Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Online cursus/workshop m.b.t. het schrijven van Poëzie en Gedichten

10 augustus 2009 - 19:47
Beste mensen, Heeft er iemand een waardevolle link/site voor mij zodat ik online een cursus of workshop Poëzie of Gedichten kan volgen? Het hoeft niet persé gratis te zijn. Vriendelijke groet, Molly (26 jaar) uit Utrecht.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2009 - 20:02
Hier bij SOL hebben ze een on-line workshop/cursus poezie. Kijk onder Kiosk en klik dan op Schrijven On-Line Academie Succes!.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2009 - 21:14
Hier bij SOL hebben ze een on-line workshop/cursus poezie. Kijk onder Kiosk en klik dan op Schrijven On-Line Academie Succes!.
Goede cursus! :thumbsup: Laat je echt nadenken over wat dichten inhoud, tenminste zo heb ik het ervaren.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 augustus 2009 - 16:54
Beste Sekhmet en FourSeasons, Kunnen jullie me iets vertellen over de stijl en het niveau van die cursus en de werkdruk e.d.? Hartelijk dank. Groet, Molly

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
29 augustus 2009 - 18:35
De werkdruk is niet hoog. Je mag namelijk zelf je tempo betalen, maar je docent moet wel binnen een week reageren. Ik kreeg ruim de tijd om voor een les meerdere schrijfsels te creeëren en daar wat uit te kiezen. Je leert spelen met betekenissen en regels afbreken. Het experimenteren met woorden speelt ook een belangrijke rol. Voorbeelden van goede gedichten zijn in de lesstof opgenomen. Wat je niet leert is sonnetten schrijven of Ollekebolleke. Wat ook niet in de lesstof opgenomen is, is het dichten voor een bepaalde doelgroep, zoals kinderen. Ik vond het erg leuk om te doen, maar misschien kwam dat omdat (ik het idee had dat) mijn docent mijn manier van dichten wel kon waarderen. Als je meer wilt weten (bijv. over schrijfboeken) dan lees ik het wel?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 augustus 2009 - 18:37
Ik heb zelf deze cursus niet gedaan, FS wel. Ben zelf met een andere workshop bezig, maar ze zijn allemaal op dezelfde manier opgebouwd. Vier lessen. De werkdruk kun je, binnen redelijke grenzen, zelf bepalen. Hoe meer tijd je eraan besteedt, hoe eerder je klaar bent. Het niveau is bij al deze workshops vrij elementair, maar je krijgt individuele begeleiding, dus je docent zal zijn vragen gedeeltelijk op je niveau aanpassen. De dichtcursus is gericht op vrije versvormen, dus zonder vaste rijmschema's en versopbouw. Er bestaat ook nog een workshop "Liedteksten maken", waarin ongetwijfeld wel meer over ritme en rijm verteld wordt. Je kunt natuurlijk ook altijd je specifieke vragen stellen over workshops via het contactformulier dat op de SOL-Academie-pagina aangeboden wordt. Succes ermee!