Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Typische namen

Hallo, Ik ben op dit moment bezig met het concipiëren van een roman. Het plot is er. Ik moet echter nog namen bedenken voor bepaalde persoonlijkheden. Zo ben ik op zoek naar: - Vrouwennaam. Een meisje in de leeftijdscategorie 17-25. Ze is een beetje 'pinnig'. Iemand die de discussie niet uit de weg gaat en soms tegen het 'bitch-achtige' aanzit. Staat voor haar mening. - Vrouwennaam. Een verbitterd meisje in leeftijdscategorie 17-25. Filosofisch ingesteld. Keert zich af tegen de maatschappij. Dat zijn de voornaamste eigenschappen. - Mannennaam. Een lompe jongen in dezelfde leeftijdscategorie. Hem overkomen de meest lullige dingen. Hij kan zich ontzettend onhandig gedragen, kan al net zo'n onhandige uitspraken doen, etc. Elke groep heeft meestal wel zo'n type rondlopen. - Mannenaam. Een patsertje in dezelfde leeftijdscategorie. De stoere bink die altijd elk meisje versiert, en vaak met succes. 'Meer-spieren-dan-hersens-type'. Voornamen volstaan. Bij voorbaat dank.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Henriet is denk ik iets te ouwelijk voor iemand van 25. Onno is inderdaad een goeie, bedankt. Neem ik in overweging, afhankelijk van nieuwe voorstellen. In elk geval treffend. Patrick hetzelfde verhaal, goed bedacht. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi hoi, Wat ik in zo'n geval doe, is op zoek naar websites met lijsten met voornamen. Daardoor lukt het me meestal om een naam te vinden die net past bij het karakter dat ik in gedachten hebt. Even googlen en je hebt vast een hele waslijst aan namen. Succes!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pien is een goeie, dank je. Hella vind ik niet passen bij het tweede meisje. Maar ik weet echt niet wat daar wél bij past. Het is niet echt een persoonlijkheid, die ik omschrijf. Meer een interessegebied. Ik heb dus: - Vrouwennaam. Een meisje in de leeftijdscategorie 17-25. Ze is een beetje 'pinnig'. Iemand die de discussie niet uit de weg gaat en soms tegen het 'bitch-achtige' aanzit. Staat voor haar mening. PIEN BABETTE - Vrouwennaam. Een verbitterd meisje in leeftijdscategorie 17-25. Filosofisch ingesteld. Keert zich af tegen de maatschappij. Dat zijn de voornaamste eigenschappen. NONE, VRIJ LATSIG - Mannennaam. Een lompe jongen in dezelfde leeftijdscategorie. Hem overkomen de meest lullige dingen. Hij kan zich ontzettend onhandig gedragen, kan al net zo'n onhandige uitspraken doen, etc. Elke groep heeft meestal wel zo'n type rondlopen. ONNO NADER AAN TE VULLEN - Mannenaam. Een patsertje in dezelfde leeftijdscategorie. De stoere bink die altijd elk meisje versiert, en vaak met succes. 'Meer-spieren-dan-hersens-type'. PATRICK

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Babette voor meisje 1 vind ik wel een goede. Pien trouwens ook (is mijn bijnaam) Voor meisje 2 denk ik aan Merel ofzoiets. Het patsertje heet voor mij Marco (sorry voor diegenen die zo heten en niet aan de overige criteria voldoen) :) Nogmaals succes

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan Shit, je maakt het me moeilijker. Dat is een compliment, want je komt met goede suggesties. @Droomz: Ashley is inderdaad ook een optie. Maar denk dat ik Babette en Pien iets passender vind. Toch bedankt voor je suggestie. Moet er nog even over nadenken. Misschien dat ik bij nader inzien tot een ander inzicht kom, dat weet je nooit met mij. Haha. @Draaikever Dat is inderdaad een goeie. Komt bij het lijstje mogelijkheden. Bedankt.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verbitterde meisje: Inge, Christiane, Paula Het meisje wat een bitch is: Pam, Kaya, Nicole De lompe jongen: Rolf, Dolf, Joep De stoere jongen: Dan, Mike, Tony, Pablo, Michael

