Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Heeft iemand de Trouw-cursus gedaan?

Hoi, ik heb in oktober vorig jaar de Trouw-schrijfcursus gedaan (online) en nu zag ik dat er een deel twee is. Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die de eerste keer meegedaan hebben. Ik moet zeggen dat ik het wat karig vond, twee lessen, wel met meerdere oefeningen, maar wat je in kon sturen bestond uit twee keer vijfhonderd woorden. Het commentaar was wel persoonlijk, en hoewel ik het leuk vond dat het in mijn geval vrijwel uitsluitend positief was, heb ik er daardoor natuurlijk niet zoveel van geleerd. Ik twijfel over deel twee. Voor: je leert er altijd WAT van, tegen: het kost 99 euro en tijd, die ik misschien beter kan besteden aan lopende schrijfprojecten.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen Iris Ik heb vorig jaar ook deze Trouwcursus gedaan, en mijn ervaring komt heel dicht in de buurt van die van jou. Mij was het ook niet meteen duidelijk, het onderscheid tussen 'les' en 'opdracht'. Ik heb het allemaal wel met veel plezier gedaan, met ook hier en daar wat nieuwe inzichten. De reactie was prompt en inderdaad positief. Over deel twee aarzel ik zo te lezen net als jij, ik heb me tot nu toe (nog) niet aangemeld. De kans dat je hier iets mee opschiet lijkt me niet al te groot, maar wel kan ik wat welgemeende groeten meesturen. Jeannette

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Iris, de eerste cursus heb ik ook gedaan, de tweede niet. Een schrijfvriendin is nu bezig met de tweede, daarvan weet ik alleen dat de eerste les het schrijven van nonfictie is. Het commentaar dat wij op de lessen van de eerste cursus terugkregen, verschilde erg. Is blijkbaar erg afhankelijk van je begeleider.