwording van onze wereldbol. Wat zou het 'heerlijk' zijn als Trump tot gezonde gedachten zou komen door het eten van een stroopwafel en dan ook nog eens gebracht door de engel uit jouw verhaal. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Blavatski, Ik lees u verhaal nu pas, heb het eerder gemist. Maar ik ben blij dat ik het alsnog aantrof. Het is een mooi verhaal. En wellicht zonder de verplichte stroopwafels was het nog mooier geweest. ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, bedankt voor je bezoekje en de lovende woorden. Ik ben er blij mee. Tja, laten we maar blijven dromen over het feit dat er ooit nog eens een sterk persoon opstaat die positieve energie uitstraalt zonder behulp van de stroopwafel. Dromen mag, hè? :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, fijn dat je mijn inzending alsnog bent komen lezen en dat je het een mooi stukje vond. De stroopwafel is er inderdaad bijgesleurd, maar je weet hoe dat gaat, hè, de schrijfmicrobe is af en toe niet te stuiten en dan komen er de vreemdste verhalen boven. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, meegaand in je stroopwafelsprookje heeft deze bij mij een positieve uitwerking gebracht, ook al moest ik er wel het gilde voor opheffen, ik mag me de winnaar van de weekopdracht noemen. En die positieve uitwerking kwam precies op het moment dat het voor mij nodig was. Je wijze uitspraken in je verhalen zullen op zijn minst toch wel een uitwerking hebben en terechtkomen waar ze nodig zijn. Was mooi te lezen, Groet Connie