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
en zo heeft iedereen wel weer een ander gevoel bij een naam, vaak gebaseerd op ervaringen.. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries slaat de spijker op zijn kop. Maar het intrigerende aan namen is dat het lijkt of er toch een zekere lijn in te herkennen valt. Maar dat is natuurlijk hetzelfde fenomeen als de zwangere vrouw die overal dikke buiken ziet (omdat ze daarop gefocust, euhh sorry, gericht is). Als een naam met voor jou een negatieve lading opnieuw negatief in de spotlights komt te staan, zal je die bevesting makkelijker onthouden, dan andersom. Kortom, het komt nooit meer goed met die naam.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel het absoluut afhankelijk is van elk individu op zich, is er toch wel degelijk een zekere lijn op te sporen in namen. Bij Jan-Diederik denk ik eerder aan hockey dan bij Piet. Waarom? Puur de naam. Bij Marco, Mike of Patrick denk ik eerder aan een patser dan bij Arnaud, Bart-Jan of Bastiaan. Et cetera, et cetera.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
( Ik voel me ook ineens wel heel bitter over ... nu ja, van alles eigenlijk (slaat dramatisch hand voor voorhoofd). ) Wat ik zo grappig vond was dat je bij de naam ven het tweede meisje invulde NONE en ik meteen dacht, leuk, hij gaat haar None noemen. Volgens mij is dat namelijk nog echt een naam ook, en nogal passend bij een dame die de wereld tegen zich in voelt draaien.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en zo heeft iedereen wel weer een ander gevoel bij een naam, vaak gebaseerd op ervaringen.. :)
Dat is zeker waar :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo ben ik op zoek naar: - Vrouwennaam. Een meisje in de leeftijdscategorie 17-25. Ze is een beetje 'pinnig'. Iemand die de discussie niet uit de weg gaat en soms tegen het 'bitch-achtige' aanzit. Staat voor haar mening. * Machteld/Kristel/Katja??? - Vrouwennaam. Een verbitterd meisje in leeftijdscategorie 17-25. Filosofisch ingesteld. Keert zich af tegen de maatschappij. Dat zijn de voornaamste eigenschappen. * Valeska/Maya/Sandra??? - Mannennaam. Een lompe jongen in dezelfde leeftijdscategorie. Hem overkomen de meest lullige dingen. Hij kan zich ontzettend onhandig gedragen, kan al net zo'n onhandige uitspraken doen, etc. Elke groep heeft meestal wel zo'n type rondlopen. * Koen/Martin/Jan-Pieter??? - Mannenaam. Een patsertje in dezelfde leeftijdscategorie. De stoere bink die altijd elk meisje versiert, en vaak met succes. 'Meer-spieren-dan-hersens-type'. *Tom/Bob/Iwan??? Roep ook maar wat, maar deze namen komen bij mij spontaan naar boven. Groetjes,

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nav Dries: geen van die namen die ik opperde ken ik echt. Het zijn gewoon namen die ik bij dat soort types vind passen.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
ik merk zelf vaak dat ik die namen dan (achteraf of onderbewust) blijk te kennen uit een ander boek, film, artikel etc. Maar klank en modetrends doen ook veel inderdaad. Ashley voor een oerhollands meisje in de jaren 40 zal niemand in zijn hoofd halen. Vaak speelt ook taal een rol. Esmeralda suggereert hierboven Valeska. Als ik zo'n naam in een boek zou lezen dan verwacht ik dat ergens in het boek naar boven komen hoe iemand zo'n oost-europees klinkende naam heeft gekregen.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi, mijn buurmeisje van 10 heet Valeska (daarvoor had ik de naam nog nooit gehoord ;) ). Tja, voor mij hoeft er geen uitleg bij zo'n Oost-Europese naam, maar dat komt wellicht omdat ik vreemde namen 'normaal' vind. Ik ga zelf ook door het leven met een naam die mensen onwillekeurig aan exotische schoonheden doet denken ;). En bij Onno moet ik gelijk aan P. Onnoval denken, toeval? ;).

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. SUSAN 2. ELLIS 3. Ik zou ook voor ONNO gaan. 4. JACO Deze namen uiteraard in de volgorde zoals jij ze vraagt. Veel suc6 met de rest. Ik vind namen ook altijd erg lastig om uit te zoeken. Ze moeten inderdaad bij de persoon passen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
( Ik voel me ook ineens wel heel bitter over ... nu ja, van alles eigenlijk (slaat dramatisch hand voor voorhoofd). ) Wat ik zo grappig vond was dat je bij de naam ven het tweede meisje invulde NONE en ik meteen dacht, leuk, hij gaat haar None noemen. Volgens mij is dat namelijk nog echt een naam ook, en nogal passend bij een dame die de wereld tegen zich in voelt draaien.
Haha, grappig dat je zo dacht. Ja, misschien is dat inderdaad wel een optie. Thank youuu ^^

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit te moeilijk. Ik ken bijv. Nynkes die schatten van meiden zijn, maar ook bitches die zo heten, net zoals Sanne, Jolanda, Sabine of Barbara of Susan of Katja Bij mannen heb ik dat ook, dat een bepaalde naam tegenstrijdige associaties oproept. Vooral als de namen een bepaalde betekenis hebben die m.i. niet past bij de persoon zoals ik die ken.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi! de 1 vrouwennaam dacht ik: ROOS! de 2 vrouwennaam dacht ik: Dagmar de 1e mannennaam de lomperik zegmaar: Kees de 2e mannenaam dacht ik: Johnny of John of Bruno of Boris! weet niet wat jij er van vind? hoop dat je er misschien wat aan heb.. Gr.