Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een woord veranderen in een ander woord

Help,....ik werk met word 2007, hoe kun je een woord bijvoorbeeld Kees veranderen in Teun. Zonder dat je de hele tekst door moet lezen en het overal aan moet passen. Je kunt dat ergens instellen, maar ik kom er even niet uit.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bewerken. Zoeken en vervangen. Kees intypen in de bovenste balk. Teun intypen in de onderste balk. Aanklikken: alles vervangen. Sluiten.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Godje bedankt,...ik was het gewoon even kwijt! Wat heerlijk toch zo'n forum waar je even wat kunt vragen. Ik kan weer verder.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bij format ga je naar "replace word" of 'vervang woord' in die strekking, je geeft je beginwoord (dat veranderd moet worden) in en daaronder waarin het veranderd moet worden. Dat zou het moeten doen. Opgepast met spaties, want die rekent hij ook mee.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog even voor wie het nog niet wist (het is hier al een paar keer voorbij gekomen). Als je aan het eind van je werk ook nog even intypt dat je een dubbele spatie wilt vervangen door een enkele spatie, ben je al die missers ook kwijt. Via de methode van marriejeanne doe ik dat altijd. Ook als je plots een uitgever vindt die niet ,' doet maar ', bij een dialoog, vervang je die zo ook in een keer.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar die vlieger gaat niet op voor Word 2007. Daar zit geen balk meer bovenin met "bewerken" etc. Rechts in je 'lint' (onder het kopje Start) staan de functies Zoeken en Vervangen startklaar voor je, die hoef je alleen maar aan te klikken. Godjes manier werkt op alle versies van Word, en zelfs in heel andere programma's. ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zjors, heb geprobeerd dit onder zoeken te vinden, zonder resultaat. Hoe doe je dat met die spaties? Of waar vind ik het? Hoe typ je dat in? Ik zou het graag willen proberen, daar mijn tekstverwerker mij vaak een dubbele spatie geeft.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar hoe noem ik het in zoeken en vervangen? Wel grappig trouwens dat jij ctrl H noemt en godje ctrl F en beiden werken

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zo simpel en ik maar allerlei verschillende constructies aan het intypen. Heel hartelijk bedankt Marcella :) Het is gelukt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ctrl + f werkt ook in browsers en dergelijke. Vandaar dat ik die combinatie altijd gebruik. Het is ook makkelijker aan te slaan met één hand.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en deze simpele wetenschap die op mijn computer werkt, heeft al 1 groot probleem in mijn schrijfwerk opgelost. Heel erg gewaardeerd. Thanks.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan hem ook mooi gebruiken om te weten hoevaak een bepaald woord erin voorkomt... zo kwam ik er gisteren achter dat ik het woord 'zwaard' in een van mijn boeken veelteveel gebruikte.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bezwaard liep zij naar Australië. Liep ze nou met een zwaard of was ze bezwaard?? :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk er wel mee uit, want ik heb een keer een naam aangepast en dan krijg je soms ook heel vreemde woorden... Bijvoorbeeld, de naam Anne veranderen in Inge; dakpannen worden dan dakpingen... ;)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha inderdaad Via... Had ik ooit door Gent te veranderen in Antwerpen, wat woorden opleverde als "onintelliAntwerpen". Of Daan in Arthur: "Waarom heb je dat geArthur?". Je kunt ook in de knoei komen met apostroffen. Bv als je Anne zou willen veranderen in Anna. "Annes boek" is zonder apostrof maar "Anna's boek" met. Als je het automatisch verandert staat er Annas.