Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jonge schrijfster

Hallo, iedereen . Ik heb vorig jaar de schrijfmicrobe te pakken gekregen . Met als gevolg dat ik een soort van boek heb geschreven , mijn vrienden raden me aan om het naar een uitgeverij te verzenden . Ik twijfel omdat ik van mening ben dat mijn vrienden natuurlijk moeten zeggen dat het goed is om mij niet te kwetsen . Het is daarom dat ik een paar lezers zoeken voor mijn boek om hun eerlijke mening te geven en ook schoonheidsfoutjes gemeld mogen worden . Aangezien ik nog op school zit zullen er onvermijdelijk veel spellingfouten te vinden zijn . Het boek is niet de definitieve versie en wordt nog verbeterd . Het boek zelf gaat over een ongemogelijke liefde tussen een bendeleider en een rijke erfgename . Het speelt zich af in Brazilie . Wie geinteresseerd is om het te lezen geef hierop een reactie. Ik stuur je de samenvatting en als het je interesseert stuur ik je met plezier het hele verhaaal Groetjes , Ekmef :D

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Aangezien ik nog op school zit zullen er onvermijdelijk veel spellingfouten te vinden zijn .' Hm, ik wil niet lullig doen, maar dit bericht staat vol fouten. Om te beginnen hoort er geen spatie voor een punt te staan. Als jij een manuscirpt hebt geschreven in die stijl kun je beter even wachten met proeflezers vragen (dat moet je trouwens bij Oproepen doen en niet hier, lees de regels maar) en eerst eens een echt boek openslaan om te kijken hoe leestekens eruit zien en hoe ze worden gebruikt. Daar leer je echt heel veel van. Als je je leestekens goed hebt staan, is het voor een proeflezer al veel fijner lezen. Hoe oud ben je eigenlijk? En ik vind het een beetje zwak dat je het feit dat je op school zit gebruikt als dekmantel voor je spelfouten. Niet gemeen bedoeld, maar ik houd er niet van als mensen excuses gebruiken. Het is wel goed van je dat je proeflezers zoekt als je het serieus meent. Is het geen idee om eerst in dit subforum vijfhonderd woorden te plaatsen (lees de regels eerst maar even, die staan ergens bovenaan in dit subforum ;)) zodat mensen kunnen zien hoe je schrijft en je alvast wat tips kunnen geven die je in je hele manuscript kunt gebruiken? Echt sorry als ik kortaf en gemeen overkom, dat is niet mijn bedoeling, ik wil je alleen maar helpen en soms kan ik wat fel uit de hoek komen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil je inderdaad nog even vragen om zowel de regels van het forum als de [proefleesregels] te lezen. Dit is - zoals Spirit al zegt - meer een oproep. Bij proeflezen zelf hoor je de synopsis te plaatsen en niet te vragen om mailadressen. Voor spellingsfouten heb je een woordenboek en het groene boekje. Ik zou met die bij de hand de boel eerst doorlopen, voor je het naar mensen opstuurt. Zolang je namelijk zelf je zwakke kant weet, kun je daar al wat aan doen voor je een ander het laat lezen. Als het minder werk is voor een proeflezer, zal die eerder geneigd zijn om jou te helpen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen paniek. Met zoeken en vervangen haal je zo de spatie weg (spatiepunt vervangen door punt, spatie komma vervangen door komma ... wel een spatie na de komma!) en een keer herwerken met een frisse blik haalt alvast alle zinnen eruit die in een verkeerde grammaticale volgorde staan. Dat hebben wel allemaal wel eens, je haalt een stukje tekst weg, je schrijft er wat bij en ineens klopt de zin niet meer. Kwestie van zorgvuldig werken. Misschien kan je ook nog het aantal woorden vermelden, en je doelgroep, dat maakt het wat makkelijker om iemand te vinden die voor je wil proeflezen. Succes!