Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#169 De theedoek

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zjin vishengel. Hij likte aan het bloed dat uit een sneetje in zijn wijsvinger sijpelde. Het was maar een oppervlakkig wondje. 'Kom je nog? Je zou toch alleen je hengel schoonmaken? Of ben je het strand aan het stofzuigen?' Vrouw Ongeduld. Kijk haar staan daar in de deuropening van onze pipowagen. 'Het is een fóódtruck, Bob'. Op een zomerse dag was ze zo uit zee naar hem, de zeevisser, toegelopen. In alle vroegte als de elementen op hun best zjin omdat zij het voor het zeggen hebben zolang de schermen en schepjes er nog niet zijn. Ze droeg een jurk met bloempjes en had een lolly in haar mond. Een salmiakknots. Dat proefde hij meteen. Nou ja, meteen nadat ze de lolly uit haar mond had genomen en zei: 'Ik ben met een cruise en er is helemaal niks aan. Hou jij van lekker eten en samen afwassen? Mooi. Dan blijf ik bij jou'. En ze had zich zo in zijn armen gevleid dat hij dacht: 'De zee geeft en de zee neemt. Dus ik neem dit geschenk van de zee aan'. En net toen hij begon te twijfelen aan zijn eigen logica drukte zij een warme zoute salmiakkus op zijn lippen. Een seizoen, een pipowagen, 'foodtruck!' en heelveel theedoeken verder hoort ze hem de hengel wegzetten en zijn neus ophalen. 't Is guur weer maar door de wind droogt alles lekker snel. 'Wil jij afwassen? Dan droog ik'.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Salmiakknots, dan heb je me wel Pindarots :D een jurk met bloempjes vind ik schattig. Ik heb genoten van je waanzinnige verhaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-Kat, bedankt voor je reactie! Heerlijk hè, salmiakknotsen. @ Marceline, leuk dat je t absurd vond, daar ben ik blij om. @ Nancy, dat dit gekke verhaaltje geloofwaardig wordt gevonden steek ik graag in m'n zak. Dankjewel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, je blijft me verbazen met je ongebreidelde geest. Volgens dit verhaal hoef je alleen maar uit de zee komen aanlopen. Is dit het plakplaatje dat je kwijt was?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, ja hoe eenvoudig kan het zijn hè. En ja dit is het verdwenen teruggevonden plakplaatje! Het was even hengelen maar voilà. Dank voor je hulp daarbij en een schrijfopdracht over plakplaatjes zie ik stevig zitten.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, Origineel ingevuld, de nimf die uit het water komt en nu eens geen ellende veroorzaakt. De salmiakknots is een mooi detail. De laatste alinea is min of meer vanuit de vrouw geschreven, probeer de beleving in een kort verhaal bij 1 personage te houden, dan hoeft de lezer niet te schakelen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janpmeijers Dankjewel voor je reactie en voorstel tot wijziging. Interessant en om over na te denken. Ik doe er voor nu niets mee want ik hou van actieve schakelende lezers. Weet ik nu.