Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eenzaamheid

Eenzaam ben je, als je gesprekken aangaat omdat je gelezen of gehoord hebt dat dat de uitweg is uit je isolement. Eenzaamheid is de onuitgesproken gedachte in de ogen van de persoon met wie je een gesprek hebt aangegaan, en het bevestigende gevoel dat je krijgt als die persoon een uitweg heeft gevonden in de vorm van iemand anders, een andere bezigheid of bestemming. Eenzaamheid is ‘Waarom ben ík alleen?’ Eenzaamheid is je laten terugwerpen op je afgeleide ik. Eenzaamheid is inzichtloosheid. En daarmee uitzichtloosheid. Eenzaamheid is als een abonnement voor een pretpark na sluitingsuur, voor jou alleen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Chiliem, is dit een noodkreet? En/of aan welke schrijfopdracht doe je hier mee? Iedereen is alleen. Vanaf geboorte tot aan de dood. Ongeacht of je nu wel of niet een relatie hebt. Of meer relaties. Eenzaam ben je niet. En pretparken zijn ook weer niet je-van-het. Kop op of zo.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Chiliem, interessant vind ik je metafoor van het pretpark na sluitingstijd. Daar ga ik nog een poosje op kauwen :thumbsup: Als je zin hebt kun je nog meedoen aan de wekelijkse schrijfopdracht. #169 Morgen komt schrijfopdracht #170 op de site van schrijvenonline. Tot een volgende keer! Groeten, mede namens good old Shakespeare die heeft gezegd: Stay close to anything that makes you feel alive.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eenzaamheid is als een abonnement voor een pretpark na sluitingsuur, voor jou alleen.
Dat is alleen zijn, niet eenzaamheid. Een pretpark in je eentje? Cool!