Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Copyright serie

Hallo Schrijvers,lezers of genieters :P Het is nog niet zo lang geleden dat ik dit forum vond en er heel wat dingen van geleerd heb. Maar gisteren vond ik het toch eens tijd om zelf eens een accountje aan te maken. Ik heb namelijk een vraagje. Ik hoop dat die hier goed staat. Ik ben bijna klaar met een verhaal van rond de 80 A4 bladen wat dus +/-200blz. is in A5 formaat. Voordat ik echter mijn boek wil publiceren moest ik nog een ding weten. Iedereen kent wel de film die uitgekomen is over die avatar met zijn aarde,wind,vuur sturing. Nu, Mijn verhaal is gebaseerd om het vuursturen,aardesturen,... en ik vroeg me af of ik dit kan publiceren? Of deze rechten niet tot die serie of reeks de legende van aang behoorden. Nu is het niet zo'n drama als ik het niet kan publiceren, dan heb ik toch een mooi voorbeeld van mijn schrijfwijze waar ik nog altijd trots op mag zijn. mvg, Thomas.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Over copyright gaat dit sowieso niet. Als het al ergens over gaat zou het over plagiaat gaan. Ik denk niet dat een verhaal over iemand die de elementen kan beïnvloeden plagiaat is op de serie Avatar. Maar dat hangt ook af van de details en de manier waarop je dat beschrijft. De Avatar serie heeft geen recht op verhaalelementen... dat is niet mogelijk.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reactie. Ik zal nu even voor mezelf moeten uitmaken wat ik te veel op dat verhaal heb laten lijken.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Denk niet dat Thomas dit nog leest Joanne. Hij is hier al bijna een jaar niet geweest (dat kun je zien als je je muis op het oogje onder zijn naam houdt).