Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ontdek je eigen stijl

Ik ga binnenkort beginnen aan de workshop: Ontdek je eigen stijl, van de Schrijven Online Academie. Ik vroeg me af of iemand al ervaringen heeft met deze cursus. Ik zag er nog geen topic over, maar als iemand de cursus al heeft gedaan of daar momenteel mee bezig is, ben ik benieuwd naar de reacties. Ik zal mijn eigen ervaringen hier ook neerzetten als ik met de workshop ben gestart.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zojuist les 1 afgerond. Vind het een hele leuke workshop, erg leerzaam ook tot nu toe. Ik heb veel commerciele schrijfervaring, maar wil me nu richten op het fictieve genre en ben daarom op zoek naar een passende eigen stijl.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net de cursus besteld. Ik heb drie keer commentaar gekregen dat ik goede inhoud schrijf en de vorm origineel is, maar dat mijn schrijfstijl beter kan. Dit lijkt mij dus precies de juiste cursus voor mij.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig had ik net nog het hele cursusaanbod nagelezen. Als ik mijn agenda bekijk, denk ik dat ik maar beter tot ergens in maart 2013 kan wachten. Dit is ook voor mij de eerste cursus waar ik dan aan denk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de tweede les bezig geweest. Ik denk dat ik nu door de mand val, wat goed is want dan kan ik werken aan mijn zwaktepunten. Hay, ga je de cursus nog volgen? Het is inmiddels maart.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag dit bericht nog staan. Inmiddels de cursus afgerond, en zes publicaties, waarvan vier literair. Tevreden kijk ik om en bedenk me of het weer tijd is voor een cursus. De cursus ontdek je eigen stijl kan ik aanraden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Odile, je berichtje komt als geroepen. Ik heb net de cursus: "Ontdek je schrijftalent" afgerond. Vervolgcursussen liggen in het verschiet. Nu vraag ik me af welke? Plompverloren voor de korte verhalen gaan of: "Ontdek je eigen stijl" ? Ik moet me hoeden voor te veel spreektaal en ik moet aan mijn stijl werken, dus daardoor dacht ik aan deze cursus. Kun jij misschien een beetje licht werpen in de duisternis? vrg

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan natuurlijk niet de inhoud van de cursus hier opschrjiven. Maar ik kan je wel verklappen dat je werkt aan je eigen schrijfstijl, wel vier lessen lang. Mijn schrijfstijl is er wel zeker van opgeknapt. Na de cursus heb ik een aantal dingen toegepast voor een schrijfwedstrijd met een nominatie als gevolg. Ik heb daarnaast ook schrijfstijl boeken gelezen. Die kun je hier op de site vinden: Schrijfstijl, Voor de vorm, De wil en de weg... Dan is daarna korte verhalen een logische keuze, gewapend met een nieuw stijlrepertoire. Het kan ook zijn dat je de tijd gaat nemen om wat meer te lezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, je hebt me door je antwoord op weg geholpen; dank je wel. Ik heb het idee gekregen dat deze cursus de juiste voor mij zal zijn. Schrijfstijl boeken? Prima idee. Wat meer lezen? Akkoord, ik ga eerst "De stikvallei" van Frank Westerman kopen. Dat had ik me al halverwege de cursus voorgenomen; (voorgehouden als een worst voor mijn neus). vrg