Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

1

/

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie er geen ritme in. Het leest best irritant, al die zinnen zo los van elkaar. Probeer het gedicht in een ritme te schrijven, dat lost al veel op..

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel het ritme wel. Ik vind het mooi. Alleen de laatste regels zou ik ietsje aanpassen: ik blijf verlangen naar wat niet is en nooit zal zijn, want niet zijn kan of nooit lang kan blijven bestaan, want jouw schoonheid maakt me bang 'kan' naar de volgende regel voor het ritme, en ik snap de 'blijft staan' niet in die regel.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest best irritant, al die zinnen zo los van elkaar.
Sommige mensen vinden het irritant lezen, maar het is een veelgebruikte stijl in gedichten (het wordt vooral gebruikt om nadruk op bepaalde woorden te leggen, geloof ik) ;) Ik vind het zelf altijd wel mooi, dat afbreken van zinnen. Alleen vind ik persoonlijk de laatste zin van de eerste strofe iets te lang. Het loopt denk ik net iets beter als je de zinnen iets anders afbreekt: Jouw schoonheid maakt me bang laat mij verlangen naar iets wat onbereikbaar lijkt, uiteindelijk onbereikbaar is al was ’t maar een klein gebaar zodat ik zie dat jij mij ziet zodat ik niet onzichtbaar ben uiteindelijk onzichtbaar word zolang ik blijf verlangen naar wat niet is en nooit zal zijn wat niet zijn kan of nooit lang kan blijven bestaan want jouw schoonheid maakt me bang Zie maar of je er iets mee doet ;)

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties! @marondesh: Soms is het ritme wat zoek, inderdaad. Daar moet ik aan werken. @Via: Na het zelf nog een paar keer goed te lezen, moet ik je gelijk geven, die 'blijft staan' hoeft er helemaal niet te staan. @Little Miss Moonlight: Bedankt voor de tip, hoe jij het herschreef leest het inderdaad beter.