DoortjeOz

Hello everybody! Hier heet ik DoortjeOz, mijn tweede voornaam IRL is Dorothee vandaar. Ik bewandel mijn eigen weg - net als iedereen - en voel me regelmatig verzeild op 'the yellow brick road' uit de Wizard of Oz. "I don't think we're in Kansas anymore." is een zin die regelmatig door mijn hoofd schiet. Ach, en dit was alleen nog maar om uit te leggen waarom ik mijn forumnaam koos. Mijn eerste voornaam is deel van mijn blogtitel; op mijn blog schrijf ik dagelijks (in het Engels) over mijn leven en hoe ik de ene voet voor de andere blijf zetten en het leven ten volste probeer te leven, terwijl we hier non-stop te maken hebben met een wankele grens tussen leven en dood. [Het blog vermeld ik hier nog even niet, al kan ik me voorstellen dat dat misschien raar overkomt: ergens op het net is het al wel openbaar. Toch wil ik het blog en het boek nog even loskoppelen.] Ik liep al een tijd rond met het plan om een boek te schrijven, maar mijn ambities staan door de omstandigheden eigenlijk altijd op een tweede, zoniet derde plan. Tot plotseling in één week zich twee potentiële uitgevers meldden, en ik er niet meer omheen kon (en wilde!). Ik had nog geen letter op papier, maar wel twee uitnodigingen om een boek te gaan schrijven. Inmiddels heb ik mijn eerste concept ingeleverd en jeuken mijn vingers om aan de slag te gaan. Voor de eerste gesprekken stuitte ik op dit forum en op het moment dat ik het goed kon gebruiken, vond ik hier veel info. Dank alvast daarvoor!! Ik blijf meelezen en mettertijd horen jullie vast hoe het me vergaat in het schrijf- en uitgeefproces.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijf het raar vinden dat je steeds je blog blijft noemen zonder dat wij daar inzage in kunnen hebben. Een blog is sowieso altijd openbaar, dus vanwaar toch die geheimzinnigdoenerij? Je schrijft dat je het blog en het boek wilt "loskoppelen", maar m.i. is het niet los te koppelen omdat de uitgevers je benaderd hebben n.a.v. je blog. Wij zijn hier op deze site om dingen te delen. Jij neemt daar willens en wetens afstand van, vreemd...
28 juni 2012 - 16:25

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Eens met Déesse.
Voor de eerste gesprekken stuitte ik op dit forum en op het moment dat ik het goed kon gebruiken, vond ik hier veel info. Dank alvast daarvoor!! Ik blijf meelezen en mettertijd horen jullie vast hoe het me vergaat in het schrijf- en uitgeefproces.
(...) op het moment dat ik het goed kon gebruiken, vond ik hier veel info staat niet helemaal in verhouding met Mettertijd horen jullie vast hoe het me vergaat in schrijversland. Dat zijn twee slagen om één arm.
28 juni 2012 - 16:33

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Déesse-en-France Het blog gaat ook over mijn man, en mijn twee kleine kinderen. Díe vragen er niet om om op "mama's forum" in the picture te staan. Ik proef een zure smaak, als je het me eerlijk vraagt. Maar eens kijken hoe die Doortje schrijft, en anders mag je niet meespelen. Kun je hier niet gewoon een vraag stellen? Niet iedereen plaatst toch tekst in proefleestukjes? En omdat ik toevallig een blog heb, dat niet afgeschermd is, is er opeens een dringende behoefte om te kijken. @ Thérèse Ik wilde hier een algemeen stukje schrijven en had geen idee dat mijn reacties op verschillende posts nu zo naast elkaar gelegd worden. Ik noemde al de wankele grens tussen leven en dood. Ie-de-re dag opnieuw. Dat is niet niks. En dat ik dan niet meteen in hoofdletters en met uitroeptekens een URL onder mijn posts zet, dan zij dat zo. Misschien moeten jullie bij de forumregels voor nieuwe leden duidelijk aangeven dat het de bedoeling is dat als je hier meepraat, je ook je werk moet laten zien. Ik heb dat in ieder geval nergens uit opgemaakt.
28 juni 2012 - 19:32

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je iets wil delen, moet je dat vooral doen - dat wil toch niet zeggen dat een ander ook maar alles op tafel moet gooien. Ik zie het probleem niet zo. Wat je wilt delen, deel je. @ DoortjeOz: Als je boek af is, zullen we daar vast wel een post van zien. En nog een late welkom van een andere nieuwkomer hier :)
28 juni 2012 - 19:45

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En omdat ik toevallig een blog heb, dat niet afgeschermd is, is er opeens een dringende behoefte om te kijken.
Je geeft aan dat er twee uitgevers naar jou toe zijn gekomen n.a.v. je blog, ik denk dat het niet meer dan logisch is dat er dan mensen nieuwsgierig worden. Is dat immers niet wat we allemaal zouden willen? Vat het niet té persoonlijk op. Natuurlijk moet je niet iets delen als je dat niet wilt, maar zoals ik al zei denk ik dat mensen gewoon nieuwsgierig zijn hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Omdat het de droom is van elke (beginnende) schrijver.
28 juni 2012 - 20:52

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me nu idd suf en schuldig, omdat ik het was die zich in het andere topic hardop afvroeg wat je weerhield. Als ik had geweten dat het een priveblog was over zo'n heftig onderwerp, dan had ik daar niet om gevraagd. Mijn automatische assumptie was dat het een grote, populair blog over je eigen leven was, idd vanwege die twee uitgevers, die jou allebei welhaast tegelijkertijd vonden. Het was overigens niet bedoeld om te kijken 'hoe die Doortje schrijft', dat zie ik wel aan je posts. Het was bedoeld als een hart onder je riem, omdat ik op dat moment dacht dat je bang was dat je boek idee gestolen zou worden. En ik was nieuwsgierig :). Ik vind blogs leuk. Maar goed, dan nog. Mijn excuus, dus, hierbij, ik was te snel met mijn aannames.
28 juni 2012 - 21:20