Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#169 - Vijf jaar later

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Achteraf kan niemand meer zeggen hoe het nu precies gebeurde op die koude zaterdagochtend in november. Twee auto’s in elkaar verkreukeld. Het enige dat er nog heel uitzag was die vishengel met daaraan een rood-wit geblokte theedoek. Een beeld dat in herinneringen beklijfde. Dat daar een foto van in de krant kwam hielp natuurlijk ook. Vijf jaar later is het deze foto die de aandacht van Bettina pakt. Ze is net begonnen bij Het Sufferdje en heeft de opdracht gekregen om de maandelijkse ‘Vijf-jaar-later pagina’ te vullen. Ze pakt haar spullen en vertrekt naar de plek waar het gebeurde. Bij de vijfde deur heeft ze beet bij Martha. ‘Ik ben dan wel oud maar met mijn ogen en koppie is niks mis.’ Na drie koppen slappe thee en een paar niet meer zo knapperige koekjes zijn ze dan eindelijk bij die zaterdagochtend aanbeland. En twee koppen thee later laat Martha, Bettina op haar stoel omhoog veren. ‘De wereld stond dus even stil. En opeens kraakte de berg metaal en kwam er een man uitgestapt. Ongehavend, het was een wonder.’ Terug op de krant gaat Bettina op onderzoek. Ze merkt nauwelijks dat het donker wordt en dat haar collega’s naar huis vertrekken. Pas op het moment dat ze de namen van de inzittenden en het huidige adres van de man die het overleefde achterhaald heeft, leunt ze achterover. Haar maag knort. Ze kijkt op de klok, haar ogen worden groot: 20:03. Morgen verder.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vijf koppen slappe thee, slappe koek, een rete-spannend verhaal en dan dit open einde. Verschrikkelijk. Marceline, ik sta erop dat we volgende week het vervolg lezen. Jij kan dat, ongeacht wat de opdracht is.
Stella, dankjewel voor het vertrouwen! Dat einde komt er en als ik het passend kan maken voor de volgende SOL-opdracht zal ik het daarvoor gebruiken. En anders is er altijd nog Facebook. ;)
Ik verheug me er nu al op. :nod:

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een apart verhaal. Die slappe thee vond ik ook treffend. 20.03?Het blijft mij bezighouden, 2003.Graag gelezen, Marceline.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een apart verhaal. Die slappe thee vond ik ook treffend. 20.03?Het blijft mij bezighouden, 2003.Graag gelezen, Marceline.
Dank voor je reactie, Madd. 20:03 als verwijzing naar 2003. Dat had ik niet bedacht maar wat een origineel idee. Fijn dat je het graag las.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niets nieuws toe te voegen terwijl ik hier met kaakjes en slappe thee met ingehouden adem dit spannende verhaal zit te lezen. Nu nog zien hoe ik deze dag door kom met zo'n open einde :ninja:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oh jaaaa wat erg! Nou weet ik nog niks. Vertel verder! Een dingetje van mijn kant: Als we het over streekbladen hebben kent iedereen de uitdrukking 'het lokale sufferdje'. Hier vind ik die naam afbreuk doen aan de kwaliteit van je verhaal. Wat het 'show don't tell'-principe betreft: Chapeau, van jou kan ik iets leren (van meer mensen trouwens maar dat terzijde).

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niets nieuws toe te voegen terwijl ik hier met kaakjes en slappe thee met ingehouden adem dit spannende verhaal zit te lezen. Nu nog zien hoe ik deze dag door kom met zo'n open einde :ninja:
Dankjewel, Pindarots, ik ben blij met je reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh jaaaa wat erg! Nou weet ik nog niks. Vertel verder! Een dingetje van mijn kant: Als we het over streekbladen hebben kent iedereen de uitdrukking 'het lokale sufferdje'. Hier vind ik die naam afbreuk doen aan de kwaliteit van je verhaal. Wat het 'show don't tell'-principe betreft: Chapeau, van jou kan ik iets leren (van meer mensen trouwens maar dat terzijde).
Dankjewel Mechtilde, jouw Chapeau doet mij blozen van plezier. Wat een compliment. Wat betreft 'het sufferdje', die naam koos ik als makkelijke manier om (mede gezien het beperkte aantal woorden) duidelijk te maken dat het over het wekelijkse dorpsblad ging. Maar ik begrijp dat dit wellicht wat te makkelijk was.