Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

vertaling spaanse tekst op lied van Astor Piazzolla

Hallo, Ik ben bezig met het instuderen van een spaans lied van Astor Piazzolla. Maar ik twijfel nog of ik het ook in het spaans wil zingen. Daarom wil ik graag een passende nederlandse vertaling maken. Wie heeft hier ervaring mee en zou mij hierbij kunen helpen? Bedankt alvast, detje.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Detje, ik wil er wel eens naar kijken, stuur me een berichtje. Ik woon in Spanje ens preek de taal, vandaar

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Zjaan, bedankt voor de link. Ik ga er eens een kijkje nemen. grt Detje. hallo Marjet, Leuk dat je er even naar wilt kijken. Ik stuur je een berichtje met de tekst. Het is wel argentijns spaans dus doorspekt met slang zeg maar.... grt Detje.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lunfardo! Hierbij een link met betekenis van Lunfardo-woorden (wel in het Engels, maar misschien toch handig). http://www.elportaldeltango.com/english/dicciona…
Ik heb er lang, lang, lang, laaaaaaaaaaaaaaaang geleden mijn scriptie over geschreven. Het is een contacttaal ontstaan door het contact tussen het locale Spaans en het Italiaans dat door de vele immigranten werd gesproken. Woorden werden bovendien verbasterd -lettergrepen omgedraaid- omdat het gesproken werd door pooiers en dieven en die wilden niet door iedereen verstaan worden als zij hun snode plannen bespraken. Het is te vergelijken met het Amsterdamse Bargoens, zeg maar. :unibrow: Leuk die link!