Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

beoordelen van gedichten

Hallo. Wat ik zoek is iemand die mijn bundel gedichten wil proeflezen/cq. wil doornemen. Met daarbij op het einde een mening: geef maar uit of sleutel nog verder. Wie wil dat doen voor mij? Het is een Word-document van 5301 woorden over 76 gedichten. Bij voorbaat dank.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je iets zeggen over de gebruikte technieken? Bijvoorbeeld: als je sonnetten schrijft, zal je proeflezer alle ins en outs van het sonnet moeten kennen om je goed te kunnen adviseren.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schli, om dat te vermijden zitten er maar twee sonnetten in. De rest is gewone poëzie, voor iedereen te begrijpen, mist je het doorziet. het is even twee keer lezen en dan begrijp je het.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De rest is gewone poëzie, voor iedereen te begrijpen, mist je het doorziet.
Dat begrijp ik dus niet. Je hebt gewoon wat zinnen in mootjes gehakt, witregels toegevoegd en het is poëzie? Je hebt niet één gedachte gehad over de methoden die je gebruikte? Ik neem aan dat het ook geen bundel is, maar gewoon een verzameling slecht proza? Of kun je wel duidelijk maken waar je proeflezer op moet letten?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Suma, je vraagt, als ik het goed begrijp (klopt het?) of iemand bereid is om jouw 76 gedichten twee keer op zijn meest te lezen, en je te vertellen op basis van 'even' lezen, of ze goed genoeg zijn voor publicatie. Je noemt je eigen werk 'gewone' poezie. Je vertelt verder niets over je poezie en je stelt er ook geen concrete vraag over. Op mij komt het dan over als dat je jezelf niet serieus neemt. En daarmee de eventuele lezer ook niet. Alsof het een dingetje is waar je even doorheen moet. Als dat zo is, is het gevolg daarvan dat je het antwoord op de vraag of je werk publicabel is, zelf al weet.Een ander gevolg is dat niemand gaat proeflezen. Wat anders zou kunnen is dat je duidelijk formuleert wat je wilt weten van een proeflezer. Je zou kunnen vertellen hoe jij jouw poezie ervaart. Als het antwoord 'gewone' poezie is, kun je dat dan verhelderen? Concreet maken? Misschien dat je dan andere reacties krijgt dan die hierboven. Succes!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals mijn eerdere ervaringen hier op het forum, komen er in de eerste plaats negatieve berichten door. mijn vraag is enkel of iemand leesbare poëzie wil lezen, toegankelijk. Een enkel sonnet, vrije poëzie, spaghettiepoëzie en schaaktechniekgedichten. Schaken, paardensprong en Koningszet, schuiven en springen met woorden die dan een andere betekenis krijgen. Modern, dubbele bodem. Soms een rijmgedicht, alliteratie of middenrijm, één gedicht met eindrijm. Zo duidelijk of valt er nog wat te mekkeren? Dank je Lotje. Ik stuur het naar je door.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet maar durven, iemand onbezoldigd 76 gedichten te laten lezen. Uitgekookt noemen we dat... En wat de negatieve berichten betreft: ik herinner mij uit het verleden dat jij ook niet de positiefste bent op dit forum...