Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp

Hey, Ik moet voor mijn opleiding een script schrijven voor een nieuwe tv-serie waarvan ik zelf het plot, naam en personages voor moet verzinnen. Hebben jullie suggesties? Alvast bedankt Rob

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet juist de bedoeling dat je dat nu dus helemaal zelf verzint?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja, Robbie, :D . Je kunt het proberen ... Wat je ook kunt doen: een paar kladblaadjes pakken, en dan eerst brainstormen, lukraak dingen opschrijven. Over welke situatie zou jij wel eens een televisieserie willen zien? Welke mensen heb je nodig om dat verhaal te vertellen? Bijvoorbeeld: Onderwerp: een serie over de liefdesrelaties van mensen die allemaal cafe de Bodega in Meerdijk bezoeken. Mensen: jongens en meisjes, maar ook oudere stellen: Noud: leuke jongen, maar te goedgelovig als het om de liefde gaat. Nina: recalcitrante dochter van Ludo en Janine Ludo: nu getrouwd met ??, maar niet 100% gelukkig. Janine: moeder van Nina en geweten en enige liefde van Ludo ?? : Dame met een geheime agenda, wil Ludo in het verderf storten. (dat kun je allemaal wel wat uitgebreider beschrijven). naam: het waren goede tijden, het waren slechte tijden

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Ik moet voor mijn opleiding een script schrijven voor een nieuwe tv-serie waarvan ik zelf het plot, naam en personages voor moet verzinnen. Hebben jullie suggesties? Alvast bedankt Rob
je vraagstelling is al onduidelijk: een TV-serie heeft over het algemeen geen plot. Het heeft een format waarvan iedere aflevering een plot heeft. Tenzij het een echte serie-serie is, waarbij je dus een beperkt aantal afleveringen hebt om de plot te vertellen. In dat geval is het belangrijk te weten hoeveel afleveringen het zijn waarin je de plot moet afronden en waarover je de spanning moet verdelen (het is aan te bevelen dan een overkoepelende spanningsboog te hebben en een groot aantal kortere, waarbij per aflevering minimaal één spanningsboog wordt begonnen en afgerond). De naam zal uit de plot voortvloeien (en uit het gekozen genre). De personages: pak een boek "Hoe noemen we ons kindje?" plus het telefoonboek van de streek waarin het zich afspeelt.