Hallo!

Hoi ik ben Pjotr. Ik ben bijna zover dat ik mijzelf schrijver noem, ik poseer al voor de foto op de achterkant. Ik ben een half jaar geleden met schrijven en sindsdien doe ik eigenlijk niet veel anders, een zekere obsessieve kant heb ik wel. Ik heb tevens een levendige fantasie en het kost me niet veel moeite om verhalen/situaties/personages te verzinnen, maar literair vind ik mezelf niet geweldig en ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik in dit bericht komma's staan die er niet thuis horen of andersom. het begon allemaal met het idee op filmscripts te schrijven en toen belande ik plots in de situatie dat ik een eindeloze zee van vrije tijd voor mij had waarna ik begon met schrijven. terwijl ik bezig was besefte ik dat ik ook wel boeken kon gaan schrijven en dat idee heb ik doorgezet. Ik ben nu bezig met een boek waarvan ik het verhaal al lang in mijn hoofd had zitten en waar ik eerst een film over wilde maken, maar wat nu dus een boek is geworden. Het schrijven ervan vond ik het leukste en nu zit ik in de edit fase en ik vind het tamelijk saai om het verhaal de hele tijd opnieuw door te nemen, maar het moet nu eenmaal omdat ik het verhaal wel helemaal in orde wil hebben. Ik heb ongeveer 100.000 woorden bij elkaar geschreven en ik ben er denk ik nog een maand full-time ermee bezig voordat ik het product af vind. Het lijkt me leuk om het uit te geven alhoewel ik besef dat de kans klein is dat het daadwerkelijk uitgegeven word. ondanks de kleine kans en de uitgeverijen die hard-to-get spelen heb ik heb een synopsis gemaakt en ga het samen met wat hoofdstukken opsturen naar een uitgeverij. Omdat het schrijvers bestaan eenzaam is en ik meer wil leren over schrijven en uitgevers, en hoe dat allemaal te werk gaat, heb ik besloten bij dit forum te gaan. :) Groet.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Pjotr, Succes met het proces van insturen. Zelfs als het succesvol is, kan het best even duren. Door de grote hoeveelheden werk die uitgeverijen binnen krijgen, gaat er soms iets mis dat niets met jou of je werk te maken heeft. Tip van een ervaringsdeskundige: maak een lijstje met data waarop je naar welke uitgeverij hebt ingezonden, en wanneer je op z'n laatst een antwoord zou kunnen verwachten. Als je na die datum nog niets gehoord hebt, kun je met droge ogen rappelleren.
15 februari 2014 - 11:50