Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp bij flashback techniek

Ben jij degene die mij helpen kan? Ik heb een opdracht waar ik de flashback techniek moet toepassen maar, ik heb geen idee hoe ik dat op papier moet zetten in een verhaal of wat het inhoud. liefs Dropje

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je titels mogen wel een flink stuk korter Dropje. Is dit niet meer iets voor bij Stijl en Techniek? Of wil je persoonlijke begeleiding?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een flashback is een korte uitleg wat in het verleden is voorgevallen wat van belang is voor het moment van nu in je verhaal. :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je ziet/hoort/ruikt iets en denkt terug aan toen-en-toen. Voorbeeldje... Leon kleedt zich haastig uit. Dan rent hij de brug af en frommelt hij zijn shirt en broek onder zijn snelbinders. Janno staart in het water. Een paar luchtbelletjes borrelen omhoog. Gewoon een vis, probeert hij zichzelf gerust te stellen. Toch moet hij denken aan de woorden van zijn opa. ‘Heb je in de zomer bij school wel eens jongens van de brug af zien duiken?’ Jawel, knikte Janno. ‘Maar weet je zeker dat ze ook allemaal altijd weer op de kant zijn gekropen?’ Opa keek hem eerst indringend aan vanachter zijn ronde brilletje. Daarna schudde hij tergend langzaam zijn hoofd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Flash-back: je personage gaat in gedachten een stapje terug in de tijd. Soms door iets dat aan die speciale gebeurtenis herinnert. Die gebeurtenis/ bedenking laat je voorbij komen, door de gedachten van je persoon te beschrijven of het gebeurde opnieuw te laten beleven, of aan iemand anders te laten vertellen. (Zo'n terugblik verklaart vaak iest in het verhaal, of het karakter van je hoofdpersoon of de reden dat die juist daar ter plekke is, enz. Iestd at belangrijk is voor het vervolg van je verhaal. Daarna ga je weer verder met je verhaal, waar je gebleven was.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
jeetje, :confused: En begin je dan met de flashback of doe je een flashback halverwege :? :confused: Bv. Iedereen houd van jack :confused: deze aflevering zie je de trouwerij :rolleyes:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je eens een boek uit de kast pakken, erin gaan lezen en dan kijken of je een flashback tegenkomt. Zo kun je zien hoe je het herkent en hoe het wordt toegepast. .

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar was ik idd al mee bezig, ik moet maar ff ploeteren. OOk al duurd het even, ik zal doorkrijgen wat een flashback inhoud.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ken je Baantjer? Je bent de hele aflevering aan het meekijken met de Cock die de dader zoekt en als dat gelukt is, aan het einde van de aflevering, krijg je de moord te zien. De moord vond echter eerder plaats dan de politiespeurtocht en dus is het een terugblik ofwel een flashback. Een flashback is eigenlijk niets anders dan dat je vertelt wat er vroeger is gebeurd. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een volwassen hoofdpersonage hebt, maar dat je iets uit zijn jeugd (uitgebreid) moet vertellen voor je verhaal. Dat kun je dan doen d.m.v. een flashback. Volgens mij werd de flashback tijdens de literatuurlessen op de middelbare school uitgelegd aan de hand van Vallen van Anne Provoost. Het diner van Herman Koch hangt ook van de flashbacks aan elkaar.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je toevallig Harry Potter en De Steen der Wijzen in huis? Of de Da Vinci Code? Ik wil dan wel een paar flashbacks opzoeken en de paginanummers aan je doorgeven.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoelde de tv-serie. Flashback wordt zowel in film als in boeken gebruikt. Het idee is hetzelfde, dus om erachter te komen wat het is, maakt het niet heel veel uit of je een film kijkt of een boek leest.