Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op zoek naar een cursus stijl en techniek

Hallo allemaal, Ik schrijf regelmatig teksten voor websites. Soms zijn die teksten te lang en soms zijn ze te rommelig. Intuïtief probeer ik mijn teksten leesbaar te houden. Maar ik vind dat het beter kan, vooral mijn schrijftechniek kan beter. Kent iemand een schriftelijke cursus met goede begeleiding die de moeite waard is? Bij de LOI kun je de cursus "Schrijven voor het web" volgen. Citaat van de website: Na afloop van de cursus Schrijven voor het web beschik je over alle basiskennis op het gebied van schrijven voor het web. Je kunt de kennis direct toepassen en weet hoe je pakkende teksten voor het internet kunt schrijven. Het is een curus die drie maanden duurt en op het eerste gezicht spreekt het me aan. Er is ook de cursus "Stijl en taal" die zes maanden duurt, maar na een proefles te hebben gevolgd denk ik dat er iets teveel studietijd in gaat zitten. Ik heb tenslotte ook mijn baan en andere bezigheden. Dus als er iemand tips heeft of ervaring met bovenstaande cursussen hoor ik het graag. Groetjes.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig met de studie Stijl en Taal en moet zeggen dat ik er heel veel aan heb. Je leert echt om goede zinnen te maken. Ook leer je alles over stijlfouten en andere handige dingen. Merk het echt in alles wat ik schrijf, dat ik er echt wat aan heb. Ik vind het zeer de moeite waard. Ik denk dat Schrijven voor het web zich meer richt op teksten die snel gevonden kunnen worden op bijvoorbeeld google (door de juiste woorden te gebruiken). Volgens mij wordt je 'probleem' daar niet helemaal mee opgelost. Maar ik heb deze cursus (nog) niet gedaan, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de proefles Schrijven voor het web vandaag toegestuurd gekregen, en de focus ligt volledig op het internet. Leesbaarheid en helderheid zijn voor mij het belangrijkste. Waarschijnlijk is de cursus Stijl en Taal wat intensiever, maar de vraag is of ik daar de tijd voor heb. Ik zou het zonde vinden als ik een cursus een langere tijd moet laten liggen of als ik te weinig tijd voor mijn huiswerk heb. Ik denk er nog even over na :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die cursus is van het LOI. Je doet de opdrachten dus uit een map. De huiswerkopgaven kun je via internet of de post versturen.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een mail terug gehad van de LOI. Het schijnt dat de cursus Stijl en Taal veel uitgebreider is en dat je taalkundig gezien goed leert schrijven. In de cursus Schrijven Voor Het Web wordt maar één hoofdstuk besteed aan stijl, zinsbouw en dat soort dingen. Ik denk daarom dat ik meer zal hebben aan de eerste cursus.