Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Woorden, zinnen, titels

Hallo allemaal, Ik heb onlangs een eigenaardig trekje van mij opgemerkt. Ik raak soms heel erg onder de indruk van bepaalde woorden of zinnen, zelfs titels. En dan blijft dat 'hangen' in m'n hoofd...net zolang totdat er een verhaaltje uitrolt. Ik had dat voor het eerst met dat ene album van Anouk: Together Alone. Samen...alleen. Ik vond het heel mooi klinken. Hebben jullie dat ook? Dat als je continu aan een titel of een zin blijft denken, dat je dan vanzelf een verhaaltje erbij verzint? Of ben ik gewoon raar?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat heb ik ook wel eens. Een tijdje terug kwam ik het woord 'bitterzoet' tegen. Ik ben begonnen aan een verhaal met die titel, maar het is nooit iets geworden... Desondanks vind ik het een heel mooi woord. Dus naar mijn mening ben je helemaal niet raar :)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik combineer soms teksten uit liedjes of verander de tekst een beetje, zoals, Julia says she doesn't know what it's all about Open your eyes and see; I'm just a poor boy I need know sympathy geen idee waarom ik dat doe. Of God only knows what I dream about you ipv God only knows what I'd be without you

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, dus ik ben niet de enige! Ik vind het wel apart dat woorden zo'n indruk kunnen achterlaten. Ik heb dat ook met afbeeldingen. In een ver, ver verleden heb ik eens gedroomd over een man met een half gezicht. Het was niet zozeer dat de helft van zijn gezicht ontbrak, maar meer dat het niet te zien was. In m'n puberteit heb ik toen zo'n 30 tekeningen gemaakt, allemaal met halve gezichten. Veelal waren het ook misvormde hoofden...(Ik had een hele enthousiaste tekenleraar.)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het ook, zowel met woorden als afbeeldingen. Een beeld blijft makkelijk bij me hangen en woorden nog veel sneller. Mijn verhalen beginnen meestal niet met een zin of woord, maar met een idee. Maar als ik voor mijn toneel een stuk moet maken, is de titel vaak het eerste wat ik heb.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken het ook wel. Dan denk ik continu: "dan en dan ga ik eraan werken!", maar dan komt er weer niks van terecht... Maar nee, niet raar dus ;)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het ook wel, vooral bij het maken van kruiswoordpuzzels. Dan kom ik ineens een woord tegen dat me van binnen warm maakt en telkens neem ik me voor een lijstje te maken van woorden die zoiets met me doen om al die woorden in één verhaal te proppen (ah, dit is een nieuw goed voornemen voor 2009 ;) ).