Dialogen schrijven - Don Duyns

Afbeelding

Dialogen schrijven
Dialogen vormen de essentie van allerlei fictie: van toneel tot romans, van televisiescenario’s tot essays. Wat is het geheim van een goed tweegesprek? Don Duyns verzamelde voor dit boek de beste artikelen en teksten over dit onderwerp van uiteenlopende auteurs als Thomas Verbogt, Marciel Witteman, René Appel, Rick Steggerda, Yke Schotanus en Jan Brokken. Dialogen schrijven gaat over hoe je dialogen opschrijft en methodes om goede tweegesprekken te maken. Onder het motto van John Gardner: ‘Een goed schrijver kan alles duidelijk maken door middel van handeling en dialoog.’ Don Duyns is theatermaker, schrijver, regisseur en schrijfdocent. Hij schreef talloze toneelstukken voor gezelschappen als het Ro Theater, Zuidelijk Toneel Hollandia en mugmetdegoudentand. Duyns is hoofd van de afdeling Writing for Performance van de Faculteit Theater van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Hij schreef diverse boeken, zoals Een gelukkige jeugd, Dertig, en nu? en Buigen en hij schreef mee aan televisieseries als Hertenkamp en Spangas. Verder schrijft hij filmscenario’s als Lang en gelukkig.

Uitgever

Augustus / Schrijven Online

Site uitgever

www.augustus.nl/schrijfbibliotheek.asp

ISBN

978 90 457 0421 0

Prijs

17,99

Bladzijden

174

Soort boek

Algemeen