Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie werkt er ook al met Word 2007?

Ik ben sinds een week de gelukkige bezitter van Office 2007. Wel even wennen zeg, dit ziet er heel anders uit dan het oude Word. Soms heb ik nog wel een beetje heimwee... Zijn er meer mensen die met Word 2007 werken? Zoja, dan een prangende vraag: waar kan ik het tabje 'auto-aanvullen' vinden? Vroegâh had ik zo'n mooi hokje waarin je allerlei woorden en namen kon invullen, zodat je PC letterlijk aan 'een half woord' genoeg had en de rest zelf invulde. Vooral met al die Romeinse namen in mijn document was dat erg handig. Wás... want ik kan die functie in mijn nieuwe Word nergens meer vinden. HELP!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je ook een zoekterm Wonderer? Het vraagteken zit overigens ook rechtsboven in, voor het hulpboek. Linksbovenin in het zwarte gedeelte, kan je met het meest rechtse kleine knopje nieuwe taakbalken en knoppen instellen. Ondanks dat alles zie ik de optie die Eufdrie bedoelt niet.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
als ik op auto-aanvullen zoek, krijg ik eerst een paar voorbeeldschema's voor onderhoud aan een auto, met een interval van 10.000 km. Tja, dat was nou net niet wat ik wilde weten. Ik ben nog zoekende, maar hoopte eigenlijk dat jullie het al hadden gevonden en het me zo konden vertellen :D

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat maar, ik heb het al gevonden...
De functie AutoTekst, die deel uitmaakte van Microsoft Office 2003, is niet opgenomen in de programma's van het Microsoft Office-systeem 2007.
Lekker zeg... kan ik al die namen handmatig gaan zitten tikken. Ik zou bijna terugwillen naar mijn oude Word.@^#^*@&#^*$ :(

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eufdrie, je kunt het ook met zoeken & vervangen doen. Dan noem je romein-met-de-lange-naam "jopie" (een woord wat je niet op een andere manier in je document gebruikt) en dan als je schrijfdag erop zit, typ je nog even met zoeken & vervangen: "jopie" vervangen door "romein-met-de-lange-naam". Wel een gedoe, maar minder gedoe dan iedere keer die naam typen denk ik. Die functie zit toch hopelijk nog in 2007? Zelf deed ik het trouwens in mijn scriptie met auto-correctie. Mijn onderwerpsdame had een hele lange achternaam die ik neertypte als "CvdMP", wat met auto-correctie dan automatisch de lange versie werd. Soort van auto-aanvullen, maar dan anders. Misschien is die functie bewaard gebleven?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, het is wel een idee, maar op de een of andere manier krijgen mensen meteen een ander karakter als ik hun naam verander. Afkortingen van namen vind ik wel een goed idee, al moet ik natuurlijk wel iets gebruiken dat niet honderdduizend keer in mijn manuscript voorkomt. Overigens is zoeken&vervangen in dat geval zelfs ook nog te omzeilen, je kunt in Autocorrectie meteen de juiste naam invullen, elke keer dat je dan CvdMP typt, komt er automatisch Cornelia van de Meer-Pool te staan (ik raad maar wat). Ik doe dat nu met afkortingen, "zsm" wordt bij mij automatisch omgezet naar het volledige "zo spoedig mogelijk". In ieder geval bedankt voor de tip, ik denk dat ik het zo maar moet gaan doen. Want werkelijk, Aquilianus is niet leuk meer als je het 't afgelopen uur al dertig keer hebt getypt. (en nee, die lukt nooit in 1 x goed). Ik heb trouwens wel iets ontdekt wat op het ouderwetse auto-aanvullen lijkt, maar dat gaat meer op voor voorgekauwde stukken tekst, (bijv. een blok met je naam, adres, woonplaats, dat je dan in 1 x kunt invoegen). Dit worden "Bouwstenen" genoemd. Je moet ze telkens apart selecteren en invoegen, dus voor namen is het totaal niet handig. De eerste paar letters typen en Word de rest laten aanvullen bestaat helaas niet meer.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
--

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Want werkelijk, Aquilianus is niet leuk meer als je het 't afgelopen uur al dertig keer hebt getypt. (en nee, die lukt nooit in 1 x goed).
:D Sterkte! (mijn vingers raakten ook in de knoop toen ik het even probeerde 8))

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siroun, kun jij me vertellen of je met Word 2007 (als je in het buitenland woont, zoals ik) je toch de "proofingtools" (is grammatica en spellingcontrole) voor de Nederlandse taal erop kunt krijgen, of dat dit er al automatisch opzit? Zie mijn vraag in "schrijven vanuit het buitenland". En ook: ik hoorde hier, waar ik woon, dat als je Word 2007 hebt dat dan, als je een document, brief, naar een ander stuurt die geen Word 2007 heeft, dat voor die ander niet altijd te lezen is. Klopt dit?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest, toen ik een Word2007 dokument wat iemand mij mailde opende, een update downloaden om het te kunnen lezen. Maar dat deed het programma automatisch (vroeg wel eerst of ik met de download akkoord ging), meen ik.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat komt omdat Word 2007 documenten als .docx opslaat (excelbestanden als .xlsx). Bij documenten waarvan je weet dat je ze gaat doormailen kun je beter (een kopie) opslaan in Word 2003-modus, dan slaat hij het op met existensie .doc .

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet echt helemaal wennen aan de 2007 versie. Ik gebruik word 2007 sinds afgelopen weekend, maar op mijn vaste pc staat nog de oude word, en op de laptop 2007. De opslaan als functie kan ik nog niet vinden. Is deze er eigenlijk wel? Mijn oude pc weigert al een jaar up te daten, en weigert nu ook word 2007 bestanden te openen. Eufdrie, waar zit die opslaan in word 2003 modus?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nenko, misschien een beetje late reactie, maar opslaan als zit er gewoon op hoor. Dat kan op verschillende manieren. Als je linksboven op dat kleurige logo drukt klapt er een schermpje uit waar Opslaan Als in de linker kolom staat. Je kunt ook snelknoppen in Word maken, net als in het oude Word. Dat doe je door weer op datzelfde kleurige logo te drukken en onderin Opties voor Word te selecteren. In het tabje Aanpassen in de linker balk kun je een Werkbalk Snelle Toegang aanmaken. De ícoontjes die je dan selecteert, komen linksboven in je balk te staan. Een icoontje voor Opslaan Als (een diskette met een schuine pen er doorheen) staat er ook bij in de lijst. Eufdrie

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nenko, er bestaat niet zoiets als een Word 2007 bestand. Wat wel bestaat, en wat Word 2007 standaard als bestandsformaat gebruikt, is OfficeOpenXML. Voor zover ik weet kan alleen Microsoft Office 2007 hier iets mee, en om die reden (en een aantal andere waar ik hier niet op in zal gaan) raad ik je af het te gebruiken. Wanneer je een bestand opslaat met "opslaan als" kan je kiezen in welk formaat je je bestand wilt opslaan. Het oude .doc formaat is vermoedelijk wat je wilt hebben. (De internationale open standaard OpenDocument zou nog beter zijn, maar Microsoft ondersteunt die niet.)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beetje oud onderwerp, maar ik denk dat mijn vraag erin past. Ik werk met Word 2007 en heb al een paar keer gehad dat, terwijl ik in een document aan het schrijven ben, Word van dit document opeens een 'alleen lezen' document maakt. Ik kan er dan nog wel in schrijven, maar als ik wil opslaan, kan dit niet in het document zelf. Ik moet dan 'opslaan als' en het document onder een andere naam opslaan. Op zich geen ramp, maar ik vind het wel vervelend en onhandig. Iemand die dit ook heeft gehad en een idee heeft hoe ik dit op een handigere manier kan oplossen?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik baalde van dit probleem (sinds ik vandaag voor het eerst van mijn leven met office 2007 in aanraking kwam) en heb het opgelost via: http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/autom… hier een deel van de oplossing: van woorden in een lijst Alles weergeven U kunt de functie AutoCorrectie gebruiken om verkeerd getypte of gespelde woorden te corrigeren, maar u kunt hiermee ook symbolen en andere tekstitems invoegen. AutoCorrectie is standaard ingesteld met een lijst van veel voorkomende spelfouten en symbolen, maar u kunt de lijst wijzigen die door de functie wordt gebruikt. OPMERKINGEN AutoCorrectie kan ook een verkeerd gespeld woord corrigeren als het woord lijkt op een woord in de hoofdwoordenlijst voor het spellingcontroleprogramma. In de sectie Zie ook vindt u koppelingen naar meer informatie over deze mogelijkheden. Tekst in hyperlinks wordt niet automatisch gecorrigeerd. Wat wilt u doen? Informatie over de AutoCorrectie-lijst Een tekstvermelding toevoegen aan de AutoCorrectie-lijst Een tekstvermelding toevoegen aan de AutoCorrectie-lijst tijdens een spellingcontrole De inhoud van een tekstvermelding in de AutoCorrectie-lijst wijzigen De naam van een tekstvermelding in de AutoCorrectie-lijst wijzigen AutoCorrectie gebruiken in InfoPath Informatie over de AutoCorrectie-lijst U kunt de AutoCorrectie-functie gebruiken om het volgende te doen: Typefouten en spelfouten automatisch vaststellen en corrigeren Als u bijvoorbeeld dti en een spatie typt, wordt de ingevoerde tekst door AutoCorrectie vervangen door dit. Of als u bijvoorbeeld Dit is heth uis plus een spatie typt, wordt de ingevoerde tekst door AutoCorrectie vervangen door Dit is het huis. Snel symbolen invoegen U kunt bijvoorbeeld (c) typen om © in te voegen. Als de lijst met ingebouwde AutoCorrectie-vermeldingen niet de gewenste symbolen bevat, kunt u vermeldingen toevoegen. Snel een langer tekstgedeelte invoegen Als u bijvoorbeeld voortdurend een uitdrukking als buitengewone lasten moet invoeren, kunt u het programma zo instellen dat deze uitdrukking wordt ingevoegd als u bl typt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je weet dat je reageert op een topic van 2,5 jaar oud? Ik vraag me altijd af hoe iemand aan zulke oude topics komt. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
waarschijnlijk zoeken op Word2007? Maar de tip is nuttig (hoewel ik de truc met de autocorrectie al kende).