Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijven van een memorial

wie heeft er ervaring met het schrijven van een memorial voor een uitvaart

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas heb ik er veel ervaring mee. Kan ik je helpen met suggesties? Het allerbelangrijkste is dat je je goed inleeft in het voorbije leven van de overledene.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Probeer die persoon te typeren met weinig woorden, schets een beeld dat waarheidsgetrouw is en vertel wat die persoon uniek maakte. Soms vertellen mensen een hele korte anekdote om dat te illustreren. Vergeet niet te zeggen wat het overlijden jou doet. Dat maakt dat het jouw verhaal wordt. Sterkte.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bedoel je precies? Een speech die wordt uitgesproken bij de uitvaart? Een "in memoriam" dat gedrukt wordt? Het mooiste is het als het uit jezelf komt, omdat je de overledene kent, zodat je je persoonlijke gevoelens kunt benadrukken. Ben je slechts voor de gelegenheid uitgenodigd, dan hoef je van de overledene niet zoveel te weten, die is er immers niet meer om het te beoordelen. Zorg dat de nabestaanden zich in de tekst kunnen vinden en zorg dat je niet op de gevoelige tenen van familie-perikelen gaat staan. Zorg dus dat je een beetje weet wat er in de familie leeft en hoe de achtergeblevenen zich de geliefde overledene willen herinneren.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ervaring in het schrijven van "memorials," maar niet specifiek voor een uitvaart. Wel om de overledene te herdenken. Ben met de reactie hierboven helemaal eens: want wat bedoel je er precies mee?

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
margaretha, als je je vraag wat uitgebreider stelt krijg je ook betere reacties. Je bericht staat nu in oproepen en dan neem ik aan dat je hulp zoekt. Dus iemand die het voor je schrijft. Zo niet (als je dus tips/verwijzingen wilt), dan past je bericht beter in 'stijl en techniek'.