Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boekscout.nl ??

http://www.boekscout.nl/index.html

Hai, ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb de afgelopen 2 jaar gewerkt aan een autobiografisch script.

Boekscout wil dit uitgeven.
Telefonisch contact hierover is reeds geweest.

Is iemand van jullie bekend met dit bureau?

Op de site staat dat 85% van de manuscripten zullen worden uitgegeven (ze zijn startend). Elke keer als er een boek wordt besteld, wordt er op dat moment één gedrukt, dus geen oplage vooraf. Zij vragen mij 40 email-adressen te geven van bekenden en na te denken over een vrouwenblad en een regionale krant waar een stukje over het boek kan komen te staan.
Het boek zal niet in de winkels komen te liggen, maar wel in winkels kunnen worden besteld. Het boek krijgt een ISBN nummer.

Ze hanteren het standaard contract. Ook dus 10% van de royalty's. Ik vraag mij echter af: wat DOEN ze voor die 90% nou echt? Het is me niet duidelijk of het wel of geen goede keuze is om met hen in zee te gaan.

Iemand ideeën, een gevoel hierover, of tips?

Groeten,
Marlies.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zoek met de zoekfunctie hierboven even op boekscout. Er is nog een topic dat vrijwel hetzelfde heet als dit, daar zijn zo'n 30 antwoorden te vinden, die je wellicht wat informatie kunnen geven.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi,
Welkom hier!
Ik ben ook bekend met Boekscout, maar ik kies voor eigen beheer uitgave omdat een POD uitgever niet veel meer extra doet als je zelf moet doen. Ik hoef dan ook niet al die emailadressen te geven van bekenden, en stuur zelf een persbericht naar regionale krant e.d. En ik behoudt het uitgeversrecht, dus als ik mijn boek ook nog regulier wil uitgeven kan dat, en dat kan niet meer als zij de uitgever worden. Ik vond de meerwaarde van een POD uitgever te gering om het door hen te laten doen.
Ze zijn niet de goedkoopste POD, maar ze beantwoorden wel al je vragen direkt, willen met je meedenken, en op 10 maart hebben ze een auteursdag waarop iedereen welkom is om kennis met hen te maken en te zien hoe ze werken. Misschien een idee om daar eerst heen te gaan zodat je weet welk vlees je in de kuip hebt?

Je mag me ook pb-en over Boekscout als je nog meer vragen hebt!
succes,
Anne