Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verhaal halen

hallo allemaal. Ik ben een behoorlijk tijdje niet in het formum geweest. Maar Sjorz had mij gemaild, heel leuk, waar ik was en zo. Nou, er is erg veel gebeurd in mijn leven. Mijn man is vorig jaar overleden. Hartaanval terwijl hij voor Shell in Bandung, Indonesie was. Verschrikkelijk en ik probeer er bovenop te komen. Ondertussen, en dat weten de forumleden van vorig jaar, kwam precies toen ook mijn debuutroman uit: 'Verhaal halen'. Dat is wel uitgesteld door zijn dood, maar in december kwam het er toch van. Ik heb een aantal leuke boekbesprekingen gehad, in het AD, Punt Uit (rotterdamse glossy die in wachtkamers ligt) Midi, Rotterdams Nieuwsblad, en het Nederlands Dagblad vergelijkt me zelfs met Geert Mak. Ook was ik in Cappuccino bij Sjors Frohlich, radio 2, dat kun je beluisteren op margreetherman.weblog.nl. Aspekt, de uitgever, is echt betrokken, ook al ben ik een onbekende schrijfster, maar doet aan promotie door tijdschriften en kranten en tv/radio te benaderen. Bovendien bieden ze het aan in de boekwinkels (vertegenwoordigers) en op de beurzen. Er zijn mij vragen gesteld indertijd hoe Aspekt met mij in zee wou gaan, en dat ik moest oppassen met het contract. Maar in mijn contract heb ik tot nu toe geen kleine lettertjes of zo ontdekt. Wel was er de deal dat ik zelf een bepaald aantal boeken zou afnemen (voor inkoopprijs,). Uiteindelijk heb ik er veeeeel meer voor inkoopprijs kunnen aanschaffen omdat ik mijn hele familie een boek wou geven, en ook een groot deel van mijn vriendenkring. Het bedrag dat daarmee gemoeid was, bleek stukken lager dan een 'in eigen beheer' uitgave, waarna je met een stapel boeken zit, en hoe kom je er dan mee in de boekwinkels terecht? De eerste druk verkoopt redelijk, mocht er een tweede druk komen, dan wordt ik altijd geraadpleegd, zegt Perry van Aspekt, of er wijzigingen in moeten worden opgenomen. Ik schrijf al aan mijn volgende boek, en dat is ook erg leuk met een uitgever, die heeft meteen alweer interesse, en zal het lezen of het wat voor hem is. Ik denk van wel. Maar daarover een volgende keer meer.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwartewater, goed weer wat van je te horen. Gecondoleerd met het verlies van je man. Wat een schok zul je hebben gehad toen je het slechte nieuws hoorde! Meid, hierbij een stevige virtuele omhelsing. Heel veel sterkte. Wel fijn dat het met je boek goed gaat. Duimen maar voor een tweede druk. En veel succes met je tweede boek! Waar gaat dat over?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwartewater, gecondoleerd! Ik hoop dat je je draai zal kunnen vinden. In ieder geval goed dat je blijft schrijven.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wens jou verschrikkelijk veel succes met je boek... dubbel gevoel ook zeker. Moet je nu blij zijn dat het uitkomt of niet blij zijn door die zwarte periode? Probeer er een beetje van te genieten, van de uitgave, vooral ook omdat het je debuut is, dat gevoel is heel apart, zo'n eerste keer een boek op de markt te hebben. Voor jou dus helemaal!

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh wat lief, gisteren getypt en nu al reacties! Mara, het is inderdaad allemaal heel dubbel in mijn leven nu. Heb jij ook een boek gepubliceerd? Pluisebol, ja, ik blijf schrijven, nu is dat zowat overleven voor mij. En marlies! Jou ken ik nog van een jaar terug! Een net zo stevige knuffel terug dus. Mijnnieuwe boek begon ik als verwerkingsproces rond alles wat er in mijn leven gebeurde, over de dood van mijn liefste gerard dus. Maar tot mijn iegen verbazing wordt het een erotische roman. Dat komt zo, ik begreep al schrijvend dat geen lezer zit te wachten op zo iets persoonlijks als rouw. En wat mij in mijn rouw overviel, was een verlangen naar lichamelijk contact, naar intimiteit, naar de man die er niet meer was, en dus naar een plaatsvervanger daarvan. de lezer volgt in mijn boek (werktitel Dubai) haar rouw en haar verwarring als ze verliefd wordt op een andere man, en hoe die verliefdheid verloopt. Daarnaast heb ik er een spanningselement aan toegevoegd, dat pas aan het einde van het boek volledig duidelijk wordt. Sorry dat ik een beetje cryptisch vertel, maar dat kan even niet anders. Het boek is zeker af in 2007, dus dan kun je alles erover horen.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwartewater, gecondoleerd met het verlies van je man! Heel knap dat je er op deze manier (schrijven) mee omgaat en dat je doorgaat met je leven te leven, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Heel veel sterkte. Set

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is erg! Je man verliezen! Wat het tweede boek betreft, denk ik dat het erotische aspect óók onderdeeel van rouwverwerking is. Maar dan nu vanuit een andere invalshoek die men niet direct associeert met rouw maar wat er, denk ik, heel erg bij hoort. Ik vind het moedig dat je dat zo durft te schrijven (en het lijkt me ook moeilijk) en ik denk: wees jezelf. Mensen verlangen soms naar herkenning (in een boek) en men zal wel begrijpen dat dit over rouw gaat en niet over seks pur sang.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb ook een boek gepubliceerd, mijn eerste echte boek bij een reguliere uitgever. Hij heet HET MONSTER VAN MAMA, een kinderboek over kanker bij één van de ouders. En dan gezien door de ogen van een kind van tien. Heel speels en luchtig, expres. Een leesboek. Ik heb namelijk zelf ook kanker, borstkanker met uitzaaiingen naar de lever. Gelukkig is het stabiel maar helaas zit het in mijn bloedbaan en blijft het voor altijd in mijn lichaam. Nouja, je kunt het verderlezen bij mijn ingediende forumonderwerp bij boekpresentaties: het monster van mama. Maar wat is er mis met rouw? Ik denk juist dat daar wel over gelezen wordt. Ik hoop dat je boek mooi wordt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Zwartewater, leuk, daar ben je dan weer! Welkom terug. En dat je aan een tweede boek bezig bent was een verrassing voor me. Ik schoot even vreselijk in de lach toen ik je post las. Je schrijft een boek over rouwverwerking en tot je eigen verrassing blijkt het een erotische roman te worden. :) Dan gaat het schrijven dus goed, lijkt me. Het verhaal gaat lekker aan de haal met je. Misschien is dat wel de beste rouwverwerking die je je voor kunt stellen. Sterkte meid! Je bent nog in je opsomming je artikel in het blad Schrijven vergeten. Zo kwam ik je namelijk weer op het spoor. Toen ik daar las dat je boek uit was. Goed dat je media-aandacht hebt weten te regelen!!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwartewater, laat het maar gewoon allemaal over je heen komen. Je kunt een proces toch niet beïnvloeden op de manier zoals jij wil. Iemand verliezen, dat heeft tijd nodig! En trek je niets aan van mensen die zonodig moeten zeggen dat het leven doorgaat: ja, voor hen wel. Wij zetten het nooit zomaar opzij maar geven het een plaatsje.