Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe promoot ik mijn boek?

Mijn gedichtenbundel Wellustige vrouwen/ foute mannen is bijna klaar. Het is een boek vol met luchtige ironische gedichten in het genre light verse. Thema's als mijn minnaar, vreemdgaan, partnerruil en vrije liefde passeren de revue. Hoe kan ik mijn bundel het beste promoten? Een boekpresentatie heb ik inmiddels geregeld en de informatie staat op mijn website. Graag wil ik weten wat ik kan doen om dit boek een succes te laten worden. Alvast bedankt voor eventuele reacties. Dichterlijke zomergroeten, Marianne Pepels

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is momenteel komkommertijd bij de lokale krantjes. Stuur een persbericht rond, dit is de tijd van het jaar om gemakkelijker de voorpagina te halen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt natuurlijk je boek ook hier bij de boekpresentatie zetten. Onderin bij het onderdeel dat alleen voor leden is. (Ik ben een fan van Light Verse) Verder zijn er al diverse topics geweest over dit onderwerp waar je inspiratie uit zou kunnen halen. Even uit mijn hoofd, eentje heet er: 'Mag het ietsje meer zijn'. Maar we hebben meer topics gehad over hoe breng ik mijn boek aan de man/vrouw. Even zoeken op woorden als promotie of verkoop of zo. Ook uit de ervaringen van anderen kun je veel leren denk ik. Kijk onder andere eens bij Valse Salie van Roos en Het monster van mama van Mara. Of Tegengif van Kim, en zo zijn er nog een aantal te noemen. Kortom snuffel alles eens door. Heb je jouw boek in eigen beheer gedaan?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was zeer fanatiek in de pr... Heb ongeveer alle media geprobeerd. Eerst, met eigen beheeruitgaven en nu, bij een reguliere uitgever. Gewoon doen, Marianne. En ik hoop voor je dat het een succes wordt. Lief van je Zjors dat je ook mijn boek noemt.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nenko, Mijn boek is nog niet helemaal af. Ik ben nog bezig met het herschrijven van bepaalde teksten. Verder wordt er druk gewerkt aan de cover en de vormgeving. Ik hoop dat het in november uit komt. Maar ik wil me vast verdiepen in de pr, want het is toch wel leuk om tenminste uit de kosten te zijn. Ik ga het boek in eigen beheer uitgeven namelijk. Ik zal t.z.t. zeker een aantal kranten en kranten aanschrijven. Dank je voor je reactie. Marianne

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zjors, Leuk te weten dat ik mijn boek hier ook kan promoten, dat wist ik nog niet. Dank je wel voor je verdere tips. Ik ga zeker kijken. Ik ga mijn boek inderdaad in eigen beheer uitgeven. Het manuscript ligt wel bij een uitgever maar deze heeft nog niet gereageerd. Het voordeel aan uitgeven in eigen beheer vind ik dat ik het boek kan vormgeven op de manier die ik in gedachten heb. Een fijne dag. Marianne

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mara, Fijn dat je een uitgever hebt gevonden. Knap hoor! Ik denk maar altijd, wie niet waagt, wie niet wint. Dus ik ga ervoor. Dank je voor je reactie en veel succes met het schrijven. Marianne

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles aanschrijven wat er enigzins mee te maken heeft. Ook veel op internet, op gedichtensites enzo Net als je hier gedaan hebt. Waar ga je het zelf laten uitgeven? Daar hebben mensen hier ook ervaring mee, dus misschien kan je daar nog iets van leren. En ik zou Heleen van Royen aanschrijven met je Stoutgedicht. Wie weet.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo 10000, Dank je voor je reactie. Aan Heleen van Royen had ik nog niet gedacht. Je hebt gelijk, wie weet! Leuk idee. Dat ga ik zeker doen. Zonnige groetjes, Marianne

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Eliza, Dank je voor de link. Hoe meer info ik heb, hoe beter. Je weet immers maar nooit of iets een succes wordt of niet. Fijn dat je me een reactie stuurde. Marianne

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn eerste post hier. heb net van de uitgever gehoord dat mijn 2 eerste boekjes NU gebonden worden en vandaag of morgen op de post gaan naar mij! mijn eerste start dus. nu wil ik graag mijn doelgroep benaderen, in de zin van alternatief therapeuten, yoga docenten, meditatie groepjes enz.... en voor het andere boek de groep chronisch zieken en ouderen die niet echt meer buiten komen. iemand tips hoe ik die doelgroepen het beste kan vinden, behalve in de gemeente gids van mijn eigen woonplaats en natuurlijk vrij veel via internet. hoe zorg je dat je geen spammer bent en toch je boek onder de aandacht brengt bij je doelgroep dat is eigenlijk meer de vraag!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Efraa: misschien zorgen dat als je iemand aanschrijft bijvoorbeeld, je ook echt de naam weet van degene bij wie je mail/brief/telefoontje terecht komt? Dus gericht? (eerst even bellen dus)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hele goeie tip. bedankt (eigenlijk wel heel slim!)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
ziekenhuizen en verzorgingstehuizen hebben ook een bilbiotheek.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Men adviseerde mij om het via Tenpages te proberen. Zoals: * link verwijderd *. Tot nu toe vind ik het zenuwslopend. :-) ... Maar ja, we moeten wat... Heel veel succes, Diana

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hoi mmenmms, het is niet toegestaan om forummers naar je eigen site / blog / werk te leiden. Daarom heb ik de link verwijderd. TenPages als promotiemiddel noemen is in feite ook voldoende, toch.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Therese. TenPages is duur met promoten,dus ik heb op mijn blog geschreven wat ik deed en ook zelf ervaar. Wat heeft men aan schrijven als er geen link voor promoten wordt toegestaan. Promoten is m.i.niet meer of minder dan bekend maken van je schrijfwerk. Je maakt reclame voor je werk. Hoe weten lezers anders dat jij boeken schrijft. Als ze dat niet weten kunnen ze je boek ook nooit kopen. Verbieden van het bekend maken van je werk staat werkelijk haaks op het schrijven zelf. In dat geval is het schrijven dus zinloos en het slaat nergens op. Dat is natuurlijk mijn visie. Kijk maar op mijn blog om te zien wat ik er verder over schreef in mijn situatie en wat ik besliste. Die beslissing was niet makkelijk,maar ik moest de knoop doorhakken. Graag verneem ik jou reactie evenals van andere schrijvers en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Anton, dit is een heel oud topic en Ten Pages bestaat niet meer zoals toen. Schrijven Online is er niet (enkel) op gericht om je boek te promoten; dat kun je eventueel in het onderdeel Boekpresentatie doen. Dit is een schrijverswebsite, met een schrijversforum. Het gaat hier om het schrijven. Bij boekpromotie gaat het er op dit forum en in dit topic om elkaar te helpen in algemene zin: hoe pak je de promotie van je boek aan? Niet: hoe krijgt het boek van Anton Doove aandacht.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Thérèse. Ik heb geprobeerd om bij Boekpromotie mijn boek te plaatsen maar dat lukte niet. Toch stond ik ingelogd ben ik lid sinds 2011 volgens Reinout Schaatsbergen die dat uitzocht. Ik ben er echter wel een tijd tussenuit geweest en weet niet of dat van invloed is. Weet jij dat? Voor mij is het momenteel niet mogelijk om mijn boek te tonen bij Boekpresentatie. Dat lukte niet. Ik weet dus ook niet of het kan op de Facebook-pagina van "Schrijven Online" en zo ja,hoe werkt dat dan? Je reactie is welkom in je beschikbare tijd en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Technische vragen kun je het best aan Dries stellen, Anton. Waarom je je boek niet bij Boekpresentatie kunt plaatsen begrijp ik niet.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Thérèse. Dank je voor je reactie en ik zal die vraag wel aan Dries stellen. Later laat ik je wel weten wat het antwoord was. Hopelijk lukt het dan wel. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Thérèse. Inmiddels staat mijn boek bij Boekpresentatie,dus je kunt gaan kijken. Ik ben er naar mijn gevoel nog niet helemaal klaar mee voor de Presentatie,maar ik blijf er aan werken. Het is dus toch gelukt om na het contact met Dries Arnolds alsnog te Presenteren,wat wellicht nog wel kan worden verbeterd,ook al heb ik zo mijn eigen schrijfstijl,net als alle andere schrijvers. Ik wil ze niet copieëren maar gewoon mijn eigen stijl houden,waaraan men mij zo kan herkennen. Vinden ze er niets aan,dan mag men het gewoon dumpen. Anderen vinden het wellicht geen probleem. Ik laat de keuze aan de lezer(es).Dat lijkt mij het meest correct. Ik hoef er geen miljonair mee te worden. Dat heeft geen zin meer nu ik volgende maand 75 jaar hoop te worden. Het auteurs geld is niet veel. Van mijn boekje heb ik al wel een paar keer enig auteursgeld ontvangen op mijn rekening,maar dat stelt niet veel voor en is alleen een aardig "grijpstuivertje"naast mijn aow/aio-budget. Beter dan niets. Ik ben er wel tevreden mee als het met kleine beetjes gaat,want dat is wel veiliger. Dat is wel mijn visie dat niet iedereen met mij zal delen,maar daar lig ik niet wakker van :) Hiermee hoop ik jou correct te hebben geïnformeerd en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kan je een YouTube kanaal aanmaken en daar je boek presenteren. Of je maakt een pod cast. Gebeurt vaak in Amerika. Verschillende schrijvers zijn er heel groot mee geworden. Scott Sigler heeft al zijn boeken gepromoot via zijn eigen podcast.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Wilfred Breda. De boekverhalen van mijn vrouw en mij komen op de Blog bij Blogger. Die verhalen verdeelde ik in hoofdstukken en elk blogger-bericht bestaat uit een hoofdstuk. Zodra ik daarmee klaar ben mail ik de link wel. Het komt ook op Google+ en Facebook te staan. Ik zie dit slechts als een poging,want met promoten en publiceren weet ik nog geen uitgave-kosten. Zodra ik die kosten zou weten is het eerst een kwestie van 1 of meer sponsors vinden om die uitgave te kunnen betalen,want zelf heb ik dat bedrag helemaal niet beschikbaar. Mijn AOW/AIO laat dat niet toe. Als sponsors mij onmogelijke voorwaarden stellen waaraan ik niet kan voldoen gaat de uitgave niet door. In dat geval blijft alles gewoon op de blog staan. Een andere keuze heb ik dan niet. Daar is niets aan te doen. Zelf hou ik er al rekening mee dat uitgevers het werk niet willen uitgeven. Uiteraard is dat logisch als ik die uitgave-kosten niet kan betalen en de sponsors voorwaarden stellen waaraan ik onmogelijk kan voldoen. Zover is het echter nog niet,want ik ben nog niet klaar. Na het restant hoofdstukken van mijn vrouw volgen mijn hoofdstukken die daarop aansluiten. Er is dus nog werk zat :) en ik weet nog niet wanneer het allemaal klaar is,maar op Youtube plaats ik het niet. Ik heb echter wel een account van Youtube,maar het is niet mijn favoriete keuze ook al is het wel van Google net als Blogger. Pas als ik klaar ben met dat boekwerk op de blog kom ik er wel op terug. Ik hoop dat ik je correct heb beantwoord en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.