Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Diverse soorten verhalen in één boek

Hallo, ik ben bijna klaar met de opleiding 'Korte Verhalen Schrijven'. Inmiddels heb ik diverse korte verhalen van verschillende genres geschreven. Ik wil daarom een verhalenbundel maken in eigen beheer. Mijn vraag is nu: kan ik één verhalenbundel maken met in het eerste gedeelte van het boekje de echte korte spannende verhalen en als laatste gedeelte de diverse essays of verhalen met een thema of persiflage op een voorwerp? 

Kunnen al deze verhalen in één verhalenbundel?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Lid sinds

8 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik denk dat het vooral belangrijk is om met het openingsverhaal meteen de interesse van de lezer te pakken om de rest ook te lezen. Dat er verschillende soorten verhalen in staan vind ik persoonlijk nooit storend. Het geeft dan een goed beeld van de mogelijkheden van de schrijver. Als de tekst op de achterflap maar goed aangeeft wat de lezer kan verwachten. Ik heb zelf bijvoorbeeld van 5 korte verhalen een boekje laten drukken waarin twee spannende verhalen, een kort sci-fi verhaal, een column-achtig stukje en nog een stuk met herinneringen aan mijn jaren met een fijne collega. Vooral met de bedoeling mijn schrijf-mogelijkheden te verkennen en te etaleren naar lezers. Zolang de lezer maar vooraf weet dat hij zoiets kan verwachten